Про реалії та перспективи луцької «Ласки»: інтерв’ю з Наталією Рудь

Понеділок, 05 листопада 2018, 20:00

Роботу на КП «Ласка» легкою точно не назвеш. Підприємство специфічне як за своєю суттю, так і за умовами роботи. На території кілька сотень тварин, яким треба увага, їжа та догляд. У серпні цього року на посаду директора підприємства прийшла Наталія Рудь. Її кандидатура була висунута спільнотою волонтерів-зоозахисників Луцька, які були незадоволені роботою попередніх очільників КП «Ласка». Про те, які нині справи у «Ласці», говоримо з Наталією Рудь.  

– Чому ви вирішили спробувати себе у ролі керівника КП «Ласка»?

 

Прийняла рішення, бо хотіла якісних змін, зокрема, для тварин, які потрапляють до комунального підприємства. Важливими також були події останніх двох років, які висвітлили багато актуальних проблем, що стосувалися діяльності «Ласки». Серед таких порушення комунікації між підприємством і зацікавленою громадою міста, надання неякісних та не повних послуг для лучан, порушення регламенту ветеринарної медицини при перевезенні тварин з інших міст та областей, відсутність належного обліку товарно-матеріальних цінностей, тварин, виконаних заходів та їх результатів.

– Яким був стан підприємства , коли ви прийшли сюди працювати? Які були основні проблеми?

Враховуючи те, що підприємство існує майже 6 років та було залучене у проектах з міжнародними організаціями, то результат, м’яко кажучи, міг би бути кращим. В основному це проблеми, пов’язані із невідповідністю умов утримання тварин до санітарно-ветеринарних правил, відсутня каналізація та будь-яке опалення, всі наявні приміщення потребують капітальної реконструкції. Умови праці для робітників – це взагалі величезна проблема, пов’язана із відсутністю сезонного спецодягу та засобів захисту та побутових опалювальних приміщень, низька заробітна плата. Також відмічу неналежний стан документообігу на підприємстві та порушення у нарахуваннях додаткових виплат певним працівникам премій та матеріальної допомоги. Це, власне, спричинило відсутність коштів для виплати заробітної плати у серпні 2018 року. Інформація про ці порушення передана міській раді.

– Які основні завдання ви собі поставили, які плануєте вирішити першочергово?

 

У першу чергу – це організація прозорості у діяльності підприємства перед громадою міста. Тобто висвітлення актуальних подій, фінансових досягнень підприємства, інформування населення щодо доцільності та необхідності стерилізації тварин. Нині триває місячник безплатної стерилізації. А у планах перебудувати наявний автомобіль під мобільну стерилізаційну.

 

Щодо території підприємства, то є потреба встановити тут відеонагляд і забезпечити належний санітарний стан. Для цього потрібно, насамперед, переоблаштувати, реконструювати старі вольєри для утримання тварин та побудувати нові. Це дозволить персоналу ефективно і безпечно виконувати свої обов’язки. У наступному році хочемо ввести в штат посаду кінолога.

Плануємо облаштувати місця спілкування відвідувачів підприємства із тваринами, зони відпочинку та окремий майданчик для вигулу тварин, які перебувають у нас на утриманні.

 

Є потреба в оснащенні повноцінної ветклініки, яка мала би цілодобовий стаціонар. У якості платних послуг плануємо облаштувати готель для тварин.

 

Ще одне актуальне питання – це забезпечення крематорію для тварин. Зараз ми возимо рештки до Костополя, де є ветзавод.

Нині на стадії підготовки нова програма регулювання чисельності тварин на 2019-2021 роки. Плануємо реорганізувати процес відлову тварин та зробити його більш планованим відповідно до виділених коштів. Для цього існуватиме інтерактивна карта по районах міста, що показуватиме, в якому куточку ведеться відлов. Лучани зможуть там зареєструватися, повідомити про проблему і ми її додамо до плану роботи. Однак, при цьому залишається резервні місця для екстрених ситуацій.

 

Розвиваємо напрямок каністерапії. Нещодавно у парку імені Лесі Українки провели свято для людей з обмеженими можливостями. Усім сподобалося, особливо дітям. Таких заходів, які єднають любителів тварин, бракує.

 

І, звісно, шукаємо іноземних інвесторів для допомоги підприємству.

 

– Незабаром депутатський корпус розглядатиме бюджет міста на наступний рік. Про які видатки проситиме «Ласка»?

