Поділитись:

Якою може бути реклама на вулицях Луцька

П'ятниця, 22 квітня 2016, 14:00

У Луцьку обговорюватимуть концепцію розміщення та розвитку зовнішньої реклами в місті.

Засідання робочої групи відбудеться 26 квітня о 15:00 у Центрі надання адміністративних послуг, – повідомляє прес-служба Луцької міської ради.

До участі в обговоренні запрошують представників проектних організацій, проектувальників, які виконують ескізи, проекти рекламних засобів, схеми їх розміщення та представників громадськості.

У концепції зазначається, що останні роки характеризуються інтенсивним зростанням ринку реклами, що призвело до перенасиченості центральної частини Луцька низькоякісними рекламними засобами. Окрім того, дуже повільно триває процес оновлення рекламних конструкцій. Частина з них перебуває в експлуатації багато років, має застарілий дизайн, ненадійну конструкцію, а також не відповідає сучасним естетичним вимогам організації міського просторового середовища.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У ЛУЦЬКУ НАВЕДУТЬ ЛАД З ВИВІСКАМИ

Згідно з документом, головними сучасними проблемами розміщення реклами у Луцьку є: перенасиченість центральної частини міста рекламою низької якості, самовільне розміщення рекламних засобів, застарілість значної частини розміщеної реклами.

Зокрема, найбільш насиченими рекламою вважають проспекти Волі, Соборності, Президента Грушевського, вулиці Лесі Українки, Винниченка, Конякіна, транспортні розв'язки на вулицях Карпенка-Карого, Єршова, Набережній, Гордіюк, Володимирській.

Мета концепції – впорядкувати розміщення рекламних засобів.

Якою має бути зовнішня реклама

Серед основних естетичних вимог до засобів зовнішньої реклами виділяють:

  • естетичну гармонізація з візуальними характеристиками міського середовища;
  • образну, стильова та декоративну виразність;
  • цілісність композиційного та об'ємно-просторового вирішення, обґрунтованість розташування;
  • функціональну та технологічну відповідність;
  • стильність та тематичність вирішення вивісок з врахуванням історичної особливості кожного будинку на території історико-культурного заповідника.

Також пропонують, щоб:

  • на одній опорі контактної мережі (зовнішнього освітлення) розміщували не більше одного засобу ЗР;
  • виносні засоби ЗР використовували тільки у випадку неможливості відображення інформації стаціонарними засобами ЗР (вивісками, кронштейнами, оформленням вітрин);
  • дистанція між засобами ЗР, встановленими вздовж проїзної частини вулиць і доріг, була не менша, ніж двократна відстань між сусідніми опорами контактної мережі (зовнішнього освітлення) для великорозмірних конструкцій, і не менша, ніж однократна відстань між сусідніми опорами для конструкцій форматів "лайтпостер", що обумовлено необхідністю забезпечення нормального сприйняття інформації та оптимальної схеми підключення засобів ЗР до електричних мереж.

Функціонування засобів повинно бути надійним і безпечним. Пропонують заборонити розміщення ЗЗР на територіях пам'яток садово-паркового мистецтва, парків, на квітниках. Не рекомендують стаціонарні ЗЗР роміщувати у місцях, де їх встановлення та експлуатація може завдавати шкоди природному середовищу міста.

Також пропонують заборонити розміщення стаціонарних ЗЗР, що є джерелами шуму, вібрації, світлових, електромагнітних та інших випромінювань чи полів, з порушенням діючих санітарних норм поблизу житлових приміщень. Освітлення елементів інформації повинно бути рівномірним.

Особливу увагу приділяють розміщенню вивісок

Відповідно до концепції, розміщення вивісок повинно здійснюватися паралельно фасаду з врахуванням архітектурного вирішення, стилістичних особливостей, декоративних елементів та колористики фасаду.

