Поділитись:

L'Oreal Paris: секрети найвідомішого косметичного бренду від заснування до сьогодення*

Понеділок, 01 липня 2019, 15:50

Як зародилась ідея 

Ежен Шуеллер народився в 1881 році в Парижі в сім’ї кондитерів та мав продовжити батьківську справу, якби не захоплення хімією. Закінчивши національну хіміко-технологічну школу у 1904 році він працював лаборантом у Сорбонському університеті та в Центральній аптеці Франції. Саме у цьому місті майбутній засновник бренду L'Oreal Paris зустрів свою дружину Луїзу, яка скоро зіграє важливу роль у втіленні його бізнес-ідеї.

Саме невдалий досвід Луїзи з фарбуванням пасм спонукав Шуеллера створити власну синтетичну фарбу для волосся. Вона була більш стійкою, не містила шкідливих домішок свинцю, а колір був наближений до натурального. У той час користувались лише одним видом фарб, виготовленими на основі хни та басми, які надавали яскраві неприродні відтінки. Отримавши позитивний відгук від своєї дружини, Ежен запропонував протестувати засіб знайомому перукарю, якому також сподобалась новинка. Впевнений у формулі своєї розробки, хімік почав співпрацювати з салонами, а попит на його розробку поступово ріс. У 1907 році він запатентував дві синтетичні фарби під назвами Noir et Or і L'Aureal.

У 1909 році вже була зареєстрована компанія «Французька компанія з виготовлення безпечних фарб для волосся», яка згодом перейменована в L’oreal. Офіс знаходився у квартирі засновника та його дружини, а статутний капітал складав всього 800 франків. Вночі Ежен виготовляв на кухні фарби, а вдень вів переговори з потенційними покупцями. Він використовував вдалий маркетинговий трюк: пропонував пофарбувати одне пасмо, і лише потім прийняти остаточне рішення про покупку. 

Стрімкий розвиток бренду почався в 1909 році, коли у Шуеллера з’явився компаньйон Епперне, який вклав 25000 франків у розвиток компанії. Для розширення бізнесу Ежен найняв працівників, публікувався в місцевій пресі статті, а згодом викупив журнал «Паризький перукар», створив школу фарбування волосся для стилістів, де самостійно представляв їм свої розробки. Вже через рік синтетичні фарби стали відомі у Франції та решті європейських країн.

Маркетингове передчуття Шуеллера

Після Першої світової війни почались зміни у суспільстві: жінки вийшли на роботу, почали більше доглядати за собою та змінилась мода. Як успішний бізнесмен, Шуеллер підхопив тенденції, створив нові продукти та проводив заходи для їх успішного просування. Так, у 1928 році він виготовив лосьйон для миття голови O’Cap. Пізніше на ринок вийшла фарба для освітлення волосся L'Oreal Blanc – саме в цей час популярності набувають світловолосі голлівудські актриси. З’явився дитячий шампунь без мила Dop, для просування якого компанія влаштувала конкурс з миття волосся у дітей. А після прийняття у Франції закону про обов’язкову оплачувану відпустку для середнього класу виходить серія сонцезахисної косметики Ambre Soliaire.

Весь цей час використовувались і традиційні рекламні засоби: банери на вулицях, реклама на радіо, випуск власного журналу та навіть реклама на телебаченні. Але часи імперії L'Oreal почались значно пізніше.

Новий курс розвитку з новим керівником

У 1957 році на посаду президента та генерального директора компанії назначений Франсуа Даль, який справив ще більше впливу на розвиток бренду. За його керівництва були куплені заводи інших брендів у різних частинах світу, збільшені виробничі потужності та залучено більше вчених для нових досліджень. На рік пізніше вийшов новий лак для волосся Elnett, завдяки якому назавжди змінилась уява про способи фіксації зачіски. Засіб з дрібнодисперсним розпиленням дозволяв нанести його тонким шаром та зняти за допомогою гребінця.

Починаючи з 1964 року у різний час бренд придбав такі відомі бренди як Lancôme, Garnier, Biotherm, Helena Rubinstein, Vichy, La Roche-Posay, Maybelline, The Body Shop та ін. Паралельно велись розробки та з’являлись нові товари для догляду за волоссям, наприклад лінія Kérastase. Завдяки досвіду куплених торгових марок почався випуск власної парфумерії, з’явились засоби для завивки з формулою, яка дозволила створити живі та еластичні кучері та багато інших новинок.

Світовий лідер індустрії краси

Успіх концерну L'Oreal Paris пояснюється тим, що придбавши новий бренд, компанія залишала його унікальність, вкладаючи ресурси в його розвиток та розширення продуктових ліній. У 1988 році з посади президента пішов наступник Даля Шарль Звіак, який передав правління Ліндсею Овен-Джонсу, який зробив компанію лідером світової індустрії краси. За його керівництва французька експортна компанія перетворилась в міжнародну групу з філіалами в 130 країнах. Торгова марка, яка раніше концентрувалась на фарбуванні волосся стала корпорацією зі збалансованим асортиментом товарів, поділених на п’ять категорій:

  • фарбування;
  • догляд за волоссям;
  • догляд за шкірою;
  • декоративна косметика;
  • парфумерія.

Овен-Джонс склав портфель бізнесів, який налічує 23 бренди, які допомагають втілити потреби усіх жителів на планеті. L'Oreal Paris перестав бути компанією формату «зроблено у Франції», натомість ця торгова марка стає різноманітною та охоплює всі можливі етнічні групи, всі категорії покупців та випереджає культурні сподівання індустрії краси.

Компанія входить у склад «Всесвітньої ради підприємців зі сталого розвитку». Ця незалежна організація включає в складі 150 компаній з різних категорій промисловості. Її місія – обмін знаннями з екологічних, соціальних та економічних питань.

Косметика L'Oreal Paris та інших брендів, які належать групі є за посиланням https://makeup.com.ua/brand/24165/

Надрукувати
мітки:
коментарів