Поділитись:

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

П'ятниця, 22 квітня 2016, 21:05
Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

Один з найбільших нафтотрейдерів України – група WOG – залишається успішним бізнесом, незважаючи на відхід із життя її головного бенефіціара і співвласника Ігоря Єремєєва.

Частка нардепа в компанії, швидше за все, перейшла дружині. У всякому разі, таке припущення в інтерв'ю "Главкому" зробив один з акціонерів Петро Димінський. Дружина Єремєєва – людина далека від великого бізнесу та політики, проте у WOG збереглися впливові покровителі у владі, зокрема в парламентській групі "Воля народу".

Через хитку позицію коаліції, для якої кожен голос на вагу золота, "Воля народу" має у Верховній Раді солідну вагу – більшості постійно доводиться звертатися до групи за підтримкою. Очевидно, залучали "Волю" і до просування Володимира Гройсмана на пост прем'єр-міністра. У всякому разі, її депутати практично одноголосно підтримали новий уряд. Участь в ухвалення потрібних для правластних фракцій рішень дозволяє "Волі народу" лобіювати свої інтереси, у тому числі і бізнесові.

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

За підрахунками видання, у 2015 році компанії покійного Єремєєва вдалося виграти конкурсів на покупку палива держструктурами на 6,7 млрд гривень. У його найближчого переслідувача – мережі "ОККО" Віталія Антонова – показник – 3,3 млрд грн. Причому WOG був успішний, як в першій половині року, коли Єремєєв був ще живий, так і в другій, більшу частину якої компанія вже провела без свого відомого власника. Успіх супроводив "воговцам" і в 2016-м: на початку року нафтотрейдер виграв тендер "Укрзалізниці" на поставку палива на 1,4 млрд гривень.

Експерти погоджуються: компанія Єремєєва як і раніше успішна в тендерах. "WOG – як і раніше, найактивніший учасник конкурсів, що проводяться державними структурами. І перемагає компанія частіше за інших ", – зазначає аналітик UPECO Олександр Сіренко.

Головним корпоративним покупцем WOG багато років залишається "Укрзалізниця". Причому перевізник не тільки купує у компанії паливо. У цьому році УЗ пустила нафтотрейдера на "кухню": в 2016-му компанія виграла тендер на поставку продуктів в швидкісні потяги "Інтерсіті".

ПЕРЕМОГИ WOG: ДО І ПІСЛЯ

Перше півріччя 2015-го WOG закінчив із відмінним результатом: державні тендери принесли компанії більше 4 млрд гривень. Друга половина року закінчилася куди скромніше - 2,6 млрд гривень. Але це не означає, що на успіх компанії позначився відхід Ігоря Єремєєва. Просто на липень-грудень 2015 го випало менше "касових" конкурсів. І результати інших переможців тендерів наочно показують: WOG залишився на коні.

ТОП-3 переможців тендерів 2015 року

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

Втім, історія тендерних перемог WOG розпочалася задовго до сумного для компанії 2015 року. Група вже більше п'яти років виграє тендери "Укрзалізниці" на мільярди гривень. Тільки в 2013-2014 роки, фірми, пов'язані з Ігорем Єремєєвим, виграли тендери УЗ на 5,4 млрд гривень. Експерти, опитані "головкомом" запевняють, що сьогодні конкурси проходять прозоро. Але є кілька прийомів, які можуть дозволити маніпулювати з цінами.

Ще при Януковичеві група Єремєєва для перемоги в тендерах дозволяла собі використовувати вельми сумнівні хитрості. Наприклад, в конкурсах, де однією з вимог було участь виробників, подавався Херсонський НПЗ. Завод не працює з 2005 року, але це не заважало йому по документам бути діючим підприємством.

Експерти запевняють: зараз в тендерах такі "фокуси" вже не зустрічаються. Умови конкурсів цілком справедливі, а перемагають дійсно учасники, які запропонували найнижчу ціну. Але і тут є "місце для маневру".

Як розповів "Главкому" один з учасників ринку, який побажав себе не називати, вже після тендера ціну можна підняти, підписавши з закупщиком додаткову угоду. "Така можливість прописана в тендерних умовах. Якщо ринкові ціни змінюються більш, ніж на 10%, переможець тендеру має право підняти ціну, ніж регулярно і користуються компанії. Головне, щоб інформацію про подорожчання палива на ринку підтвердив "Держзовнішінформ" ", - зазначив співрозмовник видання.

