Україна може залишитися без "електричок", – експерти
Знос електропотягів "Укрзалізниці" досяг 86 %. Якщо держава не закупить нових і не реформує залізничні перевезення, то через рік-два підприємство зупиниться.
Таку думки висловили експерти, – пише "Сегодня".
"Темпи старіння парку електро- і дизельних потягів значно випереджають темпи його оновлення. Починаючи з 2009 року не куплено жодного електропоїзди для приміського сполучення", – розповідає начальник департаменту приміських пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Володимир Скобленко.
З його слів, середній вік електропоїздів досяг 33,5 року, а кількість пільговиків, яких перевозять електрички – 80 %. За законодавством закуповуватися нові потяги повинні за рахунок залізниць та місцевих бюджетів. За 26 років з міст жодного разу не надійшли гроші на ремонт або оновлення парку електропотягів. З 2000 по 2016 рік кількість дизель потягів скоротилася на 44 одиниці і 52 вагона. Через це склад електричок в Україні скоротився з 10 до восьми-шести, а іноді чотирьох вагонів.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: ВОЛИНЬ У 2016 ЗАБОРГУВАЛА "УКРЗАЛІЗНИЦІ" МАЙЖЕ 7 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ
В "Укрзалізниці" зазначають, що електропотяги 2017 року продовжать курсувати за своїми напрямках. "Скасування маршрутів 2017-го не планується, але бувають випадки скасування приміських потягів на кілька днів через ремонті роботи", – говорять в компанії.
Після вичерпання терміну роботи потяг відправляють на капітальний ремонт. 2017 року залізничники планують провести капремонт 10 складів електропотягів.
"Знос складів під 90 % – це дуже багато. Ми маємо фактично рік-два, щоб щось змінити, в іншому випадку виникне питання про можливість "Укрзалізниці" виконувати свої базові функції з перевезення пасажирів і вантажів", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.
Зі слів колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, нові потяги повинні закуповуватися за рахунок держбюджету, оскільки в компанії немає на це грошей через тарифи нижче собівартості. "В Україні іншої альтернативи немає, крім того, щоб почати купувати електропотяги за рахунок бюджету. Ступінь зносу дуже велика, оновлювати потрібно з цього року, чекати часу немає. У бюджеті цього року на це грошей не закладено, але його можна змінити", – вважає він.
Поки, щоб продовжити термін експлуатації електричок, підприємство, як і раніше, змінюватиме періодичність курсування, обмежуватиме маршрути, а також зменшуватиме кількість вагонів у потягах.
Луцький священник УПЦ «МП» зробив пропозицію «матушці» в піцерії після 23 років шлюбу
У Луцьку шукали гламурну власницю «золотої» соски (фото)
Скільки треба відкладати, щоби купити однокімнатну квартиру в Луцьку
Зарплата, гаражі та авто: що у декларації голови Волиньради Григорія Недопада
Як Поліщук покриває земельне шахрайство Палиці (фото)