Поділитись:

Свій "Діснейленд", бізнес-туризм чи IT: які "козирі" є в Луцька

Четвер, 11 травня 2017, 20:30

Розвиток бізнес-туризму, створення аеропорту чи луцького "Діснейленду", а також спосіб втримати молодь, яка не бажає працювати в Луцьку – про це та не тільки говорили під час обговорення стратегічного плану розвитку Луцька до 2030 року.

Захід відбувся на базі Бізнес академії практичного менеджменту РМВА 11 травня.

Голова правління "Асоціації регіонального розвитку" Петро Гоцалюк насамперед озвучив 5 стратегічних напрямків розвитку Луцька, а саме:

  • Розвиток людського капіталу.
  • Побудова інноваційної економіки.
  • Розвиток туризму.
  • Розвиток комунальної інфраструктури.
  • Розширення меж міста й міжмуніципальне співробітництво.

Як потенційний напрям інноваційної економіки, на думку експерта, можна розглядати створення інноваційного промислового кластеру за участі провідних луцьких підприємств "Модерн-Експо", "СКФ Україна" тощо.

Також Петро Гоцалюк зауважує, що в Луцьку існує IT-кластер, відкрили коворкінг-центр, тобто IT-освіта також не стоїть на місці.

Петро Гоцалюк><span class=Петро Гоцалюк

Щодо туристичного напрямку, в Луцьку є перспективи розвитку бізнес-туризму. Цей напрям, зокрема, вже розвиває луцька Бізнес академія практичного менеджменту, яка неодноразово організовувала бізнес-форуми в обласному центрі Волині.

Проблемним питанням для міста, вважає Петро Гоцалюк, є його невелика площа. Експерт зазначає, що Луцьк у співвідношенні площі до кількості мешканців є втричі меншим, ніж Ковель.

Одним з наслідків є те, що обласний центр Волині не може запропонувати потенційному інвестору перспективної земельної ділянки.

Виходом із цієї ситуації може бути розширення меж міста. Проте часто обласні центри, зокрема й Луцьк, наштовхуються на небажання "зажиточних" сіл приєднуватися.

Цікаво, що в генплані міста, розробленому з десяток років тому, село Рованці та компанія "Модерн-Експо" вже входить до меж Луцька. Проте цього реалізувати не вдалося.

Окресливши основні пункти стратегії розвиту, експерт запросив колег до обговорення.

Завідувач лабораторії соціологічних досліджень в СНУ імені Лесі Українки Світлана Сальнікова запропонувала у формулюванні напрямку "розвиток людського капіталу" слово "людський" замінити на "соціальний", як більш широке поняття.

Також вона наголосила, що в місті необхідно працювати над ущільненням соціальних мереж. Словенія, каже вона, є лідером в Європі за рівнем людських зв'язків в соціальних мережах. Навіть якщо це стосується гри в шахи.

"Чим більше кожна людина приєднана до певних мереж, тим більшою є спільнота", – вважає завідувач лабораторії.

Щодо інноваційного розвитку міста, Світлана Сальнікова запропонувала не забувати про створення розумних будинків.

Експерт з регіонального розвитку Анатолій Банера додав, що інноваційний розвиток Луцька полягає не лише у впровадженні технологій. Це, зі слів експерта, можуть бути ефективні практики бізнесу та його взаємодія.

До прикладу, в Любліні є потужна установа – Люблінський клуб бізнесу, де підприємці збираються і спілкуються.

Зі слів Анатолія Банери, в IT-сфері Луцьк суттєво втратив позиції, порівняно зі Львовом.

"У Львові вже будується житловий квартал для айтішників", – підтвердив Петро Гоцалюк.

Анатолій Банера><span class=Анатолій Банера

Професор кафедри менеджменту і маркетингу ЛНТУ Тарас Божидарнік акцентував на сумній тенденції: молодь масово покидає Луцьк, бо не бачить в місті перспектив.

Тарас Божидарнік ><span class=Тарас Божидарнік

Деякі поради щодо стратегічного розвитку Луцька дав голова ради директорів VolWest Group Віктор Корсак.

Він зауважив, що питання масових "втеч" молодих лучан могла б вирішити пропаганда. Вже після її застосування можна попрацювати над вдосконаленням якогось із "козирів" міста, щоб привернути до нього увагу. Потім поступово працювати на покращенням інших сильних сторін.

Віктор Корсак><span class=Віктор Корсак

Об'єкти, які, на думку Віктора Корсака, є "козирями" Луцька, – це потенційний аеропорт або значне фінансове вливання у Луцький замок та парк навколо нього.

"В нас біля Замку Любарта є прекрасний парк. І з нього разом з замком можна зробити такий "Діснейленд!", – каже бізнесмен.

Після цього більшість з присутніх перемістилася до іншого приміщення, продовживши обговорення стратегічних напрямків розвитку Луцька за кавою.

Надрукувати
мітки:
коментарів