Його слова підтверджує останній конфлікт між WOG і "Укрзалізницею". У лютому нафтотрейдер виграв тендер залізничників на 1,4 млрд гривень. Тоді профільне видання Oilnews повідомило: WOG запропонував безпрецедентно низьку ціну. За тонну дизельного палива компанія попросила 13 959 гривень, тоді як середня ринкова ціна на той момент була на рівні 15 300 гривень за тонну (дані "Консалтингової групи А-95").

Але через два тижні WOG підняв ціни для УЗ приблизно на 20% без будь-яких пояснень. "Ми вже звернулися до нашого постачальника, але поки не знайшли розуміння. Вони не бачать підстав для перегляду ціни ", - так прокоментував цінові переговори з WOG Євген Король, заступник начальника Центру забезпечення виробництва" Укрзалізниці ".

Звинувачував WOG в завищенні цін і колишній заступник глави "Укрзалізниці" Максим Бланк. "Що стосується цін поставки минулого періоду, це правда: ціни були дуже завищені", - це була відповідь Бланка на питання "Економічної правди" про закупівлі УЗ дизельного палива у компаній Єремєєва.

У WOG цінові війни з "Укрзалізницею" не коментують. Однак раніше бізнес-партнер Єремеєва Івахів запевняв: компанія цін не завищує.

"Ми поставляємо паливо в розстрочку і іноді в збиток собі", - пояснював журналістам Івахів.

Експерти відзначають, що іноді переможець тендерів дійсно на якомусь етапі поставок може спрацювати в збиток. Однак великі обсяги закупівель дозволяють отримати у виробників палива знижку, що перекриває всі втрати.

Івахів запевнив, що "тендерна" совість WOG чиста. "Що стосується державних тендерів, то у нас в минулому були перевірки, але ніяких порушень не було виявлено. Якщо є якісь претензії до нас, то перевірки знімуть всі питання ", - резюмував бізнесмен.

ЙМОВІРНІ ПОКРОВИТЕЛІ WOG

Степан Івахів – не тільки співвласник WOG. Він ще й народний депутат, який представляє групу "Воля народу". Фактично Івахів тепер єдиний нардеп, який має можливість лобіювати інтереси одного з найбільших нафтотрейдерів в Україні у Верховній Раді.

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

Очевидно, бізнесмен був в непростих відносинах з колишнім прем'єр-міністром Арсенієм Яценюком. У 2014 році він відкрито підтримував главу уряду. "Я його (Яценюка -" Главком ") дуже підтримую. І якщо він буде системно робити все те, що намітив - я буду в коаліції ", - коментував депутат свої відносини з прем'єром. Але в коаліцію "Воля народу" так і не увійшла. А під час голосування по резолюції недовіри уряду Івахів натиснув кнопку "за". Зате уряд Володимира Гройсмана депутат-бізнесмен підтримав.

Івахів - не єдина людина у владі, для якого WOG - НЕ чужа компанія. Через бізнес-структури Ігоря Єремєєва пройшов колишній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

У 2013-2014 роках він очолював "Континіум" – "материнську" структуру, в яку входить WOG. До речі, "Укрзалізниця" підпорядковується саме Міністерству інфраструктури.

Довідка: "Континіум" – холдинг, що керує такими активами WOG, "Клуб сиру", молочної компанії "Галичина", Херсонський НПЗ і деякими іншими. Співвласники групи – Степан Івахів, Петро Димінський, Сергій Лагур, сім'я Ігоря Єремєєва.

Є у WOG свої люди і в НАК "Нафтогаз України". Виконавчий директором державної монополії працює Андрій Пасішник, який раніше відповідав за "воговскіе" взаємини з владою.

Справа Єремеєва живе: хто допомагає процвітати бізнесу компанії WOG

Сам Пасішник не приховує, що його в "Нафтогаз" привів покійний депутат. "У липні 2014 року Єремєєв попросив мене допомогти Андрію (главі НАКу Андрію Коболєву) із поточною діяльністю компанії, так як в силу божевільною навантаження і газової війни з росіянами, у Коболєва фізично не вистачало часу на операційну діяльність", - заявив нещодавно Пасішник.

Утім, будь-яке лобіювання інтересів свого колишнього роботодавця топ-менеджер "Нафтогазу" заперечує. "Я з цими людьми (депутатами від" Волі народу", що мають відношення до WOG) працював, знаю їх і спілкуюся, але бізнес-інтересів їх не уявляю", – запевняв Пасішник.

Надрукувати
мітки:
коментарів