Поділитись:

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Четвер, 21 березня 2019, 15:50
Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

фото - Українська правда

Компанія Facebook зобов'язала спонсорів політичної реклами проходити авторизацію і відкрила доступ до інформації про те, що і за якою ціною рекламують у соціальній мережі. База рекламних постів ще оновлюється, однак вже можна зробити висновок – кандидати у президенти України не скупляться на рекламу у мережі.

Наприклад, пост із привітанням зі святом 8-го Березня міг коштувати Олександру Шевченку $50 тис. Така ж максимальна ціна і на рекламу всього однієї публікації фан-спільноти Юлії Тимошенко, – пише "Обозреватель". 

Юлія Тимошенко

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Юлія Володимирівна почала активно розміщувати політичну рекламу у Facebook ще 27 червня 2018-го. Найдорожче коштували бюджету кандидата рекламні пости групи "Я за Тимошенко – Фан Клуб". Зараз у цій спільноті понад 280 тис. учасників. З минулого року Тимошенко розмістила близько 250 рекламних постів. Щоправда, ця цифра може бути неточною, бо в поле зору потрапили тільки ті публікації, які вже пройшли модерацію і визначені як політичні. Бюджет кампанії лідера "Батьківщини" у Facebook – сотні тисяч доларів. Найчастіше одна публікація обходилася в $100-499, але є і ті, за які довелося віддати $5-50 тис. Пости оплачувала компанія "Сучасні рекламні рішення". Вона зареєстрована на члена "Батьківщини" Олексія Захарченка. Зараз у соціальній мережі є 15 активних постів з рекламою Тимошенко. Їхня загальна вартість становить понад $8 тис.

Петро Порошенко

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Менш активний в соціальних мережах чинний президент Петро Порошенко. У будь-якому разі, всього близько 20 постів з його прізвищем Facebook визначив як політичну рекламу. Вартість публікацій становить від $100 до $4000. Щоправда, ще не всі публікації пройшли перевірку. Що цікаво, саме проти Петра Олексійовича розміщено найбільшу кількість "чорного піару" у Facebook. Загальна вартість розміщених Порошенком рекламних постів у Facebook становить кілька десятків тисяч доларів.

Олександр Шевченко

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Реклама у Facebook Олександра Шевченка здебільшого адресована жіночій аудиторії. При розміщенні рекламного посту можна вказати стать бажаного читача. Мабуть, команда кандидата вирішила "атакувати" саме прекрасну половину. Наприклад, пост із привітанням зі святом 8-го Березня коштував кандидату $10-50 тис. Всього у Facebook розміщено близько 30 рекламних постів кандидата на загальну суму до $100 тис.

Володимир Зеленський

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

З п'ятірки лідерів єдиний кандидат, який випередив Тимошенко за кількістю реклами в соцмережі – Володимир Зеленський. Більшість публікацій оплатила громадська організація "Команда Зеленського". Активно розміщують рекламні пости не тільки адміністратори основної групи, але і регіональні прихильники Зеленського. Одна з найактивніших – "Команда-ЗЕ" у Донецькій області.  Точно порахувати вартість постів практично неможливо. Однак з огляду на те, що їхня кількість досягає 400 штук, на рекламу знадобилися десятки тисяч доларів. Щоправда, варто зазначити, що більшість публікацій на підтримку Зеленського коштують лише $100.

Юрій Бойко

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Лідер "Опозиційної платформи – За життя" Юрій Бойко також не скупиться на рекламу у Facebook. Найчастіше розкручують одні й ті самі пости. Також варто позначаити незвичайний підхід до оформлення публікацій. Часто до них підбирають сміливі картинки на межі фолу. У Бойка нарахували кілька сотень рекламних публікацій. Їхня вартість може досягати близько $100 тис.

Олег Ляшко

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Завбачлива Тимошенко і веселий Бойко: як кандидати в президенти рекламуються у Facebook

Лідер Радикальної партії Олег Ляшко активно займається своєю особистою сторінкою у Facebook, і підтримує її рекламними постами. Найчастіше просувають виступи "радикала", сюжети з ним на телебаченні, наприклад, на телеканалі "Україна" (належить Рінату Ахметову). Всього вдалося нарахувати кілька десятків постів. Їхня вартість складає від 100 до кількох тисяч доларів. До речі, варто враховувати, що Facebook – незначна частина рекламного бюджету виборчої кампанії кандидатів. Крім цього, мільйони гривень витрачають на ролики по телебаченню, матеріали у друкованих та онлайн-виданнях. Крім того, багато кандидатів напередодні виборів починають активно видавати свої власні партійні газети з накладами в сотні тисяч примірників.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів