Поділитись:

Три основних правила успішного виходу на ринки ЄС

Четвер, 07 квітня 2016, 11:00

Після підписання економічної частини угоди між Україною та ЄС, а також обмеження доступу на багато ринків СНД, волинські підприємці задумалися про виведення своєї продукції на ринки Європи. Для багатьох вихід до Європи – єдиний шлях для подальшого розвитку.

Яких трьох основних правил слід дотримуватися вітчизняному бізнесу для успішного подолання цього шляху, дізнавалося ділове інтернет-видання "Конкурент".

Вивчайте вашого партнера

Перше, що потрібно з'ясувати – цінність вашої пропозиції для європейського споживача. Можливо, ваша продукція не буде там затребувана. Тому має бути серйозна аналітична робота, в ході якої необхідно з'ясувати все про те сегменті ринку, на який ви плануєте виходити, його тенденції та особливості, бар'єри і заборони.

Споживачі країн ЄС, їх смаки та уподобання відрізняються від українських. У кожної європейської країни свій менталітет і характер, свої соціокультурні особливості. У них вище рівень і якість життя, вони по-іншому вибирають продукти. Тому, на першому етапі потрібно приділити максимум часу аналізу ринку і вивченню уподобань споживачів. Інструментом для цього на першому етапі можуть стати пошукові системи та знання англійської мови. Наявність інтернет-сайту на національній та англійській мові – це стандарт для будь-якої європейської компанії.

Адаптуйся або йди

На жаль, не завжди є можливість продавати продукцію на нових ринках у тому вигляді, в якому вона продається на вітчизняному ринку. У більшості випадків потрібна адаптація під норми того ринку, на який планується виведення продукції. Особливо якщо мова йде про країни ЄС, де вимоги до якості продукції дуже високі і існують свої стандарти якості та безпеки.

Тому, необхідною умовою виходу на розвинені ринки буде не тільки отримання сертифіката відповідності продукції європейським нормам і регламентам, що є досить реальним, а й адаптація продукту до вимог клієнта. Під продуктом мається на увазі не тільки сам товар, а й його презентація, інструкції по використанню, документальне супроводження, комунікація менеджера та багато інших елементів.

Окрема увага приділяється упаковці. Її теж доведеться адаптувати під стандарти ЄС. Також європейський споживач звертає особливу увагу на всі складові бренду, на виробника і його соціальну відповідальність. До цього треба бути готовим і обов'язково продумати план дій.

Готовність до конкуренції

Потрібно бути готовим також до того, що на європейських ринках досить сильна і жорстка конкуренція. Щоб зміцнитися там і зайняти свою нішу, необхідно дуже ретельно вивчити конкурентів і продумати стратегію відбудови від них.

Тут знадобляться особливі знання і навички або ж допомога фахівців з маркетингу, брендингу. Розробка такої стратегії і конкурентних переваг просто необхідна, тому як без них домогтися успіху буде складно.

На жаль, дуже небагато українських управлінці дійсно розуміють, що маркетинг – це невід'ємна частина будь-якого бізнесу і їм пронизані майже всі сфери діяльності компанії: виробництво, логістика, обслуговування клієнтів. Для довгострокового розвитку та створення власного бренду без ефективної стратегії не обійтися. І якщо на українських ринках до певного часу без дотримання цієї умови виходило утримуватися, то для завоювання ніші на європейській арені розуміння своїх сильних і слабких сторін і пропозиція споживачеві дійсно цінних товарів – обов'язкова умова.

Великим плюсом буде можливість українським виробникам особисто відвідувати потенційних партнерів за кордоном, спілкуватися з бізнес-асоціаціями для їх пошуку і вивчати англійську, адже вона допоможе безпосередньо спілкуватися з потенційними клієнтами.

Це, звичайно, не вичерпний список правил, але першочергові підготовчі моменти, про які слід пам'ятати підприємствам, які планують виведення своєї продукції на європейський ринок і завоювання уваги європейського споживача. Далі українському виробнику доведеться також подбати і про організаційні моменти: реєстрація бізнесу в ЄС, європейська кодифікація продукції, пошук партнерів та інше.

Підготовчий етап, звичайно, може бути досить тривалим і трудомістким, але без нього не обійтися. Виходити на невідомий ринок навмання, наосліп дуже ризиковано і згубно для бізнесу. Як говорилося в одному мультфільмі: "Краще день втратити, потім за п'ять хвилин долетіти". Тому підготовці та аналітичній частині варто приділити максимум уваги.

Матеріал підготований за сприяння компанії "Модерн-Експо".

Читайте також: ЯК УКРАЇНСЬКИМ ПІДПРИЄМСТВАМ ВИЙТИ НА РИНКИ ЄС: ПОРАДИ ВІД ПРОФЕСІОНАЛІВ

Надрукувати
мітки:
коментарів