 

Видатки стосуватимуться забезпечення базису для нормальної роботи підприємства, а саме заробітної плати та забезпечення спецодягом працівників підприємства, реконструкції приміщень, підключення до центральної каналізації, видатків на вакцинацію та утримання тварин, придбання ветеринарного обладнання і мобільної амбулаторії.

Щодо нової програми регулювання чисельності тварин на 2019-2021 роки, то її вартість близько 15 млн грн. Це не так багато для того, щоб підприємство було ефективним та вирішувало ті цілі і задачі, які на нього покладені. Нині фактично потужностей немає: ні технічної бази, ні приміщення. З трьох авто, які є, усі потребують капітального ремонту: починаючи від замків та закінчуючи ремонтом двигунів. 

– Чи готове до зими підприємство? Знаю, що волонтери збирали кошти для нової печі.

Так, кошти на піч зібрали. Це близько 12 тисяч гривень. Пічник незабаром розпочне роботу. Схема конструкції буде нова і вона має задовольнити по максимуму наші потреби.

– Скільки людей працює на «Ласці» і яких спеціалістів не вистачає?

Працює 18 людей, включаючи адмінперсонал. Є три фельдшера по півставки, шукаємо ветеринара. Не вистачає різноробочого, ловців.

– Ви залучаєте до роботи волонтерів, любителів тварин. Чи відгукуються люди на прохання допомоги?

 

Так, залучаємо, робимо оголошення про дні волонтера, і люди з великим бажанням приходять вигулювати тварин, будувати нові і ремонтувати старі будки, прибирати у вольєрах. Величезне спасибі лучанам.

– Якщо людина хоче взяти собі тварину, яким критеріям вона повинна відповідати?

Загалом це повинна бути повнолітня особа, мати при собі документи, які підтверджують вік. І головне – мати щире бажанням взяти в родину песика чи котика. Лучани приходять, беруть тварин, хоча не так багато. Зараз намагаємося залучати більше соцмережі, аби прилаштовувати тварин. Хочу наголосити, що «Ласка» - це не притулок, бо ми не маємо відповідних умов для цього статусу. Пожиттєво утримувати тварин ми не можемо. Зараз  у нас 250 тварин – дорослих собак. А ще є цуценята та коти. Прийом цуценят, кошенят і котів ми тимчасово обмежили, бо не маємо відповідних умов.

– Тобто, фактично ваше підприємство має стерилізувати тварин і відпускати їх на місце?

Так, але за цей період, доки вони у нас, ми маємо докласти усіх зусиль, щоб прилаштувати їх у сім’ю. За регламентом тварини перебувають на підприємстві 14 карантинних днів, потім триває стерилізація, післяопераційний час – загалом близько місяця. Хоча є у нас дві собаки агресивні, яких не віддасиш. Один з них, Квазімодо, став жертвою використання його у боях. Він живе в окремому вольєрі, в лазареті. Усипляти його не будемо, але віддати його не можна.

– У яких випадках тварин на КП усипляють?

Це відбувається відповідно до висновку ветеринарного лікаря.

– На вашому підприємстві є не лише дворові тварин, а й породисті. Як вони потрапляють на підприємство?

 

Точно так само, як і безпородні. Одних привезли господарі, бо не мають змоги утримувати, інші просто відловлені з вулиць нашого міста.

– Чи займається підприємством відловом в інших містах?

Поки що ні. На території міста за останніх декілька місяців з’явилось досить багато дорослих собак, собак розгублених і дезорієнтованих на місцевості. Поряд з цим до нас надходять скарги із різних міст Волинської області від місцевих волонтерів і господарів про те, що у них зникають тварини. Чи є тут логічний взаємозв’язок і чи має місце штучна міграція тварин до нашого міста, і хто до такої діяльності причетний, мають вияснити відповідні органи. Звертаються до нас із запитанням, чи це не наше підприємство їх відловило. Ні, не наше. Основною метою на даний час є велика робота по масовому відлову, стерилізації, вакцинації у нас, в Луцьку.

– Ви зазначили, що готуєте нові правила утримання тварин. Що зміните і чи виконуються ті, що є?

Так, правила затверджені. Але фактично лучани про них не знають і не дотримуються. Над удосконаленням цього документу вже працюємо і будемо вносити зміни, плануємо працювати над популяризацією правил серед лучан. Поряд з цим у Луцьку уже з’явилось декілька вигульних майданчиків для власників тварин, що свідчить про позитивні зміни у свідомості лучан.

Наталія Рудь