Поділитись:

Чи загрожує Луцьку автомобільний "колапс" досліджували журналісти

Неділя, 14 лютого 2016, 12:25
Чи загрожує Луцьку автомобільний «колапс» досліджували журналісти

Щоранку у дворі на проспекті Соборності, 30 автомобільний аншлагЩоранку у дворі на проспекті Соборності, 30 автомобільний аншлаг

Мешканці густонаселених частин міста потерпають від нагромадження у дворах хаотично припаркованих автомобілів. Автори совдепівської забудови мікрорайонів не думали, що власне авто буде у більшості сімей. Лучани-автомобілісти викручуються як можуть: паркують авто на платних стоянках, знімають гаражі, чи й просто шукають хоч який вільний клаптик землі під багатоповерхівкою.

Які ж наслідки може мати проблема з паркуванням автомобілів, яка назріла вже сьогодні, розбиралося видання Район. Луцьк.

Не встиг у двір - ночуй на дорозі

Найбільше від нестачі паркувальних місць потерпають мешканці центральних та спальних районів Луцька. На окраїні такої проблеми вдається уникнути за рахунок не надто щільної забудови.

Один з найбільш густонаселених районів – проспект Соборності. Тут і щільна забудова, і велика кількість городян, які мають власні авто. Двір будинку на проспекті Соборності, 30 щодня під вечір ущент забивають автомобілі – люди повертаються з роботи. Хто не встиг – паркує машину на в'їзді у двір.

"Інколи навіть і на в'їзді місця нема. Тоді паркую на тротуарі під будинком. Щоправда, це заважає перехожим. Раз на моїй "Мазді" навіть нецензурне слово на дверях видряпали… Добре, хоч скла не побили. А що мені робити? Не на дорозі ж авто лишати?!" – ділиться власник одного із автомобілів.

Авто у цьому дворі, як і у багатьох спальних районах Луцька, займають практично усю територію між будинком і газоном. Проте, поблизу немає іншого місця, де можна розташувати автомобіль.

Коли у дворі немає місця мешканці паркуються на виїзді з двору, інколи навіть на тротуаріКоли у дворі немає місця мешканці паркуються на виїзді з двору, інколи навіть на тротуарі

Така ситуація змушує людей порушувати правила. "Однозначно автомобілі не можна ставити на газонах. За таке порушення власника авто можна притягати до адміністративної відповідальності", – зазначає завідувач сектору демонтажу Департаменту муніципальної поліції Роман Кулик.

Лучанка Ірина Новосад живе у центральній частині міста. За 600 гривень у місяць знімає гараж у кооперативі на вулиці Івана Франка. "Це оптимальний варіант із знайомих мені. Раніше паркувала авто на платній стоянці біля "Кораблика", платила 12 гривень за добу", – розповідає лучанка.

Хоча, їй ще пощастило. У спальних районах міста платні автостоянки, де безпечно можна лишити автівку на ніч, "деруть" мінімум 25 грн за добу.

Виникає питання: а як щодо достатньої кількості парковочних місць у новобудовах, які як гриби після дощу, в останні роки ростуть у Луцьку? Чи вистачає парковочних місць там? Чи контролює хтось це питання?

Біля будинку на вулиці Івана Франка, 44в дуже мало паркомісць, хоча він зданий в експлуатацію не так давно. Щоправда біля будинку є гаражний кооперативБіля будинку на вулиці Івана Франка, 44в дуже мало паркомісць, хоча він зданий в експлуатацію не так давно. Щоправда біля будинку є гаражний кооператив

Дотримання норм - на совісті забудовника

Заступник начальника Управління містобудування та архітектури Ярослав Матвіїв каже, що кількість паркувальних місць у дворах визначається таким документом, як ДБН (Державні будівельні норми) України 360-92 "Планування та забудова міських і сільських поселень".

У 2011 році у ці ДБН були внесені зміни. У документі сказано: у житлових районах повинне бути забезпечене постійне зберігання усіх автомобілів, які належать мешканцям будинків. Розміщення автостоянок і гаражів слід здійснювати з розрахунку одне машино-місце на одну квартиру.

"У 2011 році відбулася так звана дерегуляція проектної діяльності. Відповідно до цього дотримання норм покладено на проектувальників і замовників", – запевняє Ярослав Матвіїв.

Чиновник наголошує: тепер контролюючі органи не мають права перевіряти наявність паркувальних місць у проектній документації нових житлових масивів. "Усе на совісті тих же проектувальників та замовників", – додає він.

"Перевіряють хіба тоді, коли категорія складності об'єкта більша трьох (багатоповерхові будинки, які мають більше 10 поверхів, готелі, архітектурні житлові комплекси зі складною об'ємно-просторовою структурою та приміщеннями громадського призначення – ред.). Якщо це багатоквартирні будинки до 10 поверхів чи офісні приміщення, перевірка не передбачена", – розповідає Ярослав Матвіїв.

Витяг з ДБН 360-92 Планування та забудова міських і сільських поселеньВитяг з ДБН 360-92 Планування та забудова міських і сільських поселень

"Дебеени" - не закон

Виходить, призначену для забудови ділянку потрібно забудовувати таким чином, щоб було місце і для паркування, і для будинку. Відтак, якщо території замало – то це головний біль проектувальника?

Зрештою, у Луцьку повиростало безліч багатоповерхівок і до 2011 року. І тут, скоріш усього, про кількість парковочних місць ніхто не дбав, користуючись застарілістю "дебеенів". Як наслідок – у житлових комплексах, збудованих у перше десятиліття 2000-х років, теж катастрофічно не вистачає місця для автомобілів.

У збудованих після 2011 року новобудовах – теж не завжди все в нормі. Будинок "Небос Хіл", що на Ковельській,47а, здали в експлуатацію півтора роки тому – у 2014. Спорудила його фірма "Українські будівельні системи". Тоді забудовник звів будівлю у десять поверхів, однак місця для паркування авто у дворі будинку практично не залишилось, як і для повноцінного дитячого майданчика.

У житловому комплексі Небос Хіл на вулиці Ковельській фактично відсутні паркомісцяУ житловому комплексі Небос Хіл на вулиці Ковельській фактично відсутні паркомісця

Завгосп десятиповерхівки Анатолій Миколайович розповів, що фірма-забудовник намагалася викупити приватний будинок поряд, аби на його місці облаштувати автомайданчик для місцевих жителів. Проте, власник сусідньої земельної ділянки оцінив своє майно надто дорого: ціною у 6 квартир, стверджує завгосп.

"У нас ніколи не вистачатиме паркомісць, адже якщо порахувати кількість квартир і припустити, що у кожного мешканця є авто, то можете собі уявити, яку територію потрібно для автостоянки? Хто купував квартири, їх попереджали, що це всі місця для авто, вони знали на що йдуть", – розповів Анатолій Миколайович.

В дворі будинку зовсім мало місця, тому тут вмістилося трохи більше десятка паркувальних місць і невеличка дитяча гіркаВ дворі будинку зовсім мало місця, тому тут вмістилося трохи більше десятка паркувальних місць і невеличка дитяча гірка

На його думку, власники автомобілів можуть залишати на ніч свої машини на стоянці біля супермаркету "ПАККО", що навпроти багатоповерхівки.

Також завгосп нарікає і на "заїжджих": "Ми плануємо ставити ворота, щоб обмежити проїзд чужих автомобілів. Власники квартир матимуть чіпи, за допомогою яких потраплятимуть у двір", – розповів Анатолій Миколайович.

* * *

Як вирішити проблему: Чиновники розводять руками, нарікаючи на нехватку вільної землі або розповідають про "наполеонівські" плани будівництва багаторівневих чи підземних парковок. Будівельники і проектанти роблять очевидну ставку на кількість квартир і поверховість, а не на додаткову землю під автопаркінги. А лучани усе частіше опиняються перед дилемою: порушуй, плати, або ходи пішки.

Тему досліджувала Оксана ВЛАСЮК

Надрукувати
мітки:
коментарів
08 травня 2024
07 травня 2024
16:57