Поділитись:

Поїздом до Європи: куди і за скільки пропонує їхати "Укрзалізниця"

Понеділок, 12 лютого 2018, 19:35

Майже всі квитки на міжнародні маршрути "Укрзалізниці" доведеться купувати в касі. З недавнього часу купити проїзний документ через інтернет можна тільки в Перемишлі. Та й дешевше обійдеться поїздка до Польщі.

Сайт "Сегодня" дізнався, до яких європейських країн українці можуть вирушити залізницею.

Куди поїхати потягом

Україна має пряме залізничне сполучення з Польщею, Словаччиною, Чехією, Угорщиною, Румунією. Вартість квитків приблизна, оскільки тариф залежить від курсу валют.

До Польщі щодня їздять п'ять потягів. Квиток на маршрут Київ-Перемишль в першому класі коштує 818 гривень, у другому – 577 гривень, а дорога займе 6 годин і 25 хвилин. Склад зупиняється в Коростені та Львові.

Водночас зі Львова поїздка обійдеться в 336-242 гривні. На цьому маршруті можна заощадити, доїхавши до Львова на плацкарті за 140 гривень з Києва, а потім пересісти на Інтерсіті до Польщі.

Дорога з Києва до Варшави потягом займе 16 годин. Потяг не зупиняється в Україні, а в Польщі проїжджає Холм і Люблін. Квиток коштує 2400 гривень.

Зі Львова курсує потяг до Вроцлава. Він зупиняється в Кракові та Перемишлі. До кінцевої станції їхати 13 годин. Вартість – 1900 гривень.

Також зі Здолбунова їздить потяг до Холма. Квиток обійдеться в 400 гривень, з Ковеля – 240 грн.

Дорога до Будапешта (Угорщина) з Києва обійдеться в 2300 грн. Потяг ходить щодня через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів, Чоп та Хайдусобосло. З української столиці дорога займе 23 години і 20 хвилин.

До Бухареста (Румунія) з Києва можна з'їздити за 2900 гривень і 27 годин. Він вирушає по п'ятницях і проходить через Вінницю, Чернівці та Сучаву.

До Братислави (Словаччина) можна вирушити на безпересадочному причіпному вагоні. З Києва квиток обійдеться в 2700 гривень. Потяг йде через Хмельницький, Тернопіль, Львів і Кошице. Дорога з Києва займе 30 годин. Потяг їздить п'ять днів на тиждень, крім четверга і п'ятниці, а також він не відправляється 30 серпня, 13 вересня і 15 листопада.

Вартість квитка з Києва до Праги (Чехія) – 3500 гривень. Поїзд курсує щодня через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів, Чоп та Кошице. Вся дорога займе 32 години і 25 хвилин.

Влітку можна з'їздити до Варни (Болгарія) потягом з Києва.

Чим дешевше – потягом чи літаком

Іноді їздити до сусідніх країн потягом не вигідно ні за ціною, ні за часом. Наприклад, квиток Львів-Вроцлав на лоукостер Wizz Air коштує 889 гривень, а переліт займе всього 1 годину 10 хвилин. Квиток з Києва до Будапешта обійдеться в 1770 гривень – на 530 гривень дешевше, ніж потягом. А сам переліт займе 1 годину 40 хвилин.

Якщо порівнювати з МАУ, рейс Київ-Прага обійдеться в 3570 гривень (ціна квитка за три тижні до дати вильоту) – це на 70 гривень дорожче, ніж потягом, але заощадить 20 годин в дорозі. Разом з тим квиток на потяг Київ-Перемишль дешевше, ніж поїздка автобусом або переліт літаком до будь-якого польського міста.

Можливості української залізниці обмежуються різницею в ширині колії в ЄС і на пострадянському просторі. У Словаччині всього два відрізки ширококолійки: між Кошице і Ужгородом, Чиєрна-над-Тісоу і Чопом. У Польщі ширококолейка з'єднує з Україною Холм і Перемишль. А щоб потяг доїхав з Києва до Варшави або Праги, складу змінюють колісні пари.

"Тривалість перевезення в міжнародному сполученні прив'язана до проходження формальностей при перетині кордонів. Можна за годину долетіти до Варшави і потім ще дві години простояти на паспортному контролі і видачі багажу. А потягом, хочеш не хочеш, стоїш дві години на кордоні під час проходження контролів, а потім ще чекаєш заміну візків при переході на європейську колію", – розповідає експерт в сфері транспорту Сергій Хижняк.

Але в потяга є свої плюси. Один потяг може провезти 500-700 пасажирів з єдиною ціною квитка. В авіакомпаніях ціни на квитки формуються динамічно, і кожен пасажир платить по-різному за квиток в одному ряду або класі. Дешевих квитків авіаперевізник може виставити близько 10, інші можуть бути дорожче, ніж в потязі. Також в потязі велика норма провозу багажу. У літаку за нього доведеться доплатити.

Чи варто очікувати зниження цін на міжнародні маршрути "Укрзалізниці"

Міністерство інфраструктури затвердило тарифи на міжнародні маршрути ще 2012 року. Вони прив'язані до курсу євро і чекати зниження цін не варто. Порівняно з минулим роком проїзд в потягах за кордон подорожчав на 20-35 %.

Ще торік колишній голова "Укрзалізниці" Войцех Балчун обіцяв розширити мережу доступних міжнародних маршрутів до сусідніх європейських країн. Однак Балчуна звільнили. При ньому з'явилися маршрути до Польщі – Перемишля і Холма. В "Укрзалізниці" поки що не розкривають планів додавання нових маршрутів.

"Укрзалізниця" перед розширенням мережі повинна прорахувати всі ризики, говорить Сергій Хижняк. А оскільки міжнародні маршрути не повинні дотуватися, то і знижувати вартість квитків не потрібно.

"Якщо "Укрзалізниця" бачить, що вона конкурентоспроможна порівняно з іншими видами транспорту: низькобюджетними авіакомпаніями або автобусами – тоді можна виходити на маршрути, якщо ні – то на цьому ринку не варто концентруватися", – вважає Сергій Хижняк.

Надрукувати
мітки:
коментарів
10 серпня 2020
06 серпня 2020
05 серпня 2020
04 серпня 2020
29 липня 2020
28 липня 2020
27 липня 2020
25 липня 2020
24 липня 2020
23 липня 2020