Гендиректор "Нашого Краю" розкрила секрети рітейлу їхньої мережі
Генеральний директор мережі магазинів "Наш Край" Ірина Берлач розповіла про діяльність супермаркетів на території 17 областей України, асортимент продукції та застосування інтернет-торгівлі.
Ірина Берлач керує мережею вже п'ять років керує мережею, а в самій організації працює ще із 2002 року, – пише видання "Таблоїд Волині".
* * *
Третій рік поспіль мережа супермаркетів "Наш Край" входить у трійку лідерів за кількістю торгових закладів. Секрет успіху у тому, що у нас є великий досвід роботи на цьому ринку, є команда професіоналів і чітка стратегія. Ми завжди ставимо перед собою амбітні плани. Чим вища планка, тим легше її досягнути. Як сказав Пабло Пікассо, все, що можна собі уявити, – це реально. Тож плануємо у цьому році відрити 100 нових магазинів.
* * *
Сьогодні магазини "Наш Край" працюють у 17 областях України. У 2016-му ми плануємо розвивати мережу у центрі, на півдні, півночі та частково на сході. Маємо багато звернень від тамтешніх підприємців. Є торгові точки, приміщення, де просто проситься така мережа, як "Наш Край". Справа в тому, що ми відкриваємо магазини формату "Експрес" та "Біля дому" площею від 60 до 200 квадратних метрів. Саме таку площу можна дати в руки людині, яка не має досвіду в торгівлі, але має бажання стати власником успішного бізнесу та володіє початковим капіталом. Під такі заклади підбираємо асортимент, наладжуємо процеси, і людині залишається тільки ними управляти.
* * *
Маленький магазин за два кроки від дому завжди буде затребуваний. Розмістити його легко у будь-якому приміщенні, навіть у житловому будинку. Таких площ є більш, ніж достатньо. Також люди йдуть у такі маленькі магазини по домашню атмосферу, свіжі продукти, які практично постачаються щодня, швидке та якісне обслуговування, що не може не подобатися покупцям. Згідно з опитуванням споживачів, найвищі бали отримує саме якість обслуговування, а потім уже ціна, асортимент і т. д.
* * *
На початку 2015 року була справжня паніка як у покупців, так і в рітейлерів. У магазини по кілька днів не постачалися товари соціального значення, адже на той час саме вони найбільше користувалися попитом. Постачальники і виробники не були готові до цього. Поступово ситуація налагодилася, та споживання перерозподілилося в сегмент дешевої і середньої цінової категорії продукції. З магазинів почали зникати товари преміум-сегменту. Були товари, які стали неактуальними через високу ціну, були й такі, котрі стало просто неможливо привезти через проблеми на митниці, і вони покинули полиці магазинів.
* * *
Для покупців країна-виробник має значення. "Наш Край" – одна з перших мереж, яка переглянула свій асортимент і виключила близько 75% російських товарів зі свого переліку. Російські товари замінили імпортними та українськими аналогами. На сьогодні жоден новий товар, вироблений в Росії , не потрапляє на полиці магазинів мережі.
* * *
Асортимент наших магазинів ментально-регіонально адаптований. Адже довіра до місцевого виробника завжди вища. Під такі товари ми відводимо від 10% до 70% площі на своїх полицях. Тому де б не відкривали свої торгові заклади, ми радо співпрацюємо з місцевими виробниками. Такі товари виділяємо цінниками: "місцевий виробник", "купуй волинське", "купуй рівненське" і т. д. Запрошуємо всіх покупців придбати товари, вироблені в рідному куточку їхніми земляками, в магазинах "Наш Край".
* * *
На сьогодні мережа "Наш Край" розвиває чотири власні торгові марки: "Наш Край", "Арія", "Зерниця", "Пані Фаня". Ми пропонуємо покупцям близько 300 найменувань товарів у 50 категоріях. У планах на 2016 рік запустити ще дві нові ВТМ у бакалії та промисловій групі. Продукція ВТМ мережі "Наш Край" – це гарантовано перевірена якість і оптимальна ціна.
* * *
У 90% закладів мережі працюють міні-пекарні. Ми пропонуємо покупцям лише свіжу запашну випічку, що виготовляється з натуральних продуктів за власними рецептами. Нещодавно відкрили "Власну кондитерську", фішкою якої є висока якість. Свідчення цього – термін придатності наших тортів, тістечок – 3-5 днів. "Печемо, як для себе!" – принцип нашої роботи.
* * *
Інтернет-торгівля продуктами харчування в Україні ще мало розвинута, але аудиторія споживачів, що цінує та економить свій час, із кожним днем зростає. У європейських країнах обсяги продажів продуктів онлайн сягають до 13% від загального товарообороту. Ми поки що на початку цього шляху і за такий короткий термін перебування на ринку інтернет-торгівлі важко говорити про якісь вражаючі результати, хоча є позитивний тренд. Наприкінці 2014 року ми відкрили інтернет-магазин у Луцьку у форматі "замов – приїдь забери". Потім запропонували покупцям замовлення з доставкою. На сьогодні такі магазини працюють у Луцьку, Ковелі, Камені-Каширському, Рівному, Радивилові, Івано-Франківську, Дрогобичі, Чорткові та Чернівцях. Розвивати інтернет-торгівлю будемо в обласних і районних центрах, де представлені наші магазини. Тож тепер чекаємо покупців і в онлайні.
* * *
У цьому році працюємо над удосконаленням бонусної програми. Зараз проводимо тестування додаткової послуги "Харчовий баланс". Програма аналізуватиме набір продуктів, який традиційно купує покупець, що користується бонусною карткою "Наш Край", і радитиме, які продукти додати до свого кошика, щоб збалансувати своє харчування. Згідно з цими порадами кожному покупцю будуть надаватись персоніфіковані пропозиції щодо придбання тих чи інших акційних товарів.
На луцькій автостанції будують новий торговий центр (фото)
Скільки потрібно грошей для комфортного життя у Луцьку (відео)
Восьмий рік у своє гніздо в «Цуманській пущі» прилітає рідкісний птах (фото)
Квартира у Ковелі, будинок на Житомирщині та 1,5 млн зарплата: що в декларації заступника прокурора Волині (відео)
Вийшла з гуртожитку і зникла: на Волині розшукують студентку