Поділитись:

Україна може залишитися без "електричок", – експерти

П'ятниця, 10 лютого 2017, 11:06
Україна може залишитися без

Знос електропотягів "Укрзалізниці" досяг 86 %. Якщо держава не закупить нових і не реформує залізничні перевезення, то через рік-два підприємство зупиниться.

Таку думки висловили експерти, – пише "Сегодня".

"Темпи старіння парку електро- і дизельних потягів значно випереджають темпи його оновлення. Починаючи з 2009 року не куплено жодного електропоїзди для приміського сполучення", – розповідає начальник департаменту приміських пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Володимир Скобленко.

З його слів, середній вік електропоїздів досяг 33,5 року, а кількість пільговиків, яких перевозять електрички – 80 %. За законодавством закуповуватися нові потяги повинні за рахунок залізниць та місцевих бюджетів. За 26 років з міст жодного разу не надійшли гроші на ремонт або оновлення парку електропотягів. З 2000 по 2016 рік кількість дизель потягів скоротилася на 44 одиниці і 52 вагона. Через це склад електричок в Україні скоротився з 10 до восьми-шести, а іноді чотирьох вагонів.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: ВОЛИНЬ У 2016 ЗАБОРГУВАЛА "УКРЗАЛІЗНИЦІ" МАЙЖЕ 7 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ

В "Укрзалізниці" зазначають, що електропотяги 2017 року продовжать курсувати за своїми напрямках. "Скасування маршрутів 2017-го не планується, але бувають випадки скасування приміських потягів на кілька днів через ремонті роботи", – говорять в компанії.

Після вичерпання терміну роботи потяг відправляють на капітальний ремонт. 2017 року залізничники планують провести капремонт 10 складів електропотягів.

"Знос складів під 90 % – це дуже багато. Ми маємо фактично рік-два, щоб щось змінити, в іншому випадку виникне питання про можливість "Укрзалізниці" виконувати свої базові функції з перевезення пасажирів і вантажів", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Зі слів колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, нові потяги повинні закуповуватися за рахунок держбюджету, оскільки в компанії немає на це грошей через тарифи нижче собівартості. "В Україні іншої альтернативи немає, крім того, щоб почати купувати електропотяги за рахунок бюджету. Ступінь зносу дуже велика, оновлювати потрібно з цього року, чекати часу немає. У бюджеті цього року на це грошей не закладено, але його можна змінити", – вважає він.

Поки, щоб продовжити термін експлуатації електричок, підприємство, як і раніше, змінюватиме періодичність курсування, обмежуватиме маршрути, а також зменшуватиме кількість вагонів у потягах.

Надрукувати
мітки:
коментарів
16 квітня 2024
27 березня 2024
21 березня 2024
08 березня 2024
14 лютого 2024
09 лютого 2024
03 лютого 2024
30 січня 2024
25 січня 2024
01 січня 2024