Бізнес розкритикував рішення підвищити вантажні тарифи "Укрзалізниці"
У середу, 2 березня, Кабінет міністрів схвалив підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, затвердивши фінансовий план ПАТ "Укрзалізниця", який був внесений міністром інфраструктури України Андрієм Пивоварський.
Документ передбачає середньорічне підвищення вантажних тарифів на 10 %, деталі фінансового плану доручено доопрацювати та узгодити з усіма зацікавленими органами, пише видання "Новое время".
Спочатку у фінансовому плані "Укрзалізниці" пропонували 15 % підвищення тарифів на вантажоперевезення, проте після консультацій з бізнесом цей показник зменшили до 10 %. За словами Андрія Пивоварського, це необхідний мінімум для того, щоб Укрзалізниця не стала "ультразбитковим" державним підприємством.
"Якщо в 2016 році тарифи на вантажні залізничні перевезення не підвищать, за підсумками року "Укрзалізниця" отримає близько 6 мільярдів гривень чистого збитку", – пояснив він.
Читайте також: КАБМІН ПОГОДИВ ФІНПЛАН "УКРЗАЛІЗНИЦІ" ІЗ 10% ПІДВИЩЕННЯМ ЦІН НА ВАНТАЖНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
"Це необхідне підвищення, оскільки воно дозволить "Укрзалізниці"профінансувати основні статті своїх витрат із капітальних інвестицій. У першу чергу це стосується розвитку інфраструктури, модернізації та ремонту тягового складу", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.
Втім, з необхідністю підвищувати тарифи категорично не згодні самі перевізники.
"Металургійна галузь зараз на межі виживання, тому для нас болісно будь-яке підвищення тарифів", – говорить глава Федерації металургів України Сергій Біленький.
Директор державного підприємства "Укрпромзовнішекспертиза" Володимир Власюк вважає, що підвищення тарифів не має сенсу.
"Підвищення тарифів було б ефективним, якби "Укрзалізниця" була реструктуризована і прозора. А зараз, коли в компанії процвітає корупція, це не дасть позитивного ефекту", – пояснює він.
Власюк вважає, що для компенсації підвищення багатьом компаніям-перевізникам доведеться скорочувати витрати, в тому числі за рахунок зниження заробітних плат.
У той же час у бізнесу немає альтернативи залізничним перевезенням, оскільки "Укрзалізниця" є монополістом.
До слова, в лютому 2015 року Укрзалізниця вже збільшила свої вантажні тарифи на 30 %.
У Луцьку напередодні Великодня чоловік тричі згрішив у чужому квітнику (відео)
У центрі Луцька відкрили кафе зі сценою на даху (фото)
У Луцькому зоопарку відвідувачів чекає сюрприз: який саме (фото)
Слухали російську попсу і посилали нах*й: у Ковелі – конфлікт між переселенцями та місцевими (відео)
Великдень-2024: листівки та привітання