Чому важливо розуміти свою цільову аудиторію?

П'ятниця, 19 липня 2024, 19:12

Жоден товар чи послуга не може підходити абсолютно кожному. Відповідно є певна кількість людей (яку поєднують вік, стать, професія, місце проживання, захоплення чи інші фактори), що зацікавлення в продукті вашого бренду. Їх називають цільовою аудиторією (ЦА). Для ефективного розвитку компанії необхідно розуміти особливості свої потенційних клієнтів, щоб адаптувати свою пропозицію, маркетинг та, як результат, збільшити продажі.

Для чого складають портрет ЦА?

Портрет цільової аудиторії — це опис узагальненого образу вашого ідеального клієнта. Він охоплює демографічні характеристики, психографічні особливості, поведінкові фактори тощо. Його створення та аналіз необхідні для:

  1. Створення більш ефективних маркетингових кампаній — знаючи, особливості аудиторії, можна чітко зрозуміти на кого націлювати рекламу, де розміщувати оголошення, як краще комунікувати. Коли маркетинг зосереджений на конкретному сегменті, він демонструє кращу конверсію та залучення, адже повідомлення стають більш релевантним та привабливим для потенційних клієнтів.
  2. Розробки продуктів та послуг, що відповідатимуть потребам ЦА — коли потреби аудиторії визначені, компанія може зосередити зусилля на покращенні своєї пропозиції для їхнього вирішення. Це підвищує шанси на успіх продукту на ринку, знижує фінансові та репутаційні ризики.
  3. Покращення комунікації — для спілкування з молодою аудиторією та потенційними покупцями більш поважного віку, не можна використовувати однакові підходи. Вони будуть просто неефективні. Персоналізований підхід, що враховує вікові та поведінкові особливості, робить клієнтів лояльнішими до бренду.
  4. Оперативної адаптації до змін на ринку — відслідковуючи потреби ЦА, можна вчасно помітити нові потреби, уподобання, тренди та запропонувати рішення. Так ви будете на крок попереду конкурентів.
  5. Оптимізувати бюджет на маркетинг — зосередити ресурси на спрямованій рекламі, яка гарантовано дасть результат, а не витрачати кошти малоефективні кампанії.

Як працює портрет клієнта?

Самостійно аналізувати наявну аудиторію, виокремлюючи особливості кожного клієнта — це довго та малоефективно. Більш доцільно скористатись послугами аналітиків. Наприклад, Київстар Бізнес пропонує послугу створення портрета ЦА за допомогою аналізу великих даних.

Алгоритми машинного навчання складають предикативні моделі та профілюють за ними наявну аудиторію бренду, використовуючи понад 100 характеристик. Таким способом можна визначити:

  • стать;
  • вік;
  • соціальний статус;
  • наявність дітей;
  • геолокацію;
  • маршрути, якими користувач часто пересувається;
  • тип пристрою для доступу в інтернет, його ОС;
  • хобі та інтереси;
  • освіту;
  • стиль життя тощо.

Результати подаються в форматі кругових діаграм за кожним зі 100 критеріїв. За потреби можна додати в аналітику додаткові характеристики за бажанням замовника.