Поділитись:

Як поповнити нестачу трудового стажу

Вівторок, 09 червня 2020, 15:00

Тим, хто незабаром досягне пенсійного віку, але не має достатньої тривалості страхового стажу для набуття права на пенсійне забезпечення, варто знати як поповнити його нестачу.

Про це інформує Луцька міська рада. 

Це, зокрема, можна зробити таким чином:

  • офіційно працевлаштувавшись на роботу, якщо до настання пенсійного віку достатньо часу для набуття потрібної тривалості стажу (при цьому варто контролювати ситуацію щодо сплати роботодавцем страхових внесків та зарахування стажу на вебпорталі Пенсійного фонду України або підключивши послугу смс-інформування);
  • шляхом укладення в органах державної фіскальної служби договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснивши одноразову сплату за минулі періоди, починаючи з 2004 року, в які особа не підлягала такому виду страхування;
  • підприємці, які в певні періоди сплачували страхові внески меншого за мінімальний розміру та наймані працівники, які працювали з неповним навантаженням та отримували заробітну плату менше мінімальної, можуть здійснити доплату за цей час до встановленої законом суми мінімального страхового внеску (навіть у випадках припинення ними підприємницької діяльності);
  • стаж, набутий під час офіційної трудової діяльності в країнах, з якими Україна уклала договори в галузі соціального забезпечення (Іспанія, Португалія, Чехія, Словаччина, Польща, Болгарія, країни Прибалтики), підтверджується компетентними органами цих країн та зараховується до страхового стажу для реалізації права на пенсійне забезпечення в Україні.

На сьогодні активізувався і розвивається такий сервіс, як-от «Електронна трудова книжка», який регламентовано Постановою Кабінету Міністрів України «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» від 27.11.2019 р. Для отримання цієї послуги громадянам або їх роботодавцям, необхідно надати Пенсійному фонду України скановані копії документу через особистий кабінет веб-порталу Пенсійного фонду України.

Оцифрування (переведення в електронну форму) трудової книжки потрібно працівнику.

  • По-перше, її неможливо втратити, тому що її дані зберігаються в електронному форматі.
  • По-друге, працівник зможе уникнути різних «маніпуляцій» роботодавця.
  • По-третє, переглянути відомості про свою трудову діяльність і про сплачені страхові внески можна у будь-який час через веб-портал Фонду.

Для роботодавця трудова книжка у сучасному форматі – це відсутність зайвого кадрового обліку та наявності місця для зберігання паперових документів.

Крім того, за дорученням Президента України у Пенсійному фонді України розроблений механізм автоматичного (без звернення особи) призначення пенсії за віком після досягнення пенсійного віку. У такий спосіб з 1 липня 2020 року призначатимуть пенсію за віком особам, які мають бажання оформити її дистанційно з використанням кваліфікованого електронного підпису чи за допомогою електронної ідентифікації Banking ID. Для цього на веб-порталі необхідно буде заповнити анкетні дані, додати скановані копії документів, які підтверджують стаж, погодити автоматичне призначення пенсії і надіслати до ПФУ на опрацювання. Здійснити ці нескладні кроки можуть як застраховані особи особисто, так і підприємства, установи та організації, які відповідають викликам часу та піклуються про своїх працівників.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів