Поділитись:

Як роблять дороги в Чехії

Неділя, 08 травня 2016, 12:10

Чехія славиться своїми хорошими дорогами.

Про те, за яким принципом їх роблять, повідомляє видання Політолог.

Заборонені підряди. Дорогу робить тільки та фірма, яка виграла тендер. Тобто не можна виграти тендер і потім передати укладання асфальту іншій фірмі.

Дороги розділені на 4 класи (категорії). Відповідно кожної категорії присвоюється гарантія. Якщо дорога розвалилася, фірма ремонтує дорогу за свій рахунок.

  • Пішохідні доріжки в парках, скверах, прибудинкові доріжки. 5 років
  • Сільські дороги та інші малонавантажені дороги. 7 років.
  • Регіональні дороги, що з'єднують міста. 8 років.
  • Федеральні, високонавантажені дороги. 10 років.

Фірми мають класність від 1 до 4, відповідно до категорій доріг.

Будівництво та ремонт доріг підпадає під ліцензування. Щоб отримати ліцензію, фірма повинна мати на балансі обладнання (тобто своє обладнання) плюс певну чисельність дипломованого і навченого персоналу. Всі починають з 1 класу, тобто всі нові фірми мають право робити тільки доріжки в парках. Підвищити класність можна тільки після успішного проходження гарантійного терміну. Для збільшення класності фірмі необхідно докуповувати обладнання та наймати додатковий персонал. Якщо протягом гарантійного терміну дорога розвалюється, фірма зобов'язана відремонтувати дорогу за свій рахунок. У випадку, коли дорога розвалюється, фірму можуть не підвищити в класності або і зовсім знизити чи взагалі відібрати ліцензію і занести в чорний список. Фірми дорожать ліцензією і класністю, бо якщо вони "схалтурили" - у них більше не буде замовлень. Дорожньо-будівельні фірми як правило старі: 20-50 років. У тендерах основне значення має ціна і гарантія, фірма може тільки збільшити державний гарантійний термін. Скажімо, замість 5-и років призначити 7 років.

  • 1 клас - 1 коток, 5 осіб
  • 2 клас - 2 котки, грейдер, скрейпер, асфальтоукладальник, зризлік (велика машина, яка знімає залишки старого асфальту, - ред.), 15 осіб
  • 3 клас - 3 котки, 2 котки з вібрацією, грейдер, скрейпер, 2 асфальтоукладачі, 2 зризліки, 30 осіб
  • 4 клас - 5 котків, 4 котки з вібрацією, 2 грейдери, 2 скрейпери, 4 асфальтоукладачі, 4 зризліки, 60 осіб.

Громадський контроль. За укладанням дороги стежать 3 сторонніх спостерігачі: один - від місцевого самоврядування, другий - від місцевого автомобільного союзу, третій - від дорожньої профспілки. Кожному представнику видають протокол, якщо хоча б одному представнику обґрунтовано не подобається, як покладена або відремонтована дорога, - фірма зобов'язана цю ділянку переробити за свій рахунок.

Дороги будуються і ремонтуються влітку, фірми стежать за прогнозом погоди. За укладання асфальту в дощ ліцензію відбирають.

Ямковий ремонт допускається тільки як тимчасовий і вимушений зіхад. Закладання ямок асфальтом повинні зробити за один день. При цьому стінки і дно ямки в старому асфальті розігрівають спеціальним пальником, щоб новий асфальт краще "прилип" до старого. Через кілька тижнів ділянку дороги з латками повністю ремонтують, здираючи асфальт до щебінки і укладаючи новий. Стики старої і нової ділянки прогрівають спеціальним пальником до пластичного стану, щоб не було помітно кордону.

Під час ремонту дорогу перекривають повністю. Автомобілісти користуються іншими трасами.

Надрукувати
мітки:
коментарів