Поділитись:

Що зміниться, коли на траси повернуть прилади для контролю швидкості

Неділя, 29 липня 2018, 13:05

На дороги України може повернутися призабутий контроль швидкісного режиму. Причому ручний, а не автоматичний без зупинки транспорту-порушника, який обіцяють ввести вже третій рік, пише "Сегодня".

Патрульній поліції і Нацгвардії видадуть апаратуру для фіксації порушень, а Кабмін сьогодні має змінити нормативну базу. Експерти в області ПДР кажуть, що ручний контроль швидкості стане легітимним після доопрацювання закону "Про метрологію", а ось щоб узаконити "листи щастя" зі штрафами в автоматичному режимі, потрібна апаратура, що ідентифікує того, хто фактично керує автомобілем або іншим транспортом, а не його власника по держномеру. Поки в Україні її немає.

Що зміниться

Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що "швидкісний контроль буде повернутий на дороги з 27 липня". Але в прес-службі Кабміну нам уточнили, що мається на увазі початок практичної реалізації процесу контролю, після того як уряд внесе зміни в нормативну базу. Наприклад, зараз поліцейські взагалі не мають права користуватися приладами ручної фіксації швидкості ( "Трукам", "Візир" – з фотофіксацією і так звані фени, що показують тільки швидкість), адже це може призвести до корупції. Тепер їм це право хочуть повернути, а також привести правила сертифікації самих приладів до євронормам, виключивши можливість патрульних міняти або видаляти свідчення. Працювати поліцейські буде з приладами на штативах, як і раніше, хоча, за словами Омеляна, ще близько 300 "Трукамів" встановлять в патрульних машинах без розпізнавальних знаків і стануть ловити лихачів в потоці транспорту. Фінансування (один прилад коштує близько $ 12,5 тис.) вже передбачено. У прес-службі патрульної поліції нам відповіли, що вони поки ніяких приладів не отримали, крім того, патрульних повинні спершу навчити, як з ними поводитися.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Як змінилися правила їзди в Україні за півроку

Думка експертів

Спеціаліст з питань законодавчого забезпечення безпеки на дорогах Володимир Караваєв говорить, що зараз на складах МВС є близько 170 "Трукамів", але жоден з них не призначений для роботи в режимі патрулювання (в русі), і відповідного закону для цього немає. А для роботи зі штатива "Труками" повинні бути пересертифіковані (з 2015 р, коли була ліквідована ДАІ, вони не використовувалися), забезпечені документами, що підтверджують їх придатність, і опломбовані для неможливості коригувати показання приладу з боку патрульних. Тобто щоб порушник не зміг за хабар ухилитися від сплати штрафу. На це піде, за оцінкою Караваєва, не менше тижня, тоді використання "Трукамів" стане легітимним.

Автоюрист Вадим Володарський уточнив: через неможливість повністю усунути людський фактор застосування "Візирів" і "фенів" незаконно і навряд чи вони повернуться в руки поліцейських. Крім того, Володарський впевнений: навіть якщо "Трукам" покаже перевищення швидкості - виписувати штраф на місці, як зараз передбачають інструкції патрульної поліції, незаконно.

"Патрульний повинен скласти протокол, який можна оскаржити в суді. За рішенням Конституційного суду, статтю 276 КпАП в частині "розгляду справи за місцем правопорушення" потрібно трактувати так: "за місцем" - значить, в рамках відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Але не прямо на дорозі", - роз'яснив Володарський.

Водії: чекаємо колапс

Експерти кажуть, що з введенням контролю швидкості в великих містах збільшаться пробки, адже з березня 2018 року для зменшення аварій максимальна швидкість руху транспорту не повинна бути в населених пунктах більше 50 км/год. Зараз цієї норми мало хто дотримується, але з появою "Трукамів" оведеться їздити за правилами або платити штрафи. Водії в основному згодні, що це правильно, але нарікають на бездіяльність місцевої влади, яка має право дозволити в окремих місцях їздити швидше (70-80 км /год), встановивши відповідні знаки, наприклад, на багатополосних автотрасах з відбійниками, де постійний інтенсивний рух.

"Якщо нічого не зміниться, а поліцейські почнуть штрафувати, то Київ, Харків, Одеса, Дніпро зупиняться в багатокілометрових пробках. Або водії масово почнуть ігнорувати сигнали патрульних про зупинку, адже "всіх не переловиш", що ще більше посилить аварійну ситуацію", - говорить водій Володимир Тубан.

А ось його колега Микола Хвостюк впевнений, що як тільки патрульні отримають радари, то на магістралях з'являться і потрібні знаки:

"Встановити їх недовго, а команду дадуть, я впевнений".

Надрукувати
мітки:
коментарів