Як легалізувати збудовані без дозволу приватні та дачні будинки
Узаконення за спрощеною процедурою збудованих без дозволу приватних і дачних будинків відбувається у три кроки.
Про це розповів заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, – повідомляє Урядовий портал.
«Є ситуація: Ви маєте оформлену земельну ділянку, але будівлю на ній побудували самочинно, тобто без дозволу. На практиці таких випадків безліч. Що робити? Необхідно отримати право власності та ввести самочинно збудовану будівлю в експлуатацію. Для цього Мінрегіоном спільно з Державною архітектурно-будівельною інспекцією було запроваджено спрощену процедуру прийняття в експлуатацію будівель, збудованих без дозволу... Її ще називають «будівельною амністією», – сказав він.
Спрощеній легалізації підлягають індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 кв. м, а також господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 100 кв. м, збудовані з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року.
Зі слів Лева Парцхаладзе, для легалізації таких будинків необхідно:
Перший крок – отримати техпаспорт на будинок шляхом звернення до місцевого Бюро технічної інвентаризації (БТІ) або до сертифікованого приватного експерта (інженера) та укладення договору щодо технічного обстеження будівлі.
Другий крок – ввести будинок в експлуатацію, підготувавши необхідний пакет документів та звернувшись до органу Державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) за місцезнаходженням будівлі або до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) цього населеного пункту.
Необхідні документи:
- заява про прийняття будинку в експлуатацію;
- примірник заповненої декларації про готовність об’єкта до експлуатації;
- засвідчена копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідно до цільового призначення, на якій розміщено будинок;
- засвідчена копія техпаспорта (з відміткою про проведення технічного обстеження).
Введення будинку в експлуатацію здійснюється безкоштовно протягом 10 робочих днів з дня подання заяви. Декларацію реєструє місцевий орган ДАБІ. А для присвоєння поштової адреси необхідно ще звернутися до ЦНАП або до органу місцевого самоврядування.
Третій крок – зареєструвати право власності через нотаріуса або ЦНАП.
Необхідні документи:
- заява;
- паспорт;
- ідентифікаційний код;
- документ (квитанція) про оплату адміністративного збору;
- зареєстрована декларація про готовність об’єкта до експлуатації;
- документ, що підтверджує право власності/оренди на земельну ділянку;
- технічний паспорт на будівлю.
Лев Парцхаладзе наголосив на важливості легалізації самочинно збудованих об’єктів, адже в майбутньому при відсутності законних прав власності на будинок його не можна буде, наприклад, продати, передати у спадщину або подарувати.
Довідково:
31 серпня 2018 року набрав чинності наказ Мінрегіону від 03.07.2018 № 158 (зареєстровано в Мін’юсті 28.08.2018 за № 976/32428), яким затверджено Порядок проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію збудованих без дозволу приватних, садових, дачних будинків, будівель і споруд сільськогосподарського призначення (за класом наслідків СС1). Це стало можливим після прийняття нового Закону №2363-VIII від 22.03.2018 «Про внесення зміни до пункту 9 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Оренда квартир у Луцьку: скільки доведеться платити студентам (відео)
Земля, квартири, гроші та авто – усе дружині: що в декларації Олицького селищного голови Прендецького
У Луцьку сходи біля ТЦ «Егоїст» «вилізли» на тротуар та заважають перехожим (фото)
У Луцьку на місці затишного кафе відкрили новий заклад (фото)
У Луцьку шукали гламурну власницю «золотої» соски (фото)
Понад мільйон тюльпанів: «Волинська Голландія» здивує новими сортами (фото)