Поділитись:

У Луцьку розповіли про складову успіху видавничого менеджменту

Вівторок, 12 квітня 2016, 15:31

Луцькій молоді розповіли про особливості роботи книжкового PR-менеджера.

Щоб книжку купували, її треба добре "пропіарити". Такий меседж намагалась донести до студентів, викладачів СНУ імені Лесі Українки та інших присутніх на заході, який відбувся 12 квітня, прес-секретар міжнародної літературної корпорації "Meridian Czernowitz" Лілія Шутяк. Організували зустріч викладачі кафедри соціальних комунікацій СНУ ім. Лесі Українки за підтримки мистецького об'єднання "стендаЛь" та ГО "Центр вільної освіти і культури" (ЦВОК).

Як зазначила Лілія Шутяк, випустити книжку в світ – це лише половина справи, а от організувати грамотно і правильно PR-акцію, за допомогою якої продажі цього інтелектуально-духовного продукту зростуть – ціле мистецтво.

Зокрема людина, яка взялася за цю справу (її ще називають книжковий PR-ник), повинна передусім любити читати. А вже потім вміти розказати про свій об'єкт піару так, щоб зацікавити аудиторію. Не менш важливими в роботі кожного PR-ника є навики та знання з кризового менеджменту.

"Коли ви працюєте в маленькій чи великій компанії і у вас "горять" терміни здачі роботи, то саме в цій ситуації і знадобляться знання з кризового менеджменту, які допоможуть опанувати ситуацію і здати роботу в потрібний час", - сказала Лілія Шутяк.

Головні інструменти у промоції книжки бувають безплатні і платні. Варто пам'ятати, що ще однією запорукою успішної PR-кампанії є активна взаємодія з аудиторією в соцмережах. Які, до речі, належать до безкоштовних інструментів промоції книжки. Сюди ж можна зарахувати і конкурси, акції, інформаційне партнерство тощо. Платні інструменти передбачають вклад певних коштів. Для прикладу - це можуть бути як прес-тури, так і випуск якісної поліграфії (буклети, плакати).

Прес-секретар наголосила, що у підготовці поліграфічної продукції важливо, щоби був якісний друк й чітка інформація. А також варто слідкувати, щоб там були позначені всі фінансові та інформаційні партнери.

"Коли відома людина фотографується з книжкою, яку ти піариш, то це вже величезний крок до успішного її продажу", - сказала Лілія Шутяк.

Піарник повинен брати участь у повному циклі виробництва книжки - це повна комунікація з автором, з яким треба узгоджувати все: від прес-релізів до змісту поліграфічної продукції. Адже презентація книжки невдовзі закінчиться, а її треба продавати далі. Тим більше, що актуальність книжки після того, як її видають, триває рік чи два з моменту, коли вона вийшла.

Щодо "Meridian Czernowitz", то Лілія Шутяк зазначила, що вони не є видавництвом у традиційному варіанті, а, найімовірніше, вони є проектом, який намагається працювати вже з "розкрученими" іменами авторів сучасної української літератури. Під кожен книжковий проект вони наймають людей.

"Це велика фінансова затрата – видати книжку, й ще більший фінансовий ризик – "розкручувати" невідомого автора", - сказала Лілія Шутяк.

Також вона додала, що за 7 років роботи в PR-сфері помітила тенденцію щодо зростання популярності сучасної української літератури серед читачів.

Надрукувати
мітки:
коментарів