Поділитись:

Чи зможуть роботи замінити вчителів, – дослідження

Неділя, 24 березня 2019, 07:26

Піднесення цифрової ери призвело до багатьох змін, великих і малих, у всіх галузях. Тепер, коли ми бачимо роботів, що працюють в лікарнях поруч з лікарями, і ведучих новин, які замінюються "апаратами, які розмовляють", чому вчителі все ще потрібні?

У порівнянні з іншими галузями, сектор освіти історично був більш традиційним, з великою кількістю педагогів, які все ще надавали перевагу дошці, а не екранам. Але, як і з усіма іншими, еволюція неминуча. А щоб не відставати від світових змін, деякі школи навіть почали приймати роботів у класі. У 2017 році, наприклад, німецькі дослідники намагалися використовувати роботів для того, щоб викладати уроки мови для дітей дошкільного віку. Між тим, в Японії Міністерство освіти започаткувало використання роботів зі штучним інтелектом, щоб допомогти учням поліпшити свої навички спілкування англійською мовою. Це набагато дешевше, ніж наймати носіїв мови. А Південна Корея експериментує з вчителями-роботами з 2010 року.

Чи всі ці ініціативи свідчать про початок кінця кар'єри вчителя? Чи можуть роботи фактично зайняти місце живого, дихаючого вчителя? Це питання, на які намагалися відповісти дослідники з Плімутського університету. Результати підтверджують, що роботи в школах дійсно можуть допомогти учням вивчати різні предмети, але їм краще виконувати функції асистентів, а не бути головними спеціалістами, – інформує technology.org .

Ці висновки в основному обумовлені їх технологічними обмеженнями. Хоча роботи можуть обробляти алгоритми і великі обсяги даних з блискавичною швидкістю, їм потрібно пройти ще довгий шлях, коли йдеться про соціальну взаємодію та розпізнавання мовлення.

Так навіщо ж виправляти те, що не порушено?

Привабливість вчителів-роботів має свої корені в сьогоднішньому зростаючому дефіциті вчителів. На відміну від людей, роботи не вимагають зарплати або пенсії, а це означає, що вони з часом коштуватимуть менше. Вони також можуть бути запрограмовані таким чином, щоб не мати упереджень, які можуть вплинути на те, як вони передають свої знання в класі. Крім того, можна враховувати зростаючий попит на більш персоналізовані методи навчання, який призвів до того, що багато хто шукає технологічні рішення для вирішення цих проблем.

Тим не менше, хоча дослідники сподіваються, що роботи є наступним кроком в освітніх технологіях, вони стверджують, що машини просто не володіють співчуттям і проникливістю, які є необхідними для освітнього досвіду Загалом, ми повинні пам'ятати, що освіта – це не лише передача фактів та висновків. На думку професора університету Мерівіль Сьюзан Бартель, дуже важливо, щоб людина могла поставити себе на місце інших людей – в цьому випадку на місце учня. Навчання – це роль, орієнтована на людину, лідера, яка виходить за рамки цифр і стандартних кодів.

У заяві, аналогічній цій думці, провідний автор дослідження Тоні Белпаем наголосив на етичних питаннях, які пов'язані зі взаємозв'язком людини і машини. "На скільки сильно ми хочемо, щоб машини відповідали за освіту наших дітей? В цілому, учні позитивно відносяться до такого досвіду, але батьки і викладачі більш обережні у своєму ставленні".

Налагодження стосунків і управління учнями є частиною основи, на якій базується освіта. Звичайно, машини можуть сприяти полегшенню і без великого навантаження звичайного вчителя. Можливо, вони навіть могли б подбати про чорнову роботу і повсякденні завдання, такі як перевірка тестових робіт і надання допомоги в розробці планів уроків. Але, врешті-решт, учитель як і раніше повинен викликати в учнів певне зацікавлення, яке може бути задоволене лише додатковим навчанням.  Вчителі – це лідери, які повинні знати, як надихати – здатність, яку жоден алгоритм ще не розгадав. І, напевно, ще довго не зможе.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скажи, щоб я побачив: Google створив додаток для людей з вадами зору

Надрукувати
мітки:
коментарів