Поділитись:

Незабаром бензин в Україні здешевшає, – експерт

Четвер, 01 листопада 2018, 16:00

За жовтень нафта подешевшала більше ніж на 13 %, в останній день місяця вартість бареля марки Brent становила $75,74. Але ціни на бензин на українських АЗС не поспішає повторювати спадну динаміку нафти.

Директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн розповідає, чи збережеться поточна динаміка та коли українцям чекати зниження цін на пальне. 

"Падіння ціни нафти – це дуже добрі новини для України. На мою думку, листопад стане місяцем зниження цін на пальне, оскільки падіння нафти є вже доволі відчутним. Це падіння почалося вже у жовтні, але ми поки не бачимо відповідної реакції АЗС.  Це пов’язане з тим, що у жовтні ринок зіткнувся з дуже серйозним ресурсним дефіцитом. Особливо гостро стояло питання по дизельному паливу: адже дуже різко впали поставки з Білорусі. Якщо зазвичай обсяг поставок у цьому напрямку становив 200 тисяч тонн у місяць, то у поточному жовтні він зменшився приблизно до 160 тисяч тонн. Це падіння на 20 %", – розповів експерт. 

Також жовтень подарував сюрприз – чудову погоду, а це продовжило сезон активного споживання нафтопродуктів, і трейдери виявилися до цього не готовими. Ніхто не закуповував стільки палива: АЗС розраховували, що продажі будуть "затухати", а вони залишилися на дуже високому, вересневому рівні. Через це дефіцит відчувався дуже різко, особливо наприкінці місяця.

"Через це ціни не тільки не впали, але деінде навіть зросли: ми бачимо, що найбільша мережа АЗС групи “Приват” підняла ціни на дизельне пальне. І сьогодні ми бачимо дуже незвичний випадок: дизельне пальне на АЗС цієї мережі є дорожчим, ніж бензин А-95. Це яскраво ілюструє проблему. Ба більше, група “Приват” була змушена почати імпорт палива: до цього вона з 2016 року послуговувалася лише власним виробництвом у Кременчузі, на заводі Укртатнафти. У жовтні компанія почала імпорт морем. Пальне, яке заходить, є дорогим, оскільки придбане на строковому ринку", – пояснив Сергій Куюн. 

Із його слів, цей дефіцит поставив підніжку падінню цін, на яке сподівалися експерти. Що стосується гальмування падіння цін на бензин, то воно частково пов’язане з тим, що трейдери компенсують понаднормовою маржою на бензин втрату прибутку з дизельного палива. Умовно кажучи, націнки щодо дизельного пального сьогодні майже немає, а от націнка на бензин є на 1-1,5 грн вищою, ніж мала би бути. Вона компенсує те, що не добирають по дизелю.

"Але у листопаді ми очікуємо падіння цін на пальне. Осінь потроху вступає у свої права, споживання падатиме, і ціни також мають просісти відповідно до падіння ціни на нафту. Хоча ситуація по дизелю лишається невизначеною: Білорусь досі не каже, скільки пального може поставити у листопаді. Можливо, це свідомий крок з її боку, оскільки зараз йде період перемовин та контрактування пального на наступний рік (з українськими компаніями). Білорусь може свідомо тримати ринок у невизначеності, щоб підігріти цікавість ринку до свого продукту і таким чином продати його дорожче", – розповів експерт. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

VoxConnector для ІА "Конкурент" 

Надрукувати
мітки:
коментарів
15 січня 2021
13 січня 2021
12 січня 2021
11 січня 2021