Поділитись:

Гендерні стереотипи в підручниках – це проблема, – Гриневич

Неділя, 09 грудня 2018, 10:10

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич вважає, що для забезпечення рівності прав жінок та чоловіків необхідні зміни в освітній сфері – контенту підручників, ставлення вчителів до дітей, розвиток дружніх до батьківства середовищ у закладах освіти.

Вона сподівається, що з часом український парламент щонайменше на третину складатиметься з жінок. Про це Міністр розповіла під час Другого Українського Жіночого Конгресу (УЖК) сьогодні, 7 грудня 2018 року, у Києві, – повідомляє прес-служба відомства. 

«Історичним витоком дискримінації щодо жінок на ринку праці є ті стереотипи, якими пронизана вся наша культура, а отже – і система освіти. На рівні освіти ми бачимо, наскільки різними є траєкторії, які обирають хлопці і дівчата вже під час вступу до закладів вищої освіти. Наприклад, дівчата становлять 79 % тих, хто вступають на гуманітарні науки і мистецтво. Водночас їх лише 23% від абітурієнтів спеціальностей інженерного профілю та 32 % – на будівництві та в архітектурі. І це не випадковий збіг обставин: професійний вибір – результат соціалізації дитини. Стереотипи та гендерні розриви необхідно долати, і Міністерство освіти і науки вже кілька років намагається робити це», – повідомила Лілія Гриневич.

Зокрема, вона розказала про зміни, що відбулися за останні 3 роки: відміна поділу за статтю на уроках праці, впровадження антидискримінаційної експертизи підручників, окремих програм та проектів, які стосуються забезпечення рівних прав в українських університетах.

Так, з вересня 2017-го в українській школі відмінено поділ за статтю на уроках праці, коли дівчата займалися, переважно, домоводством, так званою обслуговуючою працею, а хлопці фокусувалися на технічній праці.

«Інша проблема, що перебуває в стадії вирішення, – це стереотипи в підручниках. Ще буквально кілька років тому чоловіки як виконавці певних професій згадувалися у підручниках у 3 рази частіше, ніж жінки.  От уявіть собі тільки: в реальному світі і жінки, і чоловіки залучені до певних професій, а у підручниках чомусь спостерігалося чоловіче домінування. Понад 90 % професій, пов’язаних з фізичною працею, та 70 % «розумових» професій на сторінках підручників «виконувалися» чоловіками. Це і є гендерні стереотипи в дії. Антидискримінаційна експертиза підручників, що була започаткована 2016-го, почала вирівнювати зазначений дисбаланс, як і інші стереотипні меседжі», – зазначила Міністр.

Цьогоріч також факультет соціології КНУ імені Тараса Шевченка в співпраці з Лундським університетом (Швеція) здійснив перший набір на магістерську освітню програму «Гендерні студії». У Сумському державному університеті діє ініціатива «Університет, дружній до сім'ї». Вона допомагає молодим матерям продовжувати навчання у виші і бути поряд зі своєю дитиною.

«Я хочу поділитися ще однією новиною – днями завершився конкурс у члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. До його складу увійшло 22 особи – 10 жінок та 12 чоловіків. Це стало можливим, бо у принципи відбору також було закладено недискримінаційний підхід. Я щиро сподіваюсь, що всі ці зміни призведуть до того, що бодай наші діти побачать український парламент, який хоча б на третину складатиметься з жінок», – завершила Лілія Гриневич.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гриневич пояснила, чи можуть дитину змусити прибирати в школі

Надрукувати
мітки:
коментарів
04 липня 2020
03 липня 2020
02 липня 2020
30 червня 2020
29 червня 2020
27 червня 2020
26 червня 2020
25 червня 2020
24 червня 2020
23 червня 2020