Яким рейтингам вірити: пояснення волинського політолога
28 березня – це останній день перед виборами президента, коли соціологи і ЗМІ мають право оприлюднювати дані соціологічних опитувань.
Про це зазначив у Facebook політолог та голова Центру Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу Михайло Наход.
Із його слів, за це день українці побачать чергові маніпуляції і п'ять-шість кандидатів, які "точно виходять у другий тур". Відтак, постає питання: кому вірити.
Як пояснив політолог, стаття 56-6 Закону України "Про вибори Президента України" розкриває особливості поширення інформації про результати опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зокрема:
1. Підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати опитування, пов’язаного з виборами, з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки.
2. Інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовника опитування, а також інші відомості, зазначені у частині першій цієї статті.
3. Забороняється оприлюднення чи поширення в інший спосіб результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, в тому числі щодо партій - суб’єктів виборчого процесу та кандидатів на пост Президента України, впродовж останніх двох днів перед днем виборів (перед днем повторного голосування).
Михайло Наход зазначив, що хоча й дані соціологічних опитувань оприлюднювалися у ЗМІ постійно впродовж виборчої кампанії, проте там майже ніколи не зазначали замовників опитування. Відповідно до ст. 212-20 КУАП, це порушення з їхнього боку, яке тягне лише на адміністративне стягнення у розмірі від 170 до 340 грн.
"Припускаю, що й виконавці опитувань далеко не завжди хотіли б повідомляти інформацію про замовників, бо тоді багато чого ставало б на свої місця. Тому сьогодні, переглядаючи інформацію з останніми даними про опитування у ЗМІ, зверніть увагу на цей факт і робіть свій вибір, незважаючи на ці дані", – наголосив політолог.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Луцький виш перевіряли через аномальну кількість студентів-призовників
Що в будинку та з чого п'є чай власниця вінтажного дому-кафе у Луцьку Яна Тарарай (фото)
Скільки коштує помити вікна у Луцьку перед Пасхою
У Луцьку хотіли вирощувати банани, але депутати – проти
Підвищення зарплат педагогам неможливе, – головний освітянин Луцька