Поділитись:

Пункт призначення, Або куди "летять" луцькі маршрутки

Середа, 29 червня 2016, 21:00

Останнім часом на вулицях Луцька почастішали випадки ДТП, у яких "задіяні" й міські маршрутки. Найгірше те, що під час автопригод в салоні завжди знаходилися пасажири, які звісно ж травмувалися внаслідок цього. Наскільки безпечно їздити міськими маршрутками, чому водії влаштовують між собою "перегони" нехтуючи відповідальністю за людей в салоні і що буде з перевізниками, які "засвітилися" у найрезонансніших ДТП в місті за останній час з'ясовувалося ділове видання Волині "Конкурент".

Три ДТП за участю міських маршруток

Патрульна поліція, яка працює не лише в Луцьку, а й стежить за безпекою дорожнього руху на трасах Цумань та Устилуг за весь час своєї роботи зафіксувала 49 ДТП за участю громадського транспорту. Із них 12 ДТП – з травмованими, де зазнали ушкоджень 34 особи. ДТП із летальним випадком було одне. Однак там загинуло 4 людини і одна була травмована. Варто пам'ятати, що за всіма цифрами із "сухої" статистики стоїть здоров'я та життя людей.

Якщо лучани й підзабули ситуацію з ДТП на перехресті вулиць Відродження та Ветеранів за участі маршрутки № 9, що сталась в березні цього року, то батьки школярів, яких вона збила, не тільки пам'ятають про цей момент досі, але й не забудуть ніколи.

Тоді водій маршрутки проїхав на червоне світло та збив дітей, які саме переходили дорогу на пішохідному переході. Діти отримали пошкодження різних ступенів тяжкості й були госпіталізовані. Маршрутка належить ТзОВ "Луцьке АТП 10701", кінцевим бенефіціарним власником якого є Алфьоров Максим В'ячеславович.

Як стало відомо від начальника управління транспорту та зв'язку Луцької міськради Анатолія Миронюка, результатів розслідування цього ДТП досі немає, адже управління їх досі не отримало.

Не встигли лучани оговтатись від новини про маршрутку, яка збила дітей, як 25 травня знову сталось ДТП, і знову за участі громадського транспорту. Цього разу маршрутка № 47, неподалік зупинки (що біля ТАМ-ТАМу) в'їхала в огорожу. Рекламний щит, який був закріплений над огорожею, впав на маршрутку. На момент ДТП в салоні перебували люди і, відповідно, не обійшлося без постраждалих – як водія, так і пасажирів.

ДТП біля ТАМ-ТАМу><span class=ДТП біля ТАМ-ТАМу

Тоді патрульна поліція Луцька шукала свідків цього ДТП, щоб завдяки їхнім правдивим свідченням встановити чому ж маршрутка в'їхала в паркан. Припущень було декілька: неуважний водій, авто, яке ніби-то зненацька підрізало маршрутку і несправність транспортного засобу.

Як виявилося ця маршрутка, належить ТзОВ АТП "Луцьк". Директор підприємства Олег Колєснік тоді спростував інформацію про те, що маршрутка була несправна.

"Автотранспорт проходив відповідну експертизу, яка виявила, що все справне. Бути такого не може, щоб ми випускали в рейс несправну маршрутку", - сказав Олег Колеснік.

 Директор ТзОВ АТП Директор ТзОВ АТП "Луцьк". Олег Колєснік

Однак пасажирка Олена, яка перебувала в середині маршрутки в той фатальний момент сказала, що чула, як водій транспортного засобу постійно дзвонив до когось і говорив про несправність маршрутки. До того ж, майже на кожній зупинці водій не міг одразу рушити з місця.

"Можливо, це єдина провина водія в тому, що не дивлячись на те, що не може завести одразу транспорт, він все ж продовжував їхати. Він до когось дзвонив, говорив про проблеми з транспортом, питав, що робити. Можливо, якби він висадив нас, пасажирів, все було б інакше. ", – зазначила Олена.

Тоді фірма взяла на себе зобов'язання оплатити лікування пасажирам, які постраждали, а що ж до подальшої долі водія на підприємстві, то Олег Колєснік сказав, що дочекається результатів слідства і буде діяти в межах чинного законодавства.

Лучани потроху почали забувати про цю автопригоду. Єдине, що й досі нагадує про місце ДТП - це часткова відсутність огорожі, яку після того як в неї в'їхала маршрутка, забрали, а нову так і не поставили.

