Поділитись:

Оператор інший – номер той самий: чи готова до цього Україна

П'ятниця, 01 лютого 2019, 21:03

До 1 лютого 2019 року мобільні оператори України повинні були підготуватися до тестування MNP (Mobile Number Portability) – послуги, що дозволяє абоненту змінити стільникового оператора, зберігши номер.

Справа в тому, що вже 4 лютого регулятор має намір розпочати дослідну експлуатацію нового сервісу. Однак не всі оператори з «великої трійки» впевнені в своїх силах, – інформує UBR. 

Найбільше клопоту в операторів викликала підготовка локальних баз даних до взаємодії з централізованою, за яку відповідає її адміністратор – Український державний центр радіочастот (УДЦР). Як заявили самі оператори, загалом робота йде за планом. Правда, не всі вони впевнені, що тестування пройде гладко.

Найменша компанія з «великої трійки», lifecell, повідомила, що вже давно створив локальну БД і першим почав тестування.

«Ми рухаємося відповідно до орієнтованих планів НКРЗІ. До цього моменту ніяких труднощів не виникало», – запевнила прес-служба цієї компанії.

Не бачать ніяких складнощів і в Vodafone Україна: оператор відрапортував, що заздалегідь підготував власну локальну базу даних. Йому ніщо не заважає розпочати взаємодію з централізованої БД разом з іншими операторами і адміністратором.

Готовий до випробувань і «Київстар», проте в прес-службі компанії зазначили, що проект технічно складний і вимагає не тільки доопрацювання майже всіх IT-систем оператора, а й комплексного міжоператорського тестування.

«Ми робимо все можливе, щоб встигнути до терміну, визначеного регулятором», – резюмували в компанії.


Кому потрібна ця послуга?

Будь-який абонент українського мобільного оператора зможе перейти до іншого і при цьому збереже свій чинний номер з кодом.

Як це буде працювати?

Для того, щоб змінити мережу, після 1 травня користувачі зможуть звертатися до сервісних центрів вподобаного оператора. Упродовж трьох робочих днів з моменту подачі заяви номер вже буде обслуговуватися в новій мережі. Перенесення номера буде відбуватися в будні впродовж робочого часу. За бажанням абонент зможе сам визначити зручний для себе день і час переходу.

Ідентифікація обов'язкова

Єдина умова – абонент повинен бути зареєстрований у свого «старого» оператора. Контрактним передплатникам цього робити не потрібно. А передоплаченим користувачам потрібно буде зареєструватися. Це можна зробити онлайн або в магазині свого оператора, надавши підтверджувальні документи.

Скільки буде коштувати MNP?

Є ймовірність, що ця послуга буде безкоштовною.

Як зрозуміти, дзвінок внутрішньо чи ні?

Перед з'єднанням абонент почує спеціальний звуковий сигнал і повідомлення про те, що викликається номер, перенесений в іншу мережу. Поки оператори не погодили єдиний стандарт тексту, який буде звучати в подібних випадках. Цей момент важливий, оскільки такі дзвінки, ймовірно, будуть тарифікуватися як міжоператорські. 

Як часто можна буде міняти оператора?

Не частіше ніж 1 раз в 30 днів.

Чи популярною буде послуга?

На це питання відповісти складно. Великі оператори утримуються робити прогнози. Це і зрозуміло. Саме «Київстар» і Vodafone раніше виступали із заявами про те, що послуга MNP давно неактуальна для України. За оцінками lifecell, до 10 % абонентів на ринку зацікавлені в Mobile Number Portability.

«Це не означає, що всі прийдуть подавати заявку на перенесення номера 1 травня 2019 року», – зазначили в компанії.

В Україні на кінець третього кварталу 2018 року налічувалося понад 55 млн користувачів мобільного зв'язку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні може на 25% здорожчати інтернет

Надрукувати
мітки:
коментарів