Поділитись:

Тиждень аварій з перевізниками: патрульні вимагають змін до законодавства

Четвер, 26 вересня 2019, 19:36

Патрульна поліція України ініціюватиме зміни до законодавства щодо збільшення штрафів за незадовільний технічний стан транспорту, ременів безпеки, заборону використання переобладнаних вантажних авто для перевезення людей тощо. 

Про це у Facebook написав перший заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

За тиждень сталося декілька аварій з перевізниками. Зокрема на Одещині у результаті зіткнення переповненої людьми маршрутки, що їхала до Одеси, та вантажівки, що поверталася з обласного центру, загинули 9 людей, ще 4 травмувалися. У Житомирській обалсті – 9 загиблих і тепер уже 11 травмованих у результаті страшної аварії за участі водія автомобіля DAF XF з цистерною, який наїхав на припаркований автобус NEOPLAN. У момент зіткнення в автобусі було 49 пасажирів. На Волині вантажний автомобіль DAF зіткнувся з вантажопасажирським бусом, який надалі, в результаті некерованого руху, зіткнувся з легковим автомобілем VOLVO, виїхав за межі проїзної частини і перекинувся. Унаслідок ДТП загинуло 2 пасажира та ще 7 людей отримали тілесні ушкодження. 

У чому основні причини цих аварій? 

"Усе те, що людям часто здається "незначними" порушеннями: перевищення швидкості, небезпечні маневрування, недотримання безпечної дистанції. Однак слід зауважити, що зазвичай ДТП, зокрема ті, у яких є загиблі або потерпілі, мають супутні причини, які відіграють чималу роль та впливають на тяжкість наслідків ДТП. Останні ДТП не є винятками", – наголосив Білошицький.

Серед тих причин:

  • Під час огляду місць скоєння ДТП поліцейські неодноразово фіксують факти відсутності пасків безпеки для пасажирів автобусів. Технічний стан та обладнання автобусів не відповідає вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху (наприклад, зношений протектор шин, недостатньо надійний стан конструкції та закріплення пасажирських сидінь тощо).
  • Для перевезення пасажирів все ще використовуються переобладнані в гаражах старі вантажні буси, проїзд в яких немає з безпекою взагалі нічого спільного. 
  • Чималу роль відіграє і режим праці та відпочинку водіїв, який на сьогодні недостатньо контролюється органами державної влади. Це питання стосується як вантажних, так і пасажирських перевезень. Як свідчать такі ДТП, в автобусах, які здійснювали перевезення пасажирів, часто були відсутні тахографи або ж не працювали взагалі.
  • Також не здійснюється належний контроль за випуском пасажирського транспорту на лінію та контроль щодо дотримання водіями ПДР та правил перевезення пасажирів і вантажів, зокрема, небезпечних.
  • Наразі існує ряд прогалин у чинному законодавстві щодо належного контролю за здійсненням вантажних та пасажирських перевезень, а також відповідальності посадових осіб перевізника.

Через це департамент патрульної поліції ініціюватиме питання про внесення змін до законодавства, передусім до Кодексу України про адміністративні правопорушення, у частині збільшення штрафних санкцій за незадовільний технічний стан транспортних засобів, які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів, а також до посадових осіб, відповідальних за технічний стан, обладнання та експлуатацію.

Також пропонуватимуть закріпити на законодавчому рівні заборону використання пасажирськими перевізниками транспортних засобів, які за конструкцією передбачені для перевезення вантажів, але пройшли процедуру переобладнання.

Додатково планується внести на розгляд питання щодо обов’язкового обладнання пасажирського транспорту міжміського сполучення ременями безпеки для пасажирів та передбачити адміністративну відповідальність за порушення таких правил.

Патрульними було розроблено постанову Кабіміну від 22 травня 2019 року № 424 “Деякі питання ведення обліку дорожньо-транспортних пригод” (на основі CADaS) задля нормативного врегулювання запровадження та ведення обліку ДТП, упорядкування процедури взаємодії між суб'єктами, що володіють інформацією про скоєні ДТП, що дозволить проводити більш детальний та ґрунтовний аналіз ДТП для визначення причин та умов, що сприяють виникненню ДТП і вжиття відповідних заходів для зменшення травматизму та смертності на дорогах країни. Наразі триває розробка технічної складової системи.

Департамент патрульної поліції розробляє проєкт постанови Кабміну, яким буде внесено зміни до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року № 30. Проєктом передбачено оптимізацію процедури видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, щодо запровадження електронного звернення за дозволом, отримання електронного погодження маршрутів для підготовки дозволу, а також електронного розрахунку плати за послугу і за проїзд автомобільними дорогами та використання дозволу в електронному вигляді. З одного боку, кажуть патрульні, передбачається якомога зручніша і автоматизованіша процедуруа отримання послуг, з іншого – більше контролю і відповідальності. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів