Поділитись:

Як не платити за послуги мобільних операторів, які ви замовили випадково

Вівторок, 16 квітня 2019, 21:03

З телефонних рахунків українців за 2017 рік списали один мільярд гривень за необов'язкові розсилки погоди, гороскопів, анекдотів та інші контент-послуги.

Такі дані оприлюднила аналітична компанія "Офіс ефективного регулювання", – йдеться у сюжеті ТСН. 

Гороскоп за 80 копійок, погода за 90, а мелодії за гривню на телефон виявилися не такими дешевими, якщо скласти все докупи. Спеціалісти порахували – 2017 року українці витратили мільярд гривень на додаткові послуги мобільних операторів і частина абонентів ними навіть не користуються – бо замовили випадково. 

"Коли ви не туди кудись натискаєте, з вас цілком можуть зняти якісь гроші, якщо йдеться про мільйони абонентів або про десятки або сотні тисяч. Оці там копійки, вони все одно складаються в якісь більш-менш відчутні кошти", – розповідає керівник офісу ефективного регулювання Олексій Гончарук

Експерти кажуть, за останні два роки кількість скарг на такі помилково або несвідомо замовлені послуги зросла вп'ятеро. В разі помилкового замовлення втратити гроші легко, а от повернути – майже неможливо, тому що 90 % українських абонентів не підписували контрактів з оператором, а просто придбали стартовий пакет.

"Сніданок" попросив найбільших мобільних операторів України прокоментувати ситуацію. Відповіли тільки представники одного – письмово. 

"Телеком оператор не є постачальником контент-послуг. Але ми слідкуємо за тим, щоб усі партнерські компанії в яких абоненти замовляють такі послуги, працювали прозоро. Якщо виникають суперечливі ситуації між абонентом і постачальником контенту, телеком оператор сприяє вирішенню питання у спосіб, який задовольняє клієнта", – йдеться у повідомленні

Якщо оператор не погоджується повертати гроші за послуги, які ви не замовляли, – вихід є. Можна звернутися зі скаргою до трьох інстанцій: держпродспожив служба, антимонопольний комітет і національна комісія зв’язку .

Якщо і це не допоможе, доведеться вирішувати суперечку через суд. Але не всі готові заради декількох гривень починати судову тяганину.  Все ж найпростіший варіант  – бути уважним та контролювати підключені послуги до свого номеру. Зробити це можна через додаток вашого оператора на смартфон, в особистому кабінеті на сайті, або зателефонувати чи прийти у  центр обслуговування абонентів. 

Для того, щоб назавжди вирішити проблему випадкового замовленя послуг на мобільні, спеціалісти рекомендують скористатися європейським досвідом. І зобов'язати операторів запитувати клієнтів двічі, чи дійсно вони хочуть отримувати такі розсилки або мелодії на свій телефон. Проект змін вже подали до профільної комісії. Якщо його затвердять, а потім погодять в уряді, то нові правила для операторів мобільного зв’язку можуть запровадити вже цього року. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці переходять зі звичайних дзвінків на мобільний інтернет

Надрукувати
мітки:
коментарів