Поділитись:

«Щоб дисциплінувати вас»: Луцька міськрада візьметься за роботу МАФів (фото)

Автор: Максим Косюр |
Понеділок, 03 квітня 2023, 17:22
«Щоб дисциплінувати вас»: Луцька міськрада візьметься за роботу МАФів (фото)

У Луцьку представники міської ради обговорювали з підприємцями новий проєкт рішення виконавчого комітету «Про Правила розміщення та функціонування тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Луцької міської територіальної громади».

Журналісти сайту новин Луцька та Волині «Конкурент» побували на обговоренні та дізналися, які саме зміни чекають на підприємців та що їх найбільше обурило у новому проєкті рішення.

На сайті Луцькради з'явився ще незатверджений проєкт рішення, який вносить зміни у діяльність підприємців, що займаються торгівлею в тимчасових спорудах. Деякі зміни особливо зацікавили бізнесменів громади, тому представники місцевої влади організували круглий стіл. На ньому вони обговорили основні зміни та відповіли на питання від підприємців. 

Основні нововведення презентували заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів Луцької громади Ірина Чебелюк, начальник управління містобудування та архітектури Андрій Маруняк та заступник начальника відділу управління майном міської комунальної власності Тарас Тарасюк

Андрій Маруняк, Ірина Чебелюк, Тарас ТарасюкАндрій Маруняк, Ірина Чебелюк, Тарас Тарасюк
 

Що нового чекає на підприємців?

У запропонованому проєкті рішення є декілька нововведень, які вплинуть на діяльність підприємців луцької громади. Серед них є такі, що корегують підприємницьку діяльність незначним чином, проте є й ті, які істотно на неї впливають. 

Основна новинка – збільшення кількості лотів у конкурсі на встановлення тимчасових споруд. Якщо  ж раніше на конкурс висувалось одне місце, на якому можна вести підприємницьку діяльність, то тепер один лот може включати декілька місць. А договір з міською радою укладатиметься один на декілька місць. 

«Раніше в положенні було одне місце, а зараз ми пропонуємо лот з одного або декількох місць. Вони можуть бути за різними адресами. Склад лота для проведення конкурсу визначатиме уповноважений орган з питань містобудування та архітектури», – зазначив Тарас Тарасюк.

Тарас ТарасюкТарас Тарасюк
 

Крім того, у раді хочуть змінити гарантійний внесок за користування ділянкою. Раніше це було тримісячна плата, а зараз пропонують зробити 12 місячну. До того ж, чиновники пропонують дати право організаторам конкурсу знімати конкурсні лоти до початку проведення торгів. Якщо відповідний проєкт рішення ухвалять, то міська рада зможе відмовляти в участі у конкурсі підприємцям, які раніше перемагали, але не укладали відповідних договорів з міською радою.

Можновладці прислухалися й до думки підприємців. Тепер, якщо переможець конкурсу з тих чи інших причин відмовляється від лота, перемога переходить учаснику, який посів друге місце. Раніше ж на ділянку просто