Поділитись:

Як працюють і комунікують відділи держреєстру виборців на Волині

Вівторок, 12 лютого 2019, 18:42

Громадянська мережа ОПОРА звернулася до 20 відділів ведення Державного реєстру виборців, які діють на Волині, із запитами на інформацію щодо кількості виборців, які звертались до них у січні 2019 р, каналів комунікації, які вони використовують для поширення інформації серед виборців, стану матеріально-технічного забезпечення та графіку роботи.

На запити ОПОРИ відповіли усі 20 відділів ведення Державного реєстру виборців, зокрема: ВВ ДРВ виконавчих комітетів Володимир-Волинської, Ковельської, Луцької та Нововолинської міських рад, а також ВВ ДРВ апаратів Володимир-Волинської, Горохівської, Іваничівської, Камінь-Каширської, Ківерцівської, Ковельської, Локачинської, Луцької, Любешівської, Любомльської, Маневицької, Ратнівської, Рожищенської, Старовижівської, Турійської та Шацької районних державних адміністрацій.

ВВ ДРВ на Волині зареєстрували 140 звернень від виборців

Упрдовж січня 2019 р. до 13 з 20 відділів ведення Державного реєстру виборців звернулося 140 виборців. Найбільшу кількість звернень зареєстрував відділ ведення Державного реєстру виборців виконавчого комітету Луцької міської ради – 51 звернення. Найменша кількість виборців звертались до ВВ ДРВ апарату Горохівської РДА – 1.

До ВВ ДРВ апарату Любешіської РДА надійшло 28 звернень, до ВВ ДРВ апарату Маневицької РДА – 15 звернень, до ВВ ДРВ виконавчого комітету Ковельської міської ради – 14 звернень, до ВВ ДРВ апарату Любомльської РДА – 6, до ВВ ДРВ апаратів Ківерцівської та Ковельської РДА – по 5, до ВВ ДРВ апарату Камінь-Каширської РДА – 4, до ВВ ДРВ виконавчого комітету Нововолинської міської ради та апаратів Луцької і Шацької РДА – по 3, до ВВ ДРВ апарату Володимир-Волинської РДА – 2 звернення.

Разом з тим, 7 відділів ведення Державного реєстру виборців не зареєстрували за цей період жодного звернення від виборців. Йдеться про ВВ ДРВ виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради та ВВ ДРВ апаратів Іваничівської, Локачинської, Ратнівської, Рожищенської, Старовижівської та Турійської районних державних адміністрацій.

Якщо проаналізувати інформацію у розрізі територіальних виборчих округів, то найбільша кількість звернень до ВВ ДРВ зареєстрована у виборчому окрузі № 23 – 52 звернення (37%), найменша кількість – у виборчому окрузі № 20 – 4 звернення (3%). Разом з тим, у виборчому окрузі № 19 зареєстровано 11 звернень (8%), у окрузі № 21 – 22 звернення (16%), а у виборчому окрузі № 22 – 51 звернення (36%).

Найчастіше звернення виборців стосувалися питань включення виборця до Державного реєстру виборців, тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси та перевірки змісту персональних даних виборця у Реєстрі.

Нагадаємо, що відповідно до частини 1 статті 35 -1  Закону України «Про вибори Президента України» кожен виборець має право на тимчасову зміну місця голосування без зміни виборчої адреси відповідно до частини третьої статті 7Закону України «Про Державний реєстр виборців».

Просвітницька робота ВВ ДРВ: ТОП-5 найпопулярніших форм комунікації з виборцями

На основі отриманих відповідей на інформаційні запити від відділів ведення Державного реєстру виборців Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала, які форми комунікації з виборцями вони найчастіше використовують і який ВВ ДРВ використовує найбільше джерел інформування громадян про необхідність уточнення відомостей в ДРВ та порядку зміни місця голосування.

У результаті аналізу визначено ТОП-5 найпопулярніших форм комунікації з виборцями відділів ведення Державного реєстру. Так, найпопулярнішим джерелом поширення інформації серед громадян є сайти районних державних адміністрацій та міських рад, засоби масової інформації, соціальна мережа Facebook, інформаційні стенди і дошки оголошень, а також офіційні заходи органів влади.

