Поділитись:

В Україні ліквідують управління Пенсійного фонду

Понеділок, 05 лютого 2018, 21:03
В Україні ліквідують управління Пенсійного фонду

У вересні 2016 року Кабінет Міністрів своїм розпорядженням затвердив "Стратегію модернізації і розвитку Пенсійного фонду до 2020 року". Тоді про це повідомили, але увагу суспільства якось швидко переключилася на інші стратегії, а також на пенсійну реформу. Тепер же, коли дійшла справа до реалізації положень цієї "Стратегії ...", виявилося, що вона передбачає досить істотні зміни в роботі територіальних підрозділів Пенсійного фонду. І ці зміни відчують на собі багато клієнтів ПФ, тобто пенсіонери, – пише "Сегодня".

В "Стратегії ..." говориться, що одна з цілей модернізації Пенсійного фондуперехід на європейські стандарти обслуговування людей. Ще одне завданняоптимізація адміністративних витрат. Але якщо "європейські стандарти" в уявленні людей зазвичай асоціюються з чимось кращим, ніж зараз, то "оптимізація"неодмінно з якимись скороченнями і ліквідаціями. І ці уявлення мають під собою підстави.

Замість пенсійних управлінь – агентські пункти

Як з'ясувалося, в результаті модернізації звичні територіальні управління ПФ скасовуються. Замість них з'являться "агентські пункти" по обслуговуванню громадян. Причому якщо раніше в місті або районі було одне територіальне управління Пенсійного фонду, то агентських пунктів буде кілька. Оформити або переоформити пенсію можна буде в найближчому з них. А розташовуватися ці агентські пункти будуть вже не в спеціально відведених будівлях або офісах, а на території інших організацій, підприємств і структур. У тому числі у відділеннях пошти, в банках, на території великих підприємств і організацій.

За даними Пенсійного фонду, в Чернівецькій області пенсійна служба вже працює за такою моделлю віддалених робочих місць інспекторів. Зараз заходи щодо модернізаціїструктури Пенсійного фонду проходять в Херсонській, Черкаській, Хмельницькій,Кіровоградській та Львівській областях. У 2017 році відкрилося близько 500 агентськихпунктів ПФУ. Приблизно стільки ж з'явиться і в нинішньому році.

Заощадять на зарплатах начальників і оренді

Багато із територіальниї управлінь Пенсійного фонду в результаті модернізації скасовуються або зливаються з іншими управліннями. Кабінет Міністрів України почав оптимізацію структури Пенсійного фонду ще в 2015 році, і вона триває досі. Наприклад, згідно з постановою №988 від 21 грудня 2016 року, замість 163 територіальних управлінь були утворені 73 об'єднаних управління, тобто кожне об'єднало два або три територіальних. Потім деякі з об'єднаних управлінь укрупнилися ще більше.

Скажімо, цією постановою Кабміну три пенсійних управління в Черкаській області – в Городищенському, Корсунь-Шевченківському та Шполянському районах –об'єднали в Городищенське об'єднане управління ПФУ. А через рік постановою Кабміну від 8 листопада 2017 року Городищенське об'єднане управління разом з сімома іншими об'єднаними управліннями міст і районів області приєднали до Головного управління ПФУ в Черкаській області.

Таке реформування передбачає скасування "дрібних" управлінь як юридичних осіб. Тобто всі вони проходять процедуру ліквідації. За рахунок такої реструктуризації Пенсійний фонд має намір істотно скоротити адміністративні витрати, тобто витрати на себе. Зрозуміло, що після злиття відділень скоротиться число керівників, начальників відділів, бухгалтерів і технічних працівників.

Крім того, Пенсійний фонд має намір відмовитися від експлуатації тих будівель, де сьогодні розміщуються управління ПФ. У Фонді зазначають, що в багатьох з цих будівель неможливо створити комфортні, європейські умови для відвідувачів. До того ж вони вимагають значних сум на оплату оренди, ремонти і т.д. Завдяки створенню мережі агентських пунктів потреба в цих будівлях відпаде.

На прийом приходити у фронт-офіси, а документи шукати в бек-офісах

Реформована пенсійна служба має намір відмовитися від обслуговуваннягромадян тільки "за місцем реєстрації". Передбачається, що людина зможе звернутися за консультацією в будь-який пункт ПФУ, в який їй зручніше дістатися.

Справа в тому, що до кінця 2018 року планується перевести всю документацію Пенсійного фонду в електронний вигляд. Зараз ця робота вже проводиться в багатьох областях. Таким чином, інспектори не матимуть підстав відмовити в прийомі людині, яка подавала документи в інший агентський пункт або управління ПФУ. Інспектор будь-якого агентського пункту завжди зможе отримати доступ до "електронної пенсійної справи" свого відвідувача.

Таке нововведення буде зручним для тих, хто працює або знімає квартиру в іншому населеному пункті. А ось для зручності жителів невеликих населених пунктів центри надання адміністративних послуг, зокрема агентські пункти Пенсійного фонду, планується розмістити при об'єднаних територіальних громадах (ОТГ). Як записано в Стратегії модернізації ПФ, обслуговування громадян передбачається вести "за принципом" єдиного вікна "у відповідних залах обслуговування (фронт-офісах) на рівні територіальної громади з подальшою обробкою пенсійної документації у відокремлених підрозділах (бек-офісах)".

Пенсійні посвідчення замінять пластиковими картками

До речі, не варто побоюватися, що інформація з "електронної пенсійної справи" може бути використана не за призначенням або зі злим наміром. Одночасно з електронним документообігом ПФУ розробляє комплексну систему захисту інформації. "Пропуском" до персональних даних стане модернізоване пенсійне посвідчення.

Передбачається, що нове пенсійне посвідчення матиме вигляд банківської картки. У ньому міститиметься вся інформація про пенсійну справу (передбачаючи номер та інші обов'язкові реквізити), про надані пільги і права на участь у різних соціальних програмах.

При цьому пенсійне посвідчення одночасно буде служити і платіжною банківською карткою.

Надрукувати
мітки:
коментарів