Поділитись:

На трасі з Ковеля до Києва хочуть тестувати 5G

П'ятниця, 15 березня 2019, 10:15
На трасі з Ковеля до Києва хочуть тестувати 5G

Міністерство інфраструктури придумало масштабний проект у сфері телекому.

Тестуватимуть нові послуги в мережі 5G на одній з найжвавіших українських трас – Київ-Ковель.  Про це інформує LIGA.net.  

Корпорація трьох

Мінінфраструктури з осені минулого року почало вести переговори з виробником обладнання Nokia Siemens Networks про тестування 5G на українських дорогах. Про це розповів редакції керівник директорату цифровий інфраструктури Мінінфраструктури Фарід Сафаров.

Допомагати в тестуванні буде мобільний оператор Vodafone Україна. Так захотіли в Nokia, адже вона є одним з постачальників для цього оператора, а значить синхронізація систем (старих і тестових) займе менше часу.

У прес-службі мобільного оператора цю інформацію не підтвердили, але й не спростували. Коментувати не стали.

У процесі тестування буде важливий ще один момент – потрібні частоти, на яких все буде відбуватися. Планувалося, що в цій справі допоможе компанія Українські новітні технології, більш відома як Freshtel. Але 19 лютого регулятор анулював ліцензію на частоти 3,4-3,6 ГГц, якими володіла компанія. Це один з найбільш підходящих діапазонів для випробувань. В Європі такі смуги вже виставляють на частотні тендери.

Через новини від Freshtel плани довелося скорегувати. І тепер тестувати 5G будуть на тих частотах, на яких дозволить телеком-регулятор. А представники Freshtel залишилися в проекті, але вже на правах консультантів з питань зв'язку.

Як розповідає Фарід, ймовірно, меморандум між сторонами буде підписаний до кінця місяця, але робота з проекту вже почалася: Nokia готується оформляти і завозити обладнання на територію України. Залишилося тільки отримати у НКРЗІ дозвіл на тимчасове ввезення устаткування і проведення тесту.

Як це буде і коли все почнеться?

Спочатку планувалося, що для тестування підійде ділянка Житомирської або Одеської траси, але в підсумку вибрали дорогу Київ-Ковель. Планується, що обладнання ділянки траси вдасться налагодити досить швидко: до кінця квітня цього року. 5G-інфраструктурою буде облаштована ділянка завдовжки 5-10 км ближче до Києва.

На першому етапі різні hard- і software-рішення будуть реалізовуватися з використанням 4G (LTE) зв'язку. Основним завданням цих сервісів буде гарантування безпеки і моніторинг стану трафіку на дорогах. Це послуги, відомі нам як IoT-сервіси зі світу інтернету речей.

Якщо говорити більш конкретно, то це будуть датчики для вимірювання вологості дороги або фіксації туману, а також табло для інформування водіїв, відеокамери, що фіксують трафік.

"Рішень багато. Потрібно буде подивитися, наскільки вони будуть корисними", – зазначає Фарід Сафаров.

Наступний крок – використання протоколу 5G NR non stand-alone (це означає, що для побудови мережі буде використовуватися опорна мережа 4G і радіомережа 5G) для порівняння швидкостей і можливостей технології 5G.

Якщо все пройде успішно, "оцифровувати" будуть вже не просто ділянки на трасі, а всю магістраль.

Звідки гроші?

Основні витрати на пілотний проект, за інформацією чиновників, повинні понести Nokia і Vodafone. Які цифри – поки таємниця.

А ось уже другу фазу проекту – оцифровку всієї траси – планується реалізувати за гроші Європейського інвестиційного банку в межах стратегії розвитку Інтелектуальних транспортних систем на дорогах України. Банк дає і грантові кошти, і кредитні.

Їхня сума і пропорція буде залежати від результатів пілотного проекту і переговорів.

"Ми хотіли б претендувати на грант 10 млн євро", – говорить Сафаров.

Думка конкурентів і експертів

Як говорить президент компанії IoT Ukraine Олег Стефанюк, наразі така ініціатива – це чистий піар її учасників:

"Комерційні кейси в цій технології не варто очікувати раніше, ніж через півтора року. Тому дивлюся на цей проект скептично".

Із його слів, навіть якщо держава цього року зуміє провести перший 5G-тендер, наприклад, виставивши на нього частоти, які відібрали у Freshtel, оператори не будуть поспішати його впроваджувати.

"Ні 4G, ні навіть 3G ні у кого не окупилося, тому витрачати на це гроші в Україні ніхто не буде", – зазначив він.

В одному з великих постачальників обладнання, конкуренті Nokia, зазначили, що не планують ніяких 5G-активностей – пілотних проектів або тестів – найближчих декілька років, але підтримують будь-яку активність конкурентів. .

Міністр інфраструктури Володимир Омелян, який став одним з ініціаторів проекту, готовий до критики і дивиться на майбутнє ініціативи оптимістично.

"Що стосується думки експертів: вони спочатку будуть говорити, що поки не час, потім – що не так зроблено, а потім скажуть, що це сталося завдяки їм. І якби не вони, то нічого б не було. Стандартний алгоритм, проходив не раз", – зазначив міністр в коментарі. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна потрапила в ТОП країн із найдешевшим мобільним інтернетом

Надрукувати
мітки:
коментарів