Поділитись:

У Луцьку е-квиток діє вже три місяці: висновки і прогнози

Вівторок, 10 березня 2020, 13:18

З моменту введення безготівкової форми оплати в громадському транспорті Луцька минуло три місяці.

Відтак радник міського голови Ігор Поліщук назвав 10 фактів щодо безготівкової форми оплати проїзду в луцькому транспорті. Про це він написав на своїй сторінці у фейсбуці. 

1. Луцьк став першим і поки єдиним містом в Україні, в якому запроваджено повністю безготівкову форму оплати проїзду в громадському транспорті. Безумовно, невеликий відсоток незаконної готівки зберігається в маршрутках, однак незабаром цей відсоток обіцяють звести до мінімуму, оскільки в цьому зацікавлені і перевізники, і оператор системи, і міська влада.

2. Після впровадження елекронної форми оплати доходи КП "ЛПЕ" за рік збільшаться щонайменше на 8 млн грн в рік.

3. Сума коштів, яка відшкодовується з міського бюджету як коменсація пільгового проїзду зменшиться майже вдвічі, адже реальна кількість пільговиків, яких перевозило підприємство, була значно завищеною. Минулого року на ці видатки було витрачено з міського бюджету 72,5 млн грн, прогноз цього року – 38 млн грн.

4. Внаслідок впровадження безготівкової форми оплати проїзду, на КП "ЛПЕ" вивільнено більше 80 працівників, що дало можливість заощадити близько 7 млн грн з фонду заробітної плати підприємства.

5. Усе обладнання на автобуси (валідатори, камери, GPS-трекери та інше), центр обслуговування, термінали та інше придбано та обслуговується за рахунок оператора, працівникам центру обслуговування зарплату платить також оператор.

6. Для порівняння, на впровадження електронного квитка місто Львів витратить 10 млн євро кредиту та 1,2 млн грн євро коштів міського бюджету, місто Житомир витратить 25 млн грн з міського бюджету, місто Вінниця отримало на впровадження системи 5,5 млн євро гранту, однак у місті створено комунальний заклад з обслуговуванню карток, утримання якого обходиться в рік 7 млн грн, а картка коштує від 60 грн до 120 грн (в Луцьку картка коштує 35 грн.).

7. Місто отримало можливість здійснювати об'єктивний та максимально детальний контроль за станом перевезень в місті, обліком пасажирів, кількістю пільговиків та іншими даними. Відтак економічно необгрунтоване підвищення вартості проїзду буде неможливим, адже не буде підстав занижувати/завищувати показники, на основі яких здійснюються розрахунки.

8. Місту більше не потрібно оплачувати з міського бюджету пільговий проїзд людей, які зареєстровані в інших територіальних одиницях (переважно в навколишніх селах та ОТГ). Тепер їхній пільговий проїзд будуть оплачувати бюджети тих громад, де вони зареєстровані. 

9. Після максимального витіснення готівки та зведення її до критичного мінімуму перевізники будуть змушені платити чесну офіційну заробітну плату. У місті працює понад 400 водіїв маршруток. Якщо перевізники "покажуть" хоча б + 10 тис. грн зарплати в місяць, бюджет міста отримає понад 5 млн грн доходів від сплати ПДФО.

10. Перевізники мають можливість бачити об'єктивну інформацію щодо перевезень, які вони здійснюють, значно зменшити махінації з готівкою, а, відповідно, збільшити доходи та отримати інші вигоди від впровадження безготівкової форми оплати проїзду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів
30 травня 2020
20:00
29 травня 2020
28 травня 2020
16:51
09:30