Вивіска може бути встановлена:

  • не вище першого поверху або цоколя будівлі;
  • над вхідними дверима, над вітринами та над віконними прорізами;
  • у вікнах, вітринах та прозорій частині вхідних дверей (з внутрішнього боку);
  • між дверними та віконними прорізами;
  • на фасаді (вище першого поверху), фронтоні, якщо суб'єкту господарювання на праві приватної власності належить вся будівля, при умові, якщо місце встановлення вивіски передбачено авторським проектом будівлі або погодженим у встановленому порядку паспортом фасаду будівлі;
  • між дверними та віконними прорізами (або над ними), які належать суб'єкту господарювання, у межах першого та цокольного поверху, у т. ч. якщо немає окремого входу з вулиці у заклад, на якому встановлюється вивіска.
  • в сучасних, спеціально передбачених для вивісок у проекті будівлі площинах, нішах.
  • на огорожі та її вхідній (в'їзній) брамі;
  • якщо у будівлі знаходиться декілька власників (орендарів) приміщень, зовнішній вхід для яких є спільним, то їх вивіски на фасаді повинні розташовуватись на невеликих табличках однакового розміру та з однакового матеріалу виконання, розміщених праворуч чи ліворуч від входу у будівлю. Окрім того, їхні вивіски можуть бути розташовані безпосередньо біля дверей належних їм приміщень;
  • розміри вивісок повинні бути масштабними до архітектурного вирішення фасаду та його елементів;
  • вивіски не повинні виходити за межі приміщення, у якому здійснює діяльність суб'єкт господарювання;
  • вивіска повинна враховувати розмір і місце розташування раніше погоджених та встановлених на цій будівлі вивісок.

У межах історичного центру Луцька пропонують встановлювати вивіски, виготовлені з природніх матеріалів (метал, кераміка, смальта, цінні породи дерева, камінь, скло) чи використання технік (ковальство, литво, гравіювання, різьба, вітраж, гутне скло, емалі, розпис, мозаїка). Також вивіска для одного суб'єкта господарювання повинна відповідати архітектурному вирішенню фасаду будівлі та враховувати особливості конкретного архітектурного середовища.

Рекомендують вивіски виготовляти з підсвічуванням у вигляді:

  • різьбленого або гравійованого надпису чи зображення на металевій, кам'яній, дерев'яній основі з написом чи зображенням;
  • окремих об'ємних літер, прикріплених безпосередньо до стіни фасаду, що надає вишуканого естетичного вигляду ;
  • окремих об'ємних літер, прикріплених до спільного каркасу чи іншого профілю, пофарбованого у колір фасаду (рекомендується у разі довгого напису);
  • напису чи зображення на прозорій безколірній площині (скло, акрил) плоскими, об'ємними чи вигравіюваними літерами;
  • площини, що розміщується паралельно до фасаду, з нанесеним зверху або прорізаним зображенням чи написом.

Класифікація території міста

Зважаючи на сучасну ситуацію з розміщенням зовнішньої реклами у Луцьку, місто поділили на зони. Відтак, для кожної зони, відповідно до її особливостей, пропонують окремі вимоги щодо встановлення реклами.

Зона А - історичний центр міста (заповідник "Старе місто"):

У цій зоні пропонують розміщувати рекламу з урахування історичної та художньої цінності ансамблів та окремих споруд. Підприємствам торгівлі, побутового обслуговування, сфери послуг рекомендують максимально використовувати можливості внутрішнього рекламного оформлення вітрин. Розміщення зовнішньої реклами на банерних носіях, що перекривають віконні прорізи, та на міжвіконних ділянках фасадів будинків хочуть заборонити. Також пропонують заборонити розміщення виносних конструкцій (типу "штендер"), транспарант-перетяжок. До того ж в історичні частині міста розміщення усіх вивісок буде можливе лише за умови погодження їх проектів з дирекцією історико-культурного заповідника та спеціально уповноваженим органом управління містобудування та архітектури Луцької міської ради.