Однак не пройшло й місяця, як 19 червня волинський інтернет-простір сколихнула новина - знову ДТП і цього разу теж не обійшлось без участі маршрутки. До того ж, як виявилось, цей транспортний засіб належить тому ж таки ТзОВ АТП "Луцьк".

Рухаючись вулицею Гордіюк, маршрутка № 31 здійснювала поворот наліво на вулицю Кравчука. На зустріч рухався Opel Vivaro, який зіткнувся з боковою частиною маршрутки в момент її повороту. У результаті ДТП – близько 10 потерпілих госпіталізовано в лікарню.

Цього разу директор підприємства Олег Колєснік категорично відмовився коментувати "Конкуренту" будь-що із цього приводу.

Однак прокоментувати ситуацію зголосився голова Волинської обласної асоціації автоперевізників Ігор Семеніхін. Він переконаний – в будь-якій аварії винні двоє її учасників. Просто хтось у меншій, а хтось у більшій мірі.

"Треба щоб пасажирськими перевезеннями займались професіонали"

Зокрема Ігор Семеніхін згадав останнє "гучне" ДТП і сказав, що переглянув запис аварії із відеореєстратора. За його словами тут якраз є спільна вина і як водія буса так і водія маршрутки.

Голова асоціації звернув увагу на таку проблему, як неоформлені водії на автопідприємствах (особливо на приватних). Досить часто – це пенсіонери, які й самі не хочуть офіційного працевлаштування щоб не втратити пенсії. Вони виходять на маршрут декілька разів на тиждень, за що отримують зарплатню ( звісно ж "у конвертах").

Голова Волинської обласної асоціації автоперевізників Ігор Семеніхін><span class=Голова Волинської обласної асоціації автоперевізників Ігор Семеніхін

"Треба щоб пасажирськими перевезеннями займались професіонали і підприємства, які мають не менше 50 автобусів в своєму автопарку. Нажаль у нас таких фірми, які дійсно можуть займатися пасажирськими перевезеннями, лише чотири - це "АТП № 1", АТП "Санрайз" АТП "10701" та ЛПЕ. Інші - це так, як кажуть "до пори до часу". В них все робиться "на коліні" - підмазав, підкрутив та випустив на лінію" - сказав Ігор Семеніхін.

Професійні перевізники – це, за визначенням голови асоціації, автопідприємства які мають сертифікат відповідності, виробничу базу, все необхідне для ремонтів транспортних засобів, акумуляторні, моторні цехи, медичну службу та інше.

Професійність чи непрофесійність автотранспортних підприємств, а також причини виникнення ДТП має право і повинна перевіряти Укртрансінспекція.

Згідно із положенням "Про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті" затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 р. № 299 саме Укртрансінспекція здійснює державний контроль з питань безпеки на автомобільному, міському, електричному, залізничному транспорті. Вона ж веде облік та проводить аналіз причин виникнення ДТП й має провести технічне розслідування з цього приводу.

В разі негативних висновків Укртрансінспекції у недобросовісних перевізників можуть навіть забрати ліцензію, без якої надання послуг на перевезення пасажирів громадським транспортом будуть заборонені.

Укртрансінспекція перевірить всі автопідприємства, які працюють у Луцьку

Заступник Луцького міського голови Сергій Григоренко повідомив, що вже підготував лист на Укртрансінспекцію, в якому просить невідкладно провести перевірку технічного стану, проведення інструктажів та інше не лише тих автоперевізників, які були учасниками ДТП, а всі автотранспортні підприємства Луцька.

"Якщо будуть негативні висновки Укртрансінспекції, то будуть складатись відповідні акти. Якщо на якогось перевізника складено декілька актів, то це є підставою для розірвання з ним договору на перевезення", - сказав Сергій Григоренко.

Заступник Луцького міського голови Сергій Григоренко><span class=Заступник Луцького міського голови Сергій Григоренко

Міська рада може вживати радикальніші заходи коли перевізник порушуватиме постійно і системно. Тобто, коли ДТП – ледь не постійне явище на підприємстві. Поки що ж всі чекають, вердикту Укртрансінспеції стосовно цих автопригод.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: УКРТРАНСБЕЗПЕКА ПЕРЕВІРИТЬ ДІЯЛЬНІСТЬ ЛУЦЬКИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ

Висновків від Укртрансінспекції чекає і начальник управління транспорту та зв'язку Луцької міської ради Анатолій Миронюк чекає не тільки висновків від Укртрансінспекції, а й результатів розслідування, які мають передати до суду, який і визначить хто дійсно винен, а хто ні. По всіх трьох "гучних" ДТП за участю маршруток досі остаточних результатів немає.

