Поділитись:

Улюблені запитання для співбесіди від Ілона Маска, Річарда Бренсона і інших успішних топ-менеджерів

Субота, 19 березня 2016, 12:47

Багато успішних топ-менеджерів мають своє улюблене запитання, яке дозволяє їм дізнатися всю необхідну інформацію про претендента.

Видання "Business insider" зібрало улюблені запитання у 25-ти топ-менеджерів світу. Представляємо переклад цієї статті.

"Чого не вистачає у вашому резюме?" Річард Бренсон

Річард Бренсон><span class=Річард Бренсон

Засновник Virgin Group Річард Бренсон у своїй книзі "Бізнес в стилі Virgin. Все, що я знаю про лідерство" пояснює, що йому не подобаються стандартні співбесіди.

"Звичайно, гарне резюме – це важлива складова, проте якби можна було наймати людей тільки на підставі того, що вони самі про себе написали, нам би не доводилося витрачати час на розмови", – пише Бренсон. Саме тому йому подобається запитувати: "Чого не вистачає у вашому резюме?"

аскільки ви дивний за шкалою від 1 до 10?" Тоні Шей

Тоні Шей><span class=Тоні Шей

"Тут, в Zappos, ми цінуємо веселощі і невеликі дивацтва", – розповів генеральний директор компанії Тоні Шей.

Намагаючись переконатися в тому, що кандидат дійсно відповідає вимогам корпоративної культури, Шей запитує: "Наскільки ви дивний за шкалою від 1 до 10?". Тоні стверджує, що сама цифра не так важлива, адже він оцінює насамперед загальну реакцію. "Якщо кандидат дає собі радикальну оцінку (одиницю або десятку), швидше за все, він нам не підходить", – додає Шей.

Ось ще одне питання, яке часто ставлять в Zappos: "Наскільки ви щасливі в житті за шкалою від 1 до 10?" І знову, цифри – це лише формальність, але якщо кандидат оцінює себе на одиницю, швидше за все, він не знає, чому в його житті відбувається щось погане, і звинувачує в цьому інших. Якщо ж він оцінює себе на десятку, швидше за все, він не розуміє, чому в його житті відбувається щось хороше, і не відчуває впевненості в собі.

"Що б відповіла найближча вам людина, якби я попросила її назвати одну вашу рису, яка подобається їй найбільше, і одну рису, яка дратує?" Кет Коул

Президент FOCUS Brands Кет Коул в інтерв'ю для New York Times розповіла про те, що перед бесідою вона завжди спостерігає за поведінкою претендента в приймальні.

"Я прошу співробітників запропонувати йому склянку води і оцінюю способи вираження вдячності", – повідомляє Коул. "Перед тим, як людина увійде в мій офіс, я завжди кладу великий шматок паперу на підлогу між дверима і столом. Я хочу перевірити чи підберуть його. Не те щоб цей факт відігравав вирішальну роль, але він дозволяє мені зрозуміти, наскільки кандидат уважний до деталей ".

Під час бесіди Коул просить: "Розкажіть мені про найближчу людину, про яку доречно було б заговорити зараз. Якби я запропонувала їй назвати одну вашу рису, яка подобається найбільше, що б вона відповіла?" Продовження питання звучить так: "Яка ваша риса дратує її настільки, що вона готова просити вас проявляти її рідше?"

"Люди охоче відповідають на це питання, тому що я запитую про конкретну людиниу і її точку зору", – пояснює Коул.

"Ви стоїте на Землі. Потім проходите кілометр на південь, кілометр на захід і кілометр на північ, в кінцевому підсумку опиняєтеся на самому початку. Де ви?" Ілон Маск

Ілон Маск><span class=Ілон Маск

У біографії "Ілон Маск. Tesla, SpaceX і дорога в майбутнє" зазначено, що генеральний директор компаній Tesla і SpaceX любить ставити претендентові цю загадку, щоб перевірити їх інтелектуальний рівень. Існує кілька правильних відповідей, одина з яких – "На Північному полюсі".

"Опишіть найкращий робочий день, який змусить вас повірити в те, що ваша робота – найкраща в світі". Лорі Голер

Один із авторів Business Insider Річард Фелоні нещодавно взяв інтерв'ю у Міранди Калиновські, керівника відділу по набору персоналу Facebook. Вони спілкувалися про те, як компанії-гіганти наймають нові кадри. Калиновські повідомила, що вона разом із віце-президентом по персоналу Лорі Голер ставить це запитання, щоб виявити претендентів, які здатні влитися в культуру компанії. Фелоні зазначає, що "вони хочуть дізнатися про справжні пристрасті кандидата, які повинні відповідати вимогам Facebook". Крім того, Калиновські та Голер прагнуть з'ясувати, чи співвідносяться мотиви і цінності кандидата з місією компанії – допомагати людям встановлювати відносини один із одним.

