Як у Луцьку роблять ювелірні прикраси (фото)

Четвер, 21 липня 2016, 21:02

Тарас Янюк працює у ювелірному бізнесі майже п'ять років. Свою першу "ювелірну" роботу, комплект прикрас, майстер виконав в японській техніці "мокуме гане" (декілька шарів коштовних металів накладаються один на одний) і після цього вирішив творити не тільки красиві, але й унікальні речі.

За час роботи йому вдалося відкрити свою майстерню "GRAFFIT", яка займається виготовленням ексклюзивних ювелірних прикрас із золота та срібла.

Луцький майстер описав та продемонстрував "Конкуренту" процес виготовлення ювелірних виробів і розповів, як часто, незалежно від пори року, прикрашає "ялинку".

***

Хлопець каже, що процес виготовлення ювелірного виробу розпочинається з думки.

Тарас Янюк

"Ти собі придумуєш обриси прикраси, якою вона має бути. Тоді переносиш усе на папір, малюючи попередній форескіз (схематична ідея, початкове бачення, яка представлена на папері)", – розповідає Тарас.

Тоді обриси виробу необхідно вирізати на спеціальному модельному воску (твердий, як пластмаса) у такому розмірі, який має бути в оригіналі.

Процес різьблення воску

Після того, як воскові фігурки прикрас вирізьблені, майстер їх шліфує, паяє литники і прикріпляє їх до великого центрального стержня.

Для того, аби заощадити час, за один раз можна відлити 5-10 виробів, тому коли їх прикріплено до стержня, вони візуально нагадують ялинку.

Прикрашання «ялинки»

"Ялинку" ставлять в металеву опоку (труба без дна) і заливають рідким гіпсом, який призначений для заливки ювелірних виробів.

Для того, аби гіпс не витікав, опоку перемотують скотчем

Процес висихання гіпсу може тривати від декількох годин до доби, залежно від кількості виробів на "ялинці".

Гіпс, який призначений для ювелірних виробів

Процес замішування рідкого гіпсу

Один перстень, наприклад, сохне чотири години.

Ставимо ємність з готовим гіпсом у вакуумний насос, який витягує з гіпсу повітря, адже він газопровідний.

Гіпс може містити повітря, що може завадити отримати правильну форму виробу

Процес заливання гіпсу в опоку

Залишаємо виріб до повного висихання та домовляємося про зустріч наступного дня.

***

Вранці наступного дня, коли весь гіпс засох, поміщаємо металеву опоку в муфельну піч.

"Під дією температури (більше 100 градусів) віск виплавляється і витікає з форми. Температура піднімається до 900 градусів, витримується, опускається на температуру 700 градусів, і тоді переходимо до процесу лиття", – пояснює Тарас.

Наступним етапом є процес розплавки металу (срібло або золото).

Температура плавлення золота -1063 градуси

Срібло плавиться при 960 градусах

Після того, як метал розплавлений до рідкого стану, ювелір заливає його в опоку. Місце воску, який розплавився під дією температур, займає метал.

Залите в опоку срібло

"Метал має застигнути. Чим більша кількість металу, тим більше часу потрібно для його вистигання. 20 грам, наприклад, застигає упродовж 15 хвилин", – розповідає Тарас.

І для того, аби пришвидшити процес вистигання, занурює опоку у відро з холодною водою. Гіпс розчиняється, і ми можемо бачити готові вироби.

Прикраси необхідно відрізати від "ялинки", відшліфувати за допомогою напильників і наждачного паперу та відполірувати за допомогою пасти "гойя".

leftВідшліфований виріб

Відполірований виріб

Тарас Янюк каже, що попит на його продукцію є завжди, особливо на нестандартні речі.

"Виготовляв, наприклад, корону для конкурсу "Міс СНУ", депутатські значки для Луцької міської ради", – з усмішкою розповідає ювелір.

Та додає, що найчастіше замовляють сережки і ланцюжки.

"У нас ювелірів найпоширенішим є золото 585 проби. Але виріб не весь робиться з одного металу, додається (на 10 грам) 5, 85 чистого золота, а все решта домішки: срібло та мідь. Якщо додавати більше міді, то виріб буде червонуватого відтінку, якщо срібла – зеленішого.

Також ювелір використовує різне коштовне каміння. Наприклад, смарагди і сапфіри.