Поділитись:

Хто небуть взавтра може зробити ніхті?

П'ятниця, 15 лютого 2019, 07:40

«Хто небуть взавтра може зробити ніхті?» або «Срочно потрібен хороший мастєр стіральних машин» – звичні речі для відкритих ФБ-спільнот на «всі випадки життя». Хтось шукає якогось фахівця, комусь потрібна порада, інші пропонують послуги чи товар. Безперервний конвеєр постів і живе спілкування. Тут не до вишуканих метафор та вправляння в граматиці – як чую/знаю/відчуваю, так і пишу. Головне – щоб знайшлися ті, хто зрозуміють меседж і відгукнуться.

Зрештою, пропущена кома чи помилка у слові – дрібниця у порівнянні з глобальним потеплінням чи забрудненням атмосфери. Якщо ви, звісно, не філолог…

Але як реагувати на безнадійно «кульгаві» дописи в освітніх групах? Здебільшого їх авторами є люди, які причетні до навчального процесу, до освіти загалом. Як вони навчають дітей, якщо не можуть логічно висловити думку, роблять 100500 помилок з програми початкової школи??? Це як математик, який не вміє додавати. Найгірше – вони переконані у своїй профпридатності. А як бути учням, які краще за педагога знають, як правильно, а як ні? Тицяти носом в помилки чи заплющити очі на цю єресь і грати за вчительськими НЕправилами, поступово перетворюючись на безграмотного невігласа?

А потім дивуємося, натрапивши на «Підскажіть де краще зробити прічоску?» чи «Хто робив дітям шчеплення від кіру?» Як навчили, так і пишуть. Можна з цього пожартувати, «постібатися». Було б смішно, якби не було так сумно. Адже мова є засобом формування думки. А що може сформуватися там, де замість правильної мови «ніхті» і «прічоска»?

Надрукувати
мітки:
коментарів