Поділитись:

"Кавова" бізнес-ідея: як продавати і заробляти

Понеділок, 04 квітня 2016, 15:54
«Кавова» бізнес-ідея: як продавати і заробляти

Кава – смачний напій і хороший стимулятор. Каву п'ють якщо не всі, то майже всі українці. І ці ж українці за каву готові платити гроші. А значить – на каві можна заробити.

Каву сьогодні роблять скрізь – у маленьких магазинчиках, у великих супермаркетах, на заправках, на автобусних зупинках. Каву може робити працівник закладу або ж "робот" - кавомат. Останній сам видає чашку ароматного напою в обмін на завантажені в нього купюри чи монети, – пише Таблоїд Волині.

В будь-якому разі на каві заробляють. А відомо, що заробіткам передують витрати. Іншими словами – ризики. Як їх зменшити? Як не "влетіти"? Консультує директор компанії "KAVA Group" Іван Чухрій.

ПИТАННЯ ПЕРШЕ: ЯКИЙ КАВОВИЙ АПАРАТ ВИБРАТИ?

«Кавова» бізнес-ідея: як продавати і заробляти

Ставити кавомат чи напівавтоматичну кавоварку, що вимагає роботи персоналу – вибір нескладний. Зрештою, завжди можна спитати поради у спеціаліста компанії, у якої берете обладнання: він оцінить ситуацію на місці і підкаже рішення.

Набагато важче вибрати обладнання, яке прослужить багато років, не зламається у перший місяць і не потягне великих витрат на ремонт.
Фахівці радять дотримуватися кількох правил. По-перше, вивчати, якого виробника апарат берете. Остерігайтеся "неякісного Китаю"! Десятою дорогою обходьте тих, хто не гарантує сервісу! Не спокушайтеся на дешевизну – вона потім обернеться в рази більшими витратами на ремонт.

По-друге, уважно вивчайте, апарат якого класу ставите у себе: чи впорається він з планованими об'ємами роботи? Чи не вичерпає свій ресурс за півроку? Часто недобросовісні поставщики "впарюють" власникові кафе кавоварку домашнього класу, розраховану на 2-3 чашки кави в день.

По-третє, оцінюйте майбутні витрати в комплексі. Купивши професійну еспрессо-машину, мусите дбати і про навчання працівника, який з нею працюватиме. Врахуйте, що деякі апарати вимагають під'єднання до системи водопостачання, "вміють" працювати лише з конкретними продуктами. Або ж не обладнані системою енергозбереження і навіть в режимі простою "з'їдають" купу електроенергії.

ПИТАННЯ ДРУГЕ: КУПУВАТИ ЧИ БРАТИ В ОРЕНДУ?

«Кавова» бізнес-ідея: як продавати і заробляти

Купити обладнання. Переваги. Сам собі господар. Сам вирішуєш, які інгредієнти використовувати. Які запчастини ставити в разі ремонту. Не треба платити за оренду. Можна комусь продати або подарувати.

Купити обладнання. Ризики. Сам на сам з проблемами. Важко знайти добросовісну компанію, яка продає і пропонує повноцінний сервіс. А відсутність супровідного сервісу і гарантії – додаткові і не прогнозовані проблеми і витрати. Відтак – менші доходи.

Взяти в оренду. Переваги. Гарантія стабільності, адже поставщик зацікавлений у тривалій співпраці. Повноцінний сервіс (інакше оренда неможлива). Гарантований ремонт або заміна обладнання. Якісні кавомати (компанії, які здають в оренду кавове обладнання, мусять працювати лише з надійними виробниками, часті поломки їм невигідні)

Взяти в оренду. Ризики. Витрати на оренду. Утім, як правило, компанії, які здають кавомати в оренду, не заробляють на ній. Їхній заробіток – реалізація продукції для кавового обладнання. Часто обов'язкова умова оренди – працювати лише з продукцією поставщика.

ПИТАННЯ ТРЕТЄ: ЯК ЗРОБИТИ КАВУ СМАЧНОЮ, ЯКІСНОЮ І ДОСТУПНОЮ?

«Кавова» бізнес-ідея: як продавати і заробляти

Купуйте каву у тих, хто забезпечує асортимент. На одному-двох видах кави не заробиш.

Перевіряйте інгредієнти – каву, молоко, вершки тощо – які використовуються у вашому кавовому обладнанні. Просте правило "продаю те, що вживаю сам" - найкраща реклама. Переконайтеся, що усі складники – якісні і безпечні. Аби хвалити свою каву – треба бути впевненим самому, що вона – класна.

Не ігноруйте "розчинку". Якісна розчинна кава може готуватися у тому ж апараті, що й зернова. Вона має ряд переваг. По-перше – доступніша за ціною. По-друге – швидше готується (що особливо актуально для місць з інтенсивним потоком людей). По-третє правильно приготовлена "розчинка" має не гірші смакові якості за зернову каву.

Працюйте з професіоналами. Є компанії, які не просто реалізують каву. Вони оновлюють асортимент, стежать за ринком, забезпечують рекламну підтримку. Усі продають каву, але не всі вміють її "смачно" подати. Шукайте професіоналів, які тямлять в кавовому маркетингу – з ними продасте більше.

* * *

Кавові "точки" ростуть, як гриби після дощу. Нічого дивного, адже кава – то не лише приємний смак і бадьорість. То ціла атмосфера стосунків, якщо хочете – "кавова культура". "Йдемо на каву" – як багато потаємних смислів можна вкласти у цю фразу, еге ж?

Надрукувати
мітки:
коментарів