"Який маскарадний костюм ви одягали востаннє?" Ніл Блюменталь і Давид Гілбі

Сам костюм неважливий, важливі лише причини, за яких він був одягнутий . Якщо причини, які назвав претендент, відповідають основній цінності Warby Parker – веселощі і дивацтва в роботі, житті і в усьому, що ми робимо, – то у нього є всі шанси отримати роботу.

"Ми з'ясували, що люди, здатні веселитися на робочому місці, відчувають менше труднощів у спілкуванні з клієнтами", – повідомив співзасновник і генеральний директор компанії Давид Гілбі в інтерв'ю Айріс Мансур із Quartz. "Якби ми вибирали співробітників тільки за рівнем навичок, навряд чи б ми досягли таких успіхів".

"Розкажіть про ситуацію, у якій вам довелося вирішувати складну теоретичну задачу". Ласло Бок

Ласло Бок><span class=Ласло Бок

Директор із персоналу компанії Google Ласло Бок стверджує, що компанія вирішила відмовитися від знаменитих питань-головоломок на користь питань, які дозволяють передбачати поведінку потенційних співробітників.

"Найцікавішим у таких співбесідах є розповіді претендентів, які базуються на власному досвіді. З таких історій можна почерпнути масу корисної інформації. Це запитання показує не тільки поведінку людини в реальних ситуаціях, але і її уявлення про просте і складне", – повідомив Бок.

"Розкажіть про себе". Мелані Велан

Генеральний директор фітнес-корпорації SoulCycle Мелані Велан запевняє, що завжди починає розмову із прохання розповісти про себе.

"Це чудовий спосіб завоювати довіру співрозмовника. Крім того, така розповідь дозволяє мені більше дізнатися про манеру спілкування. Хтось описує події чітко і конкретно, хтось використовує образні вислови, хтось намагається розважити співрозмовника, ну а хтось усіма силами намагається говорити на сторонні теми".

"Якби ви були твариною, то якою?" Стормі Саймон і Райан Холмс

"Тваринний світ величезний, і кожна людина може вибрати тварину, яка, на його думку, має ті риси, які найбільше подібні до власних. Існує безліч причин для порівняння, і вибір того чи того варіанту може багато розповісти про людину", – повідомила Business Insider Стормі Саймон, президент компанії Overstock.

За її словами, в хороших відповідях завжди описуються якості, які відрізняють конкретну тварину від інших. "Трапляється так, що люди обирають однакових тварин, але опис рис завжди відрізняється. Зрозуміло, що не кожну відповідь можна назвати хорошою", – підсумовує Саймон.

"Одного разу кандидат розповів, що асоціює себе з малою пандою. Він аргументував це так: незважаючи на те, що всі вважають панд милими і доброзичливими, насправді вони просто ледачі. Ми прийняли його, незважаючи на дивну відповідь, однак через три тижні нам довелося попрощатися. Цей випадок можна вважати беззаперечним доказом важливості питання ".

Генеральний директор компанії HootSuite Райан Холмс просить кандидатів "назвати свою тотемну тварину". У розмові з письменником Джефом Хейденом він зазначив: "Коли я наймав свою виконавчу помічницю, я поставив їй це питання. Вона відповіла, що вважає своєю тотемною твариною качку, яка на перший погляд виглядає спокійною, але дуже швидко перебирає лапками під водою. Я вважаю, що саме цими якостями повинен володіти ідеальний помічник. Ми працюємо разом вже більше року, і я повинен визнати, що вона чудова".

"Розкажіть мені про те, що є правдою, але з чим ніхто не згоден". Пітер Тіль

Пітер Тіль><span class=Пітер Тіль

За словами журналіста Business Insider Аарона Таубе, співзасновник PayPal, старший партнер Founders Fund і президент Clarium Capital Пітер Тіль позитивно ставиться до людей, які не бояться висловлювати свою думку. Для цього він пропонує претендентам і підприємцям, які розраховують отримати фінансування, відповісти на просте запитання: "Розкажіть мені про те, що є правдою, але з чим ніхто не згоден".

У 2012 році в інтерв'ю Forbes Тіль пояснив причину, з якої йому так подобається це питання: "Це свого роду тест на оригінальність мислення. Певною мірою він визначає здатність говорити правду в критичній ситуації".