Усі без винятку ВВ ДРВ використовують сайти органів місцевої влади та органів місцевого самоврядування (районних державних адміністрацій та міських рад) для поширення інформації серед виборців. Разом з тим, переважна більшість відділів ведення ДРВ використовують хоча б один різновид засобів масової інформації (онлайн-ЗМІ, телебачення, радіо, газети). Соціальна мережа Facebook є популярним засобом поширення інформації серед громадськості у 8 ВВ ДРВ. 6 відділів розміщують інформацію для виборців на інформаційних стендах та дошках оголошень. І лише 3 ВВ ДРВ використовують офіційні заходи, зокрема, оперативні наради для оприлюднення інформації про свою роботу.

Найбільше форм комунікації використовують відділи ведення Державного реєстру виборців виконавчих комітетів Володимир-Волинської та Луцької міських рад. Так, для поширення інформації серед виборців про необхідність уточнення відомостей в Державному реєстрі виборців та порядку зміни місця голосування ВВ ДРВ виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради використовує: офіційний сайт міста Володимир-Волинський, сайт Державного реєстру виборців, інтернет-видання «Буг», «Володимирмедіа», «Район. Володимир-Волинський», соцмережу Facebook, газети «Місто вечірнє» і «Слово правди».

ВВ ДРВ виконавчого комітету Луцької міської ради, у свою чергу, постійно готує інформаційно-аналітичні матеріали, пов’язані з його роботою, а також інформацію для виборців, що розміщуються по мірі потреби та актуальності на офіційному сайті Луцької міської ради у рубриках «Оперативна інформація», «Виборець повинен знати», на сторінці відділу та на інформаційному стенді відділу. У ході виборчої кампанії з виборів Президента України 31 березня 2019 р. ужито таких заходів з інформування населення: виступ начальника відділу на оперативній нараді 22.01.2019 р.; участь начальника відділу в прямому ефірі у програмі «На часі Гості» на телеканалі «Аверс», яка відбулась 30.01.2019 р.; відзнято відеоролик «Голосування не за місцем реєстрації: покрокова інструкція» про те, як здійснити тимчасову зміну місця голосування на прикладі звернення до відділу з коментарями начальника відділу; розміщено інформацію у розділі «Оперативна інформація» на офіційному сайті Луцької міської ради: 11.01.2019 р. – «Увага! Модернізовано веб-сайт «Державний реєстр виборців»,  22.01.2019 р. – «У Луцьку розпочали підготовку до проведення виборів Президента України», 30.01.2019 р. – «Перевірте своє включення до Державного реєстру виборців»; публікації в інтернет-виданнях.

З 8:00 до 17:15 – режим роботи переважної більшості ВВ ДРВ

За результатами аналізу режимів роботи відділів ведення Державного реєстру виборців було виявлено, що 18 з 20 відділів працюють за однаковим графіком – з понеділка по четвер з 8:00 до 17:15, у п’ятницю – з 8:00 до 16:00. Обідня перерва з 13:00 до 14:00.

Відмінний лише графік роботи ВВ ДРВ виконавчого комітету Луцької міської ради та ВВ ДРВ апарату Локачинської РДА. Перший працює з понеділка по четвер з 8:30 до 17:30, у п’ятницю з 8:30 до 16:15. Обідня перерва з 13:00 до 13:45. У Локачинському районі ВВ ДРВ працює з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00, у п’ятницю – з 8:00 до 16:00. Обідня перерва з 13:00 до 14:00.

Крім того, у відповіді на запит 8 з 20 відділів ведення Державного реєстру виборців повідомили, що у березні 2019 р. графік їх роботи буде змінено для зручності звернень виборців та для виконання вимог виборчого законодавства. Так, у ВВ ДРВ виконавчого комітету Луцької міської ради повідомили, що у березні 2019 р. графік роботи відділу буде змінено та забезпечено роботу відділу у вихідні дні, про що виборців буде повідомлено додатково.