Інформацію, яку надасть Укртрансінспекція, управління транспорту має повідомити на майбутньому конкурсі на перевезення пасажирів громадським транспортом. Відповідно, з перевізника за ДТП знімуть бали і його шанси у перемозі на той чи інший маршрут зменшаться.

Начальник управління транспорту та зв'язку Луцької міської ради Анатолій Миронюк><span class=Начальник управління транспорту та зв'язку Луцької міської ради Анатолій Миронюк

"Ми не маємо права якось карати недобросовісних перевізників - це робить Укртрансінспекція. Ми зобов'язуємо підприємства проводити навчання, інструктажі та бесіди із водіями. Тим більше якщо доведено, що ДТП з вини водія, то й самі перевізники досить жорстко на це реагують, аж до звільнення водіїв", - сказав Анатолій Миронюк.

Однак, чи завжди водії маршруток є такими злісними порушниками та винуватцями ДТП? Адже окрім цього може бути і незадовільний технічний стан транспортного засобу, неуважність іншого учасника або ж погана організація дорожніх знаків, що, доречі, поширене явище у Луцьку.

"Всі міські маршрутки варто замінити тролейбусами"

Громадські активісти неодноразово піднімали питання і навіть збирали круглі столи на тему впорядкування дорожнього руху та правильного розміщення дорожніх знаків та розміток у місті. Активісти закликали міську раду та патрульну поліцію об'єднати зусилля для вирішення цього питання. Перший результат не забарився, адже Луцький міський голова 21 червня підписав розпорядження про створення робочої групи з впорядкування організації дорожнього руху у Луцьку.

Сергій Шараєвський, який увійшов до складу робочої групи переконаний, що рівень ДТП підвищився через те, що немає відповідної системи штрафів. А штраф розміром 200-300 гривень нікого не лякає.

Також за словами Сергія Шараєвського, на ДТП впливають різні фактори - це і технічний стан маршруток і дотримання правил дорожнього руху водіями, і організація дорожнього руху та розміток. Тим більше що 95 % автобусних зупинок розміщені із порушеннями.

Громадський активіст Сергій Шараєвський><span class=Громадський активіст Сергій Шараєвський

"Треба щоб був контроль, відповідальність і штрафи, щоб маршрутки їздили по чіткому графіку й впорядковувати систему оплати. Бо водій говорить по телефону і збирає гроші і їде і все в один момент. Коли будуть загальноприйняті правила, то буде порядок", - переконаний Сергій Шараєвський.

Він додав, що всі міські маршрутки варто замінити тролейбусами.

Ігор Семеніхін взагалі вважає, що необхідно скоротити кількість громадського транспорту в місті і давати маршрути лише професійним перевізникам.

"В жодному європейському місті немає стільки автобусів і такого інтервалу руху - 3-5 хвилин. Інтервал руху має бути 10 - 15 хвилин - це європейська норма", - вважає Ігор семеніхін.

Сергій Григоренко переконаний, що така проблема склалась через неякісний транспорт, який не відповідає стандартам Євро 5 (екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах.) і через маленькі зарплати водіїв. Власне саме через невеликі зарплати, вони, очевидно, і влаштовують так звані гонки між своїми колегами в погоні за пасажиром, тобто додатковими трьома гривнями.

Загалом всі чекають висновків Укртрансінспекції, яка має розібратися хто винен і що робити далі. Якщо ДТП сталось через неуважного водія – його звільнять. Однак хто зна, може він знайде роботу на іншому підприємстві і далі порушуватиме через свою неуважність. Якщо ж у транспортних засобів виявлять незадовільний технічний стан, то у того чи іншого перевізника заберуть ліцензію чи міська рада розірве з ними договір, а може й не заберуть, а лише знімуть декілька балів на наступних конкурсах з перевезення пасажирів. Та й знову ж таки гарантій ніяких, що несправну маршрутку заберуть з рейсу, а на її місце не випустять таку саму, яка їздитиме "до пори, до часу".

Втім, яким професійним не був перевізник - зі справними маршрутками Євро-5, оформленими водіями і власним медпунктом варто не забувати, що в салон заходить не три гривні, а жива людина.

Надрукувати
мітки:
коментарів