"Опишіть себе одним словом" Дара Річардсон-Хірон

Кращі претенденти добре знають, хто вони. Саме тому генеральний директор Жіночого християнського союзу молоді (Young Women's Christian Association) Дара Річардсон-Хірон ставить їм це питання. Вона каже, що не надає особливого значення формулюваням. Для неї важливо лише те, як люди себе подають. У розмові з Адамом Брайантом із New York Times вона підкреслює, що віддає перевагу претендентам, які ретельно обмірковують свою відповідь.

"Ким ви хочете стати, коли виросте?" Стюарт Баттерфілд

Співзасновник Flickr і президент Slack Стюарт Баттерфілд любить ставити претендентові питання, яке зазвичай запитують вчителі та батькі і адресується маленьким дітям.

"Хороші відповіді базуються на розповіді про те, в чому конкретно варто "вирости", навчитись чогось, до чого прагнути і т.д. Занадто коротка відповідь одразу вважається невдалою", – повідомив Баттерфілд.

"Як би вас описав той, кому ви не подобаєтеся?" Генерал Стенлі Маккрістал

Генерал Стенлі Маккрістал, засновник компанії McChrystal Group, що надає консультаційні послуги з питань управління, розповів автору книги "Чотиригодинний робочий тиждень" Тіму Феррісс, що "це питання змушує людей задуматися про те, як сприймають їх оточуючі, і сформулювати це своїми словами".

За словами Річарда Фелоні з Business Insider, зміст відповіді менш важливий, ніж реакція перетендента, тому що він "змушений розповідати про свої негативні якості тому, хто здатен вплинути на його кар'єру".

"Розкажіть про свої невдачі". Дженні Мінг

"Розповідаючи про свої невдачі, люди визнають, що готові йти на ризик і боротися з наслідками", – стверджує Дженні Мінг, президент і генеральний директор мережі магазинів одягу Charlotte Russe і колишній президент Old Navy.

"Справа може не стосуватися бізнесу, це може бути і життєвим уроком. Як повела себе людина, дізнавшись про невдачі? Що вона зробила? Я завжди шукаю тих, хто не боїться визнати свої помилки. Мені здається, це дуже змістовне запитання. Люди люблять розповідати про свої успіхи, але говорити про невдачі соромляться", – пояснює Мінг.

"Чи знаєте людину, яка розумніша від вас?" Ларрі Еллісон

Професор Дартмутської школи бізнесу Сідні Фінкельштейн у своїй книзі "Супербоси" вказує, що голова ради директорів і технічний директор Oracle Ларрі Еллісон наймає тільки дуже талановитих і виключно розумних співробітників, а тому пропонує своїм рекрутерам ставити це питання випускникам.

Якщо кандидат відповідає негативно, він отримує роботу. Якщо кандидат відповідає позитивно, рекрутер просить розповісти про вказаного розумника, проте, за даними Business Insider, згодом все ж намагається найняти іншого фахівця.

За словами Фінкельштейна, "супербоси, на кшталт Еллісона, досить впевнені в собі і не бояться, що потенційні співробітники можуть їх в чомусь перевершити, навпаки, вони намагаються наймати людей розумніших за себе, тому що такі співробітники провокують появу нових ідей і рішень".

"В якому віці ви отримали першу оплачувану роботу?" Ханна Парамор

Ханна Парамор, президент компанії зі створення інтерактивної реклами Paramore, розташованої в Нешвіллі, розповіла, що вважає це питання одним із найулюбленіших.

"Мені цікаві переваги претендента. Я віддаю перевагу тим, для кого трудова етика і незалежність важливіші за посади. Якщо людина працювала на півставки, поки вчилася в коледжі, тому що йому потрібні були гроші, це є підтвердженням його відповідальності. Мені подобаються люди, які досягають успіху, збираючи його в буквальному сенсі по частинах", – повідомила вона Business Insider.

"Що змушує вас вставати вранці з ліжка?" Бред Джефферсон

В інтерв'ю New York Times генеральний директор відеосервісу Animoto Бред Джефферсон поділився з Адамом Брайантом трьома улюбленими питаннями для співбесіди. Він підкреслив, що звертає увагу на мотивацію, тому що вона допомагає краще зрозуміти прагнення претендентів. "Я намагаюся забратися до них в голови і подивитися, що там відбувається", – говорить Джефферсон. До того ж він зауважив важливість справжніх мотивів людей, адже будь-який бізнес має злети і падіння, і компанія обирає людей, які не залишать у скрутну хвилину. "

"Якби я попросила ваших знайомих описати вас трьома прикметниками, що б вони сказали?" Мішель Пелузо

Головний радник зі стратегічних питань компаній Gilt і Hudson's Bay Мішель Пелузо розповіла Адаму Брайанту з New York Times, що відповідь на це питання значно перевершує стандартні розповіді про достоїнства претендентів.