У Горохівському районі на час проведення виборчого процесу голова районної державної адміністрації приймає розпорядження про організацію роботи ВВ ДРВ апарату РДА під час виборчого процесу, яким зобов’язується забезпечити роботу відділу у вихідні дні (за необхідності).

У Луцькій РДА у відповіді на запит зазначили, що буде вжито заходів щодо забезпечення виконання працівниками відділу вимог виборчого законодавства щодо складання та передачі до ДВК попередніх та уточнених списків виборців, іменних запрошень виборцям для проведення виборів Президента України. Графік роботи відділу у вихідні дні у березні 2019 р. буде додатково повідомлений виборцям.

У Любешівській та Шацькій райдержадміністраціях відділи ведення ДРВ у березні будуть також працювати без вихідних. У вихідні дні графік роботи буде затверджений з 9:00 до 18:00, обідня перерва з 13:00 до 14:00. Так само ВВ ДРВ апарату Маневицької районної державної адміністрації буде працювати за іншим графіком у березні, зокрема, буде затверджено додатковий режим чергувань працівників відділу у вихідні дні.

У Любомльській РДА відповіли, що у березні 2019 р. відділ буде працювати за графіком, затвердженим розпорядженням голови Любомльської РДА від 07.02.2019 р. № 20 у вихідні та святкові дні з 9:00 до 18:00, обідня перерва з 13:00 до 14:00.

У Турійській районній державній адміністрації підготовлено проект розпорядження голови РДА «Про організацію роботи відділу ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації». Відтак, ВВ ДРВ тут буде працювати у вихідні дні 02, 03, 09, 10, 16, 17, 23, 24, 30, 31 березня 2019 року відповідно до графіку: з 8:00 до 16:00, а з 31 березня 2019 року з 8:00 до 20:00 години.

«Належне», «достатнє», «повне»: ВВ ДРВ оцінили свій рівень матеріально-технічного забезпечення

У запитах на інформацію Громадянська мережа ОПОРА також просила відділи ведення Державного реєстру виборців оцінити рівень свого матеріально-технічного забезпечення. Відповіді різнилися своїм формулюванням, втім, здебільшого на запит відповідали, що відділ «забезпечений», «має достатнє матеріально-технічне забезпечення» або ж «відповідає вимогам постанови ЦВК № 572».

Зокрема, про те, що відділ ведення Державного реєстру виборців «матеріально-технічно забезпечений», поінформували у Камінь-Каширському районі. Про «достатнє забезпечення» відділів розповіли ВВ ДРВ виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради, а також ВВ ДРВ апаратів Володимир-Волинської, Ківерцівської, Любешівської і Турійської РДА.

Про те, що матеріально-технічне забезпечення відділів ведення ДРВ повне та відповідає вимогам постанови ЦВК № 572 від 20.12.2007 р. із змінами внесеними відповідно до постанови ЦВК № 302 від 04.06.2010 р., поінформували у Луцькій міській раді та Луцькій районній державній адміністрації, Локачинській, Горохівській, Іваничівській, Ковельській та Шацькій РДА, а також у Ковельській та Нововолинській міських радах.

Про «належний рівень» матеріально-технічного забезпечення розповіли відділи ведення Державного реєстру виборців апаратів Любомльської, Ратнівської, Рожищенської та Маневицької районних державних адміністрацій.

І лише у Старовижівській РДА чітко зазначили, що відділ забезпечений не усім необхідним, зокрема, наголосили що конкретно потрібно додати для створення належних умов із забезпечення відділу.

«Матеріально-технічне забезпечення відділу в основному відповідає вимогам  постанови Центральної виборчої комісії 20.12.2007 № 572 «Про вимоги до приміщень відділів ведення Державного реєстру виборців та про норми забезпечення засобами зв’язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою» із змінами, внесеними постановою Центральної виборчої комісії від 04.06.2010 року № 302. Проте, для створення належних умов із забезпечення технічного захисту інформації Державного реєстру виборців потрібно забезпечити:обладнання охоронною і пожежною системами сигналізації; обладнання дверей кодовим механічним замком; придбання системи кондиціювання», – відповіли у Старовижівській РДА.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів