Поділитись:

Як українським підприємствам вийти на ринки ЄС: поради від професіоналів

Вівторок, 29 березня 2016, 17:20

Після підписання економічної частини угоди між Україною та ЄС, а також обмеження доступу на багато ринків СНД, волинські підприємці задумалися про виведення своєї продукції на ринки Європи. Для багатьох вихід до Європи – єдиний шлях для подальшого розвитку.

Що потрібно знати вітчизняному бізнесу для успішного подолання цього шляху, дізнавалося ділове інтернет-видання "Конкурент".

***

Угода з Європейським Союзом про асоціацію відкрила для українських компаній великі можливості, але їх реалізація залишається для них таким же великим викликом. Сьогодні більше 34 % українського експорту припадає на ринок країн ЄС і в грошовому еквіваленті складає понад 13 мільярдів доларів США.

Те, над чим нашим компаніям необхідно довго і старанно працювати, в Європі вже давно є базовими умовами ведення бізнесу. До таких викликів, наприклад, можна віднести незнання або низький рівень володіння іноземними мовами персоналом компанії, низькі стандарти обслуговування тощо.

Часто проблемою є неготовність українських бізнесменів до ведення бізнесу із західними партнерами на самому старті. Наприклад, дивно виглядають компанії, які після того як самі знайшли партнерів в ЄС, пропонують свій товар, але презентації своїх компаній надсилають зазвичай російською мовою або взагалі їх не мають.

Особливо актуальною в цій категорії викликів для українських компаній є відсутність налагодженої системи комунікації як всередині компанії, так і з зовнішніми суб'єктами (постачальниками, підрядниками, клієнтами). Як наслідок, для європейських споживачів, інвесторів і партнерів робота більшості українських компаній виглядає безсистемною і неефективною.

Для того щоб бути конкурентоздатними на ринках європейських країн, українським виробникам доведеться працювати набагато більше й інтенсивніше. Як мінімум, нам необхідно досягти того рівня виробничих стандартів, якості продукції, маркетингу та ефективності продажів, який на сьогодні є у наших європейських колег.

До Вашої уваги перелік практичних порад для однієї з волинських компаній, що запланувала виходити на ринок ЄС від рекламної агенції "Партизан" (м. Луцьк), що вже не раз допомагала Волинським підприємцям підготуватися до зустрічей з західними партнерами, важливих переговорів, участі у міжнародних виставках, розробляти та виготовляти інші рекламно-маркетингові матеріали:

  • Існуючий логотип не працює. Визначитися з концепцією логотипу. Використовувати його у всіх наступних маркетингових матеріалах
  • Затвердити концепт презентації, роздрукувати на якісній поліграфії кілька примірників, щоб взяти з собою на переговори. Обов'язково не забути візитки і обмінюватися ними при першому контакті.
  • Створити корпоративний веб-сайт (для початку можна сайт-візитку) з первинною маркетинговою інформацією про компанію, продукти, послуги, контактами, схемою доїзду інтегрованою з гугл картами.
  • Розробити, виготовити та змонтувати вивіску. По офісу (можливо й по виробництву) зробити систему навігації як внутрішню – так і зовнішню.
  • Провести предметну зйомку виготовленої продукції, провести прибирання на виробництві та в офісі та провести фотозйомку і там.
  • Створити корпоративні групи в соцмережах для подальшого просування
  • Підняти питання сертифікації продукції, проведення тестування та підтвердження цих тестів в лабораторії та отримання відповідної документації – для Європи це дуже важливо.
  • Подумати про упаковку. Для початку принаймні почати з бірки чи невеличкого технічного паспорту, який кріпився би до партій продукції і слугував би додатковою рекламою.

Це перші кроки, які можна зробити без значних інвестицій.

Мінімальний "Стартовий пакет" для кожної компанії, що планує вихід на ринки ЄС має містити:

  • Візитні картки, розроблені та виготовлені відповідно до міжнародних стандартів.
  • Презентація компанії. В електронному та друкованому вигляді. Найсучаснішим видом презентації є відеопрезентація. Є стандартом презентація компанії в форматі pdf розміром до 10 Мб (можна ще менше) для пересилки електронною поштою, а також файл в форматі Power Point для демонстрації через проектор.
  • Каталог продукції, що може бути доповненням презентації. Зразки продукції.
  • Корпоративний веб сайт хоча б з інформацією про компанію, продукти чи послуги, контактами.

Також до Вашої уваги тези від компанії "Ескада-М" (м. Рівне), що вже працює на ринках ЄС експортуючи шпоновану плиту. Особливості ринку ЄС - сформований ринок з довгостроковими стосунками:

  • висока якість продукції за помірну ціну ;
  • довгострокові, довірливі стосунки (менеджери працюють більше 15 років);
  • швидкість доставки (від 1 дня в залежності від галузі);
  • задоволеність статусом-кво (регіони та клієнти розподілені між наявними постачальниками в замін на лояльність до бренду) .

Що не так у наших компаній

  • відсутність відшкодування ПДВ для малого та середнього бізнесу (зараз ситуація йде на поправку);
  • висока вартість доставки (логістика);
  • складні митні процедури (час і гроші – вони поступово спрощується але все одно це залишається бар'єром);
  • відсутність фінансування (висока ставка по кредиту);
  • недостатні інвестиції у маркетингові матеріали (бренд, сайт, презентації, фото та відеоматеріали, поліграфія, дослідження).

Плюси Made in Ukraine

  • за невеликі гроші можна найняти хороших дизайнерів;
  • фотографів, декораторів;
  • курс гривні дає можливості для маневреності;
  • можливість отримувати якісні, передові знання;
  • креативний підхід, адже нічого іншого не залишається;
  • нестабільний ринок, важка економічна ситуація, яка дає поштовх для розвитку та руху вперед.

Матеріал підготований за сприяння компанії "Модерн-Експо".

Надрукувати
мітки:
коментарів
19 вересня 2020
06 серпня 2020
11:00
30 квітня 2020
04 березня 2020
28 лютого 2020
25 лютого 2020
15 січня 2020
13 червня 2019
31 травня 2019
01 лютого 2019
03 січня 2019
22 листопада 2018
10 листопада 2018
07 листопада 2018
01 листопада 2018