Чи реально в Україні заробляти на YouTube
Тисячі і десятки тисяч доларів заробляють щомісяця власники десяти найпопулярніших українських YouTube-каналів.
Однак у порівнянні з колегами з США і навіть з Росії українці здаються дрібними підприємцями. Щомісячні доходи американських і російських власників YouTube-каналів обчислюються мільйонами і сотнями тисяч доларів, – пише Економічна правда.
Журналісти вперше розкривають масштаби заробітку топ-10 YouTube-каналів України, Росії та США.
Дізнатися кількість відеороликів, передплатників і переглядів каналу на YouTube не є складно - ця інформація зазвичай відкрита.
Коли ж питання стосується заробітку, на відповідь сподіватися не варто, і прес-служба Google в цьому не помічник.
Компанія часто розповідає про нові досягнення сервісу YouTube, але питання грошей для неї - завжди табу.
Наприклад, в квітні 2016 року Google повідомила, що в 2015 році щоденний час перегляду відео на його сервісі зріс на 70%. А час перегляду українських геймінгових каналів збільшився на 160%. Компанія навіть склала з них топ-10 за кількістю передплатників. Однак про їх заробіток - ні слова.
Партнери "допоможуть"
Дістати сакральні відомості вдалося за допомогою офіційної російської партнерської програми YouTube - VSP Group.
Справа в тому, що для початку заробітку з YouTube засновник каналу повинен набрати 10 тисяч передплатників, що вельми непросто. Є й інші обмеження, зокрема ті, які стосуються мінімальних виплат і способів виведення грошей.
У партнерських програмах умови набагато лояльніші. Наприклад, 300 передплатників, поріг виведення коштів - мало не 1 долар і безліч підключених систем.
Вони також пропонують сприяння в просуванні каналу. За свою "допомогу" партнери беруть 10-40% від доходу власника каналу. Існують, наприклад, такі системи, як QuizGroup, AIR, XMedia, vevo, Time Warner.
Партнерські системи добре обізнані про заробітки власників YouTube-каналів. VSP Group виявилася примітна тим, що виклала у відкритий доступ ці дані щодо топ-100 каналів країн всього світу. VSP Group стверджує, що в її медіамережі 82 тисячі каналів, 376 мільйонів передплатників і 64 мільярди переглядів.
Вселяє довіру до даних VSP Group і те, що її рейтинг за кількістю передплатників топ-10 українських ігрових каналів збігається з офіційним рейтингом Google. У вибірці топ-10 каналів ранжування відбувалося за загальною кількістю переглядів, тому що цей показник найбільше впливає на заробіток.
У результаті в Україні на першому і другому місцях опинилися два YouTube-канали сім'ї з Одеси. Тато і мама знімають найяскравіші моменти життя своїх двох дітей - Каті і Максима. За рахунок переглядів цих відео відвідувачами YouTube сім'я щомісяця заробляє 80-100 тисяч доларів.
Україна
Название YouTube канала |
Категория |
Подписчики |
Просмотры |
Расчетный доход за 30 дней, тыс $ |
Люди и блоги |
1,773,971 |
2,458,696,691 |
45.7 - 57.2 |
|
Люди и блоги |
1,636,205 |
2,180,923,358 |
38.4 - 48.0 |
|
Юмор |
7,338,540 |
1,596,824,453 |
17.4 - 21.7 |
|
Компьютерные игры |
1,815,726 |
801,770,404 |
7.5 - 9.3 |
|
Компьютерные игры |
1,271,042 |
672,442,628 |
11.9 - 14.8 |
|
Развлечения |
4,352,116 |
510,328,821 |
15.3 - 19.1 |
|
Новости и политика |
411,718 |
452,455,974 |
13.3 - 16.6 |
|
Шоу |
466,837 |
412,137,192 |
7.8 - 9.7 |
|
Фильмы и анимация |
222,287 |
400,395,450 |
3.9 - 4.9 |
|
Фильмы и анимация |
286,422 |
357,050,952 |
4.5 - 5.6 |
Росія
Название YouTube канала |
Категория |
Подписчики |
Просмотры |
Расчетный доход за 30 дней, тыс $ |
Get Movies |
Шоу |
6,664,224 |
8,427,422,155 |
167.0 - 208.8 |
Маша и Медведь |
Фильмы и анимация |
6,133,710 |
7,770,079,650 |
183.8 - 229.8 |
Лунтик |
Шоу |
1,528,021 |
4,257,192,527 |
63.0 - 78.7 |
Барбоскины |
Фильмы и анимация |
1,729,647 |
2,547,898,719 |
44.6 - 55.7 |
fixiki |
Шоу |
1,769,733 |
2,425,432,406 |
35.0 - 43.7 |
Teremok TV |
Шоу |
1,424,599 |
2,399,264,359 |
53.1 - 66.4 |
ELLO |
Музыка |
2,187,594 |
2,131,506,448 |
64.9 - 81.2 |
FROST |
Компьютерные игры |
4,872,384 |
1,922,554,010 |
33.0 - 41.2 |
TVSmeshariki |
Шоу |
1,124,877 |
1,808,940,977 |
22.7 - 28.4 |
RT |
Новости и политика |
1,780,183 |
1,703,774,145 |
9.4 - 11.7 |
Однак найбільші в світі заробітки YouTube-каналів - в США. Там вони в середньому в десять разів більші, ніж в Росії, і в 40 - ніж в Україні. Неймовірним здається успіх YouTube-каналу 22-річного співака Джастіна Бібера. Всього 120 відеороликів щомісяця приносять дохід більше мільйона доларів.