Пелузо починає діалог так: "Якщо я виберу когось із вашого кола знайомих випадкових людей – наприклад, колишнього колегу, заклятого ворога, кращого друга зі школи, сусідку вашої матері, вихователя із дитячого садка, вчителя математики зі старших класів і попереднього керівника ". Продовжує таким запитанням: "Якби я попросила їх усіх описати вас трьома прикметниками, що б я почула?" Якщо претендент називає три позитивні риси, то Пелузо нагадує, що далеко не всі члени гіпотетичної групи ставляться до нього прихильно.

"Розкажіть мені про свої успіхи, проблеми та основні обов'язки на попередньому місці роботи". Лонні Джаффе

Старший радник правління в компанії Syncsort Лонні Джаффе з інтерв'ю Адаму Брайанту з New York Times повідомив, що цінує в претендентах вміння послідовно викладати думки. В інтерв'ю Business Insider він додав, що це вміння було потужним засобом комунікації від того часу, коли люди навчилися говорити. "У бізнесі чітка розповідь незамінна при спробі мотивувати команду, пояснити складну схему клієнту або розповісти про свої стратегічні цілі так, щоб всі зрозуміли. Успішні керівники вищої ланки вміють висловлюватися, і це вміння стане в нагоді кожному, хто хоче зробити кар'єру".

Джаффе згадує, що прийшов до цієї думки, коли працював у IBM. "Мистецтво донести думку набуває особливої ​​значущості в технічній сфері, тому що багато людей вважають новітні технології незрозумілими і нудними", – говорить він.

"Розкажіть про проект, у якому ви брали участь від початку і до кінця". Джесс Левін

Засновник і президент компанії з організації весіль Carats & Cake Джесс Левін стверджує, що ставить це питання кожному кандидату.

"Ми працюємо з підприємствами малого бізнесу. Крім того, і самі є стартапом, тому нам потрібні ті, хто вміє вершити великі справи в умовах обмеженості ресурсів", – повідомила Левін Business Insider. Вона стверджує, що "універсальної відповіді не існує", однак вона хоче почути про "вміння діяти незалежно, передбачати проблеми і проявляти скромність".

"Члени невеликої команди на зразок Carats & Cake повинні повністю віддаватися спільній справі і клієнтам, із якими доводиться працювати. Скромність дозволяє людям об'єднувати свої зусилля, вчитися один у одного і на своїх помилках". – каже Левін.

"Уявіть, що з моменту вашого приходу на посаду пройшов рівно рік. Чого нам з вами вдалося досягнути?" Ренді Гарутті

Генеральний директор Shake Shack Ренді Гарутті розповів письменнику Джеффу Хейдену про те, що "претенденти повинні провести попереднє дослідження, дізнатися все можливе про компанію і вакансії, а також хотіти отримати саме цю роботу".

Гарутті пояснює: "Кандидат повинен не тільки володіти стратегічним мисленням, щоб осягнути майбутній рік, але й співвідносити особисті очікування з очікуваннями компанії".

"Що вам найбільше подобається в поточній роботі?" Бекка Браун

За словами співзасновника компанії з виробництва засобів для догляду за жіночим взуттям Solemates Беккі Браун, безробітний здобувач може розповісти про попереднє місце роботи. "Мені хочеться дізнатися, чим любить займатися претендент. Це дає уявлення не тільки про його особистості, але і про умови, які потрібні йому для росту. Як правило, ми досягаємо певних висот у тій сфері, яка найбільше подобається. Якщо роботодавцю вдається запропонувати претендентові заняття, яке приноситиме задоволення, то обидві сторони будуть у виграші", – розповіла Браун Business Insider.

"Як би ви поводилися при зомбі-апокаліпсисі?" Ешлі Морріс

Це досить дивне запитання ставиться кожному потенційному співробітнику національної мережі ресторанів Capriotti's Sandwich Shop. Генеральний директор компанії Ешлі Морріс стверджує, що це кращий спосіб дізнатися, як претендент поводиться в критичних умовах. "Правильної відповіді не існує, проте мені цікаво дізнатися думку іншої людини і подивитися, чи вміє він імпровізувати. Завдяки цьому я отримую уявлення про те, що для нього важливо, яких моральних принципів він дотримується і чи зможе влитися в на нашу культуру".

Джерело: "Hr-Portal"

Надрукувати
мітки:
коментарів