Зона Б - територія центру міста обмежена вулицями: Ковельська, Набережна, Яровиця, Стрілецька, залізницею вздовж вул. Ківерцівської, вул. Карпенка-Карого, вул. Задворецька, вул. Рівненська, вул. Автозаводська, вул. Архітектора Метельницького, вул. Глушець:

На такій території пропонують розміщувати малогабаритні носії сучасної конструкції (типу "лайтпостер") з поступовою заміною ними великорозмірних носіїв ЗР. Підприємцям рекомендують встановлювати рекламу на вітринах. Нові неназемні великорозмірні носії ЗР в цій зоні можуть розміщуватись тільки після проведення спеціальних проектно-узгоджувальних робіт на огорожах об'єктів будівництва та реконструкції, на глухих фасадах, дахах будівель.

Хочуть заборонити:

  • розміщення ЗР на банерних носіях, що перекривають віконні прорізи, та на міжвіконних ділянках фасадів будинків,
  • встановлення нових наземних великорозмірних носіїв ЗР на центральних проспектах і вулицях (пр. Волі з прибічними вулицями, пр. Перемоги, пр. Президента Грушевського, вул. Винниченка, вул. Шевченка (до повороту на вул. Франка), вул. Богдана Хмельницького, вул. Лесі Українки, вул. Ковельська (до повороту на вул. Набережна), майдан Привокзальний);
  • розміщення виносних конструкцій (типу "штендер") на пр. Волі, вул. Винниченка, Театральному майдані, Привокзальному майдані, вул. Лесі Українки з прилеглими вулицями, вул. Глушець, вул. Богдана Хмельницького, вул. Ковельській;
  • розміщення транспаранти-перетяжки в межах Театрального майдану, Київського майдану, вул. Лесі Українки, вул. Богдана Хмельницького, пр. Волі (від Театрального майдану до вулиці Шопена); існуючі демонтувати після закінчення терміну дії дозволів;

Зона В (території багатоквартирної житлової забудови – проспекти: Соборності, Молоді, Відродження, вулиці: Конякіна, Кравчука, Гордіюк, Єршова, Ветеранів, Лідавська, Федорова, Воїнів-Інтернаціоналістів, Станіславського, Грабовського, Бенделіані, бульвар Дружби Народів) :

Тут пропонують упорядкувати місця розташування, кількість і номенклатуру носіїв ЗР, відповідно до архітектурно-композиційної і просторової специфіки конкретної ділянки. Планують замінити застарілі засоби реклами на нові, а замість щитових великорозмірних ЗЗР встановити моопорні конструкції.

Зона Г (магістральні вулиці загальноміського значення – вулиці: Рівненська, Дубнівська, Володимирська, Ковельська, Набережна, Ківерцівська, Героїв УПА, Глушець, Окружна, Львівська, Гнідавська, Потебні, Чернишевського, Гордіюк, Карпенка-Карого, проспекти Відродження, Молоді, Соборності, Перемоги).

Рекомендують розміщувати великогабаритні засоби зовнішньої реклами, відповідно до розроблених повуличних схем та проектів. Натомість хочуть заборонити розміщення ЗР на банерних носіях, що перекривають віконні прорізи, та на міжвіконних ділянках фасадів будинків. Нові неназемні великорозмірні носії реклами в цій зоні можуть розміщуватись тільки після проведення спеціальних проектно-узгоджувальних робіт на огорожах об'єктів будівництва та реконструкції, на глухих фасадах чи дахах будівель.

Зона Д (територія садибної забудови)

На таких територіях пропонують розміщувати рекламу, відповідно до масштабу та розміру вулиць, з врахуванням збезперешкодного транспортного та пішохідного руху.

Зона Е (територія промислово-виробничих та комунально-складських підприємств)

Тут рекомендують використовувати великорозмірні окремо розташовані засоби реклами або фасадні носі (лайтпостери). У цій зоні буде можливе розміщення оригінальних великорозмірних складних конструкцій з розміщенням різнопланової рекламної інформації та використання засобів ЗР індивідуальної розробки.

Надрукувати
мітки:
коментарів