Свою запаморочливу кар'єру артист почав в 2008 році, коли ролики з його музичними композиціями на YouTube помітив і оцінив американський продюсер Скутер Браун. Він став менеджером Бібера і уклав для нього контракт з лейблом Raymond Braun Media Group.
Можна сказати, що успіх Бібер – результат саме YouTube. За даними VSP Group, співак займає друге місце в світі за доходом на своєму YouTube-каналі. Його випереджає тільки канал WWE, присвячений боям без правил. Понад 23 тисячі роликів щомісяця приносять більше 1,5 мільйона доларів.
Компьютерные игры |
Музыка |
Развлечения |
Музыка |
Спорт |
43,742,952 подписчиков |
21,239,433 |
7,110,836 |
5,426,164 |
11,123,198 |
11,972,293,481 просмотров |
10,707,583,150 |
10,611,953,246 |
10,053,066,531 |
8,961,394,420 |
Доход в месяц $798.8K - 998.5K |
$1.2M - 1.5M |
$726.1K - 907.7K |
$842.6K - 1.1M |
$1.5M - 1.9M |
Чи це легкі гроші
Незважаючи на вражаючі доходи каналів з рейтингу, заробляти на YouTube, особливо в Україні, складно. Це стає очевидним при порівнянні кількості переглядів і розмірів доходу каналів з України, РФ і США.
У листопаді 2015 року на ресурсі iphones.ru відеоблогер Артем Суровцев розповів про свій досвід заробітку на YouTube-каналі і порівняв дохід від українських і американських глядачів. За його даними, 50 тисяч глядачів з України принесли такий же дохід, як і 1,5 тисячі глядачів з США - 5,5 доларів.
Іншими словами, український відвідувач приносить в 32 рази менше доходу, ніж відвідувач з США.
Причина в тому, що обсяг ринку інтернет-реклами України в тисячу разів менший, ніж США. При цьому американські компанії націлюють свою інтернет-рекламу на показ саме американцям, а не українцям. А оскільки український контент зазвичай російськомовний, зацікавити англомовну аудиторію він не може.
Ймовірно, з урахуванням цього фактора власники російського YouTube-каналу "Маша і Ведмідь" зробили для мультика англомовну озвучку. Не виключено, що саме тому дохід цього каналу в три рази більший, ніж у найближчого конкурента - каналу "Лунтик". Хоча у "Лунтика" на 123 відеоролика більше.
Російський ринок інтернет-реклами в десять разів більший за український: 1,2 млрд дол проти 100 млн дол. Однак навіть таргетування відеоконтенту на більш багатий ринок РФ не полегшить життя українському відеоблогеру-аматору.
Заробіток на YouTube залежить від економічної ситуації. Особливо сильно знижує дохід девальвація нацвалюти. Суровцев пише, що після девальвації рубля в 2015 році його дохід впав зі 100 доларів до 50 доларів і нижче.
Російськомовний YouTube конкурентний. У кожній тематичній ніші є кілька популярних блогерів. Новачкові конкурувати з ними дуже складно.
Вести YouTube-канал затратно. Через рік стандартом за замовчуванням може бути 4К-відео. Тому автору каналу потрібні дорога відеокамера, якісний мікрофон, освітлення, місце для зйомки, потужний комп'ютер, який "потягне" швидкий монтаж роликів.
Ще потрібен час на зйомку роликів, дві-три години на монтаж, завантаження і опис відео. У тиждень на новому каналі повинно з'являтися хоча б два-три ролика.
YouTube-канал необхідно просувати в соціальних мережах, пошуковій системі, спілкуватися з передплатниками, відповідати на питання і реагувати на критику. При цьому зростання числа передплатників і кількості переглядів не гарантує збільшення заробітку. Багато що залежить від кон'юнктури рекламного ринку.
Можуть бути періоди, коли деякі бренди почнуть "заливати" величезні бюджети в рекламу. На каналах однієї тематики вона буде "кликабельна", а на іншій - користувачі її ігноруватимуть. Крім того, з кожним роком зростає популярність і можливості блокаторів реклами для браузерів.
На YouTube-каналі повинен бути виключно унікальний контент. За будь-яке злодійство або використання авторських пісень YouTube може заблокувати канал назавжди і відмовити у виплаті заробітку.
В підсумку
На YouTube-каналах можна заробляти великі гроші. Ті, хто це зрозумів раніше, зараз пожинають плоди свого успіху. Сьогодні ці люди стали майже недосяжні для відеоблогерів-початківців.
Разом з тим, обсяг відеоконтенту в світі зростає величезними темпами.
Рекламодавці продовжують перерозподіляти і збільшувати бюджети на рекламу в відео за запитом. Не стоять на місці і технології. З'являються недорогі смартфони з якісними камерами, більш потужні комп'ютери за менші гроші.
Тому заробіток на відеоконтенті залишається перспективним і доступним заняттям. Однак розраховувати на успіх в цій справі варто лише в тому випадку, якщо воно приносить задоволення, якщо контент унікальний і якісний.
Луцький виш перевіряли через аномальну кількість студентів-призовників
Життя після «МастерШефа»: чим зараз займається волинський кухар Віталій Наливайко та чи знайшов дівчину
Підвищення зарплат педагогам неможливе, – головний освітянин Луцька
У Луцьку хотіли вирощувати банани, але депутати – проти
Нововолинський ремонтно-механічний завод продали: хто новий власник?