Спорожнілі цехи і огульні відповіді: луцькі депутати відвідали завод "Богдан" (фото)
У не велелюдному товаристві депутати Луцької міської ради 23 квітня відвідали дочірнє підприємство "Автоскладальний завод №1" компанії "Богдан Моторс" в рамках дня депутата. Схоже, подія не викликала великого зацікавлення зі сторони депутатського корпусу, хоча питання до заводу були важливі, а його працівники нещодавно влаштувати пікет під стінами міськради, вимагаючи підтримки.
Загалом обранці хотіли знайти відповіді на два питання: чи підтримує "Богдан" бізнес-стосунки з Російською Федерацією та якою може бути співпраця підприємства з міською радою, транспорт якої якості та на яких умовах може запропонувати. Зі сторони заводу відповідав на питання керівник підприємства Дмитро Писаний, якого призначили на посаду у вересні 2017 року.
З його слів і це було видно наочно, завантаженість підприємства мінімальна — 10%. Цехи практично пусті. Хоча потужності підприємства великі. За минулий рік завод загалом сплатив 77 мільйонів гривень податків, щоправда не вдалося дізнатися скільки з цих грошей пішло у місцевих бюджет.
Дмитро Писаний зазначив, що у 2014-2015 році керівництво підприємства мало вже укладені контракти. Але прийняло рішення припинити стосунки з Росією. Втім, пояснює, розірвати контакти не так легко. Адже для того, щоб відмовитися від деталей, які постачалися з Росії, потрібно було міняти інженерне завдання, що потребує часу. Тож нині, каже Писаний, поставок з Росії немає, однак він не заперечив, що такі мали місце ще у минулому році.
"Всі зусилля ми докладаємо, аби повністю перейти на українську комплектацію. Але ви розумієте, що в склад тролейбусу входить 5-6 тисяч номенклатурних одиниць. З точки зору техніки, це дуже високотехнологічна продукція і аби щось змінювати, треба проводити випробування, сертифікацію, комунікувати це з іншими елементами в цьому тролейбусі", - пояснює Дмитро Писаний.
Інше питання, яке турбувало депутатів, пов'язане із нещодавньою дискусією щодо купівлі списаних автобусів зі Швейцарії. Луцька міська рада хоче придбати десять користованих тролейбусів. Не всі представники громади у міській раді з таким рішенням згідні, втім більшість виступає "за".
Працівники луцького підприємства "Богдан Моторс" виступають проти такого рішення. Вони навіть організовували біля стін Луцькради акцію протесту.
Тож під час дня депутата обранці намагалися з'ясувати вартість базової комплектації тролейбусу. Директор підприємства таку ціну не назвав, мотивуючи це тим, що все залежить від технічного замовлення і він не хоче бути голослівним. Втім, таку загальну відповідь частина депутатського корпусу сприйняли негативно. Мовляв, бодай вартість автобусів, які завод постачав у інші українські міста, керівництво заводу могло би надати.
"Враження неоднозначні. Але дивлячись на ці нові тролейбуси, складається враження, що у збиральних технологіях нічого не змінювалося впродовж 30 років. Знову самонавіси, відкриті болти...Складається враження, що керівник підприємства погано орієнтується", - поділився враженнями депутат Богдан Богонос (ВО "Свобода").
"Здивований, що директор не орієнтується у багатьох питаннях. Не знає достеменно, коли припинено постачання комплектуючих з Росії, скільки вартує автобус...Потужності виробництва величезні, а використовується лише 10%, все пустує. Є питання до якості виробництва. На українських ринок робляться тролейбуси і автобуси, які гірші за ті, які відправляють в Польщу. Там і чеські двигуни, і нержавіюча сталь замість чорної. Вважаю, якщо вже купувати, то кращої якості, але ціна буде вища. Є сподівання на кредит Європейського банку, але виходити однозначно треба з якості, а не з ціни", - зазначив депутат Павло Данильчук ("Народний контроль").
Водночас, він нагадав, що свого часу міська влада Луцька пішла на співпрацю з заводом, уклавши договір лізингу, втім натомість влізла у боргову яму і судову тяганину.
Втім, не усі депутати були такі категоричні.
"Треба купувати українське і підтримувати місцевого виробника, оскільки кошти від цієї угоди будуть надходити до міського бюджету. Тут працює понад 600 людей і кошти з заробітної плати також надходять до міського бюджету. За ці гроші ми можемо робити дороги, прибудинкові території, впроваджувати їх в інновації, які підуть на користь лучанам". - висловив позицію депутат Микола Яручик (позафракційний).
"Я заводоволений. Побачив, що автобуси замовляють інші міста. Значить, є потреба. Але завод далеко не завантажений. І це наша спільна проблема. Бо чим менше тут буде працювати людей, тим більше людей будуть у пошуках роботи у центрі зайнятості чи будуть шукати щастя за межами України", - висловив враження депутат Петро Нестерук ("Солідарність").
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ШВЕЙЦАРСЬКІ ТРОЛЕЙБУСИ КУПУЮТЬ ЧЕРЕЗ ФІРМУ-ПРОКЛАДКУ, – ЛУЦЬКИЙ ДЕПУТАТ
На луцькій автостанції будують новий торговий центр (фото)
Восьмий рік у своє гніздо в «Цуманській пущі» прилітає рідкісний птах (фото)
Скільки потрібно грошей для комфортного життя у Луцьку (відео)
Квартира у Ковелі, будинок на Житомирщині та 1,5 млн зарплата: що в декларації заступника прокурора Волині (відео)
Вийшла з гуртожитку і зникла: на Волині розшукують студентку