Експерти назвали причини масового закриття пекарень в Україні
Ринок хліба та хлібобулочних виробів в Україні демонстрував переважно негативну динаміку протягом останніх 5 років.
Сьогодні аналітики говорять про наявність в Україні 400 промислових підприємств, що випускають хлібобулочні вироби, і близько 400 міні-пекарнях продуктивністю від 1 тонни на рік. Інформує agronews з посиланням на експертів компанії Pro-Consulting.
Проте, за останні 2 роки закрилося близько 150 підприємств, які не витримали конкуренції на ринку.
За останні 5 років, пекарні пропонували стандартні види продукції, але зараз багато переорієнтуються на виробництво екзотичних сортів хліба і солодку випічку.
На сьогоднішній день в Україні працюють переважно міні-пекарні з неповним циклом виробництва, але останнім часом активно почали з'являтися і пекарні повного циклу.
Щорічно в Україні виробляється понад 1,1 млн тонн хліба та хлібобулочних виробів, а також більш 0,11 млн т. кондитерських виробів і тортів.
Але основна причина даного спаду не зниження попиту на продукцію, а присутність на ринку великого тіньового сегмента - продажу хліба та хлібобулочних виробів через фізосіб-підприємців, статистика по яких не ведеться.
При цьому потенційна ємність ринку становить близько 3,5-3,7 млн тонн хлібобулочної продукції в рік.
Виробництво соціальних сортів хліба становить близько 80 % від загального обсягу виробництва, преміальні сорти займають всього 5 %, функціональні - 3 %.
Найпопулярнішими видами хлібобулочних виробів є ватрушки, булочки та коржики, які займають близько 37 % сукупного обсягу даного ринку.
Більше 90% ринку хліба та хлібобулочних виробів України становить продукція національного виробника.
Згідно з аналітичними даними, близько 40-60% виробництва в країні перебуває "в тіні". Більше 50 % внутрішнього виробництва хліба та хлібобулочних виробів припадає на 6 великих компаній.
Варто також відзначити тенденцію до збільшення частки більш дорогих сортів хліба.
Так, хліб з висівками хоча б іноді купують 20,5% споживачів, питома вага споживачів зернового, бездрожжевого і гречаного хліба становить 12,1 %. Регулярно купують ці види хліба 3,1% і 1,1% споживачів відповідно.
Але найбільш популярними видами сортами залишаються пшеничний і житній хліб. Їх періодично купують 89,3 % і 55,7 % споживачів, найчастіше - 66,1 % і 18,5 % споживачів.
Хліб не рідше 1 разу на місяць купують 96,2 % українців, булочні вироби - 79,3 % українців, сушки, бублики, сухарі, соломку - 46,2 % українців.
Луцький священник УПЦ «МП» зробив пропозицію «матушці» в піцерії після 23 років шлюбу
У Луцьку шукали гламурну власницю «золотої» соски (фото)
Скільки треба відкладати, щоби купити однокімнатну квартиру в Луцьку
Зарплата, гаражі та авто: що у декларації голови Волиньради Григорія Недопада
Як Поліщук покриває земельне шахрайство Палиці (фото)