Поділитись:

Чому кількість «провальників» ЗНО з української мови збільшується

Середа, 19 червня 2019, 19:31
Чому кількість «провальників» ЗНО з української мови збільшується

Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови – обов'язкове.

Упродовж 2014-2019 років для розвитку української мови державою зроблені важливі кроки: покращені навчальні програми, запроваджені квоти у ЗМІ, зрештою – ухвалено закон про функціонування української мови як державної. Однак кількість учнів, які провалюють цей іспит, неухильно зростає. Чому так відбувається, з'ясовував 24 канал.

Кількість випускників шкіл та інших здобувачів освіти, які провалюють ЗНО з української мови, зростає з року в рік. Зокрема, у 2014 році таких було лише ледь більше за 9 %, а от у 2019 – вже 16 %. Причому різкий стрибок негативної динаміки – майже вдвічі – можна побачити у 2018 році. 

Чому кількість «провальників» ЗНО з української мови збільшується

З чим це, найімовірніше, пов'язано, пояснила методистка Дніпропетровського регіонального центру оцінювання якості освіти, кандидат філологічних наук та доцент Інна Петрівна Мамчич.

У 2018 році суттєво змінилася вибірка учасників ЗНО. Причому не так у кількісному сенсі – їх не стало в рази більше, як у якісному – складати ЗНО почали ті, для кого набрані у підсумку бали не мають значення.

Серед тих, хто складає ЗНО, зі слів експертки, з'явилася помітна кількість немотивованих здобувачів освіти. Мовиться про тих, хто навчається у профтехучилищах і коледжах. Вони невмотивовані складати ДПА (Державну підсумкову атестацію), адже вважають, що свідоцтво про закінчення 11 класів та диплом про здобуття ступеня молодшого спеціаліста їм видадуть у будь-якому випадку.

Натомість учні шкіл мотивовані до складання ЗНО. Адже з атестатом та хорошим середнім балом вони потім вступають навчатися до вищих навчальних закладів. Тож вони здають ЗНО на тому ж рівні, що й у попередні роки. Але на загальну статистику вплинули ті, хто складати ЗНО повинен, але мотивації це робити не має.

В Українському центрі оцінювання якості освіти запевняють, що завдання у ЗНО протягом усіх років приблизно одного рівня складності. Тести стандартизовані, розбіжність у складності не перевищує 1-2 %. Тобто, така розбіжність не може впливати на статистику «здав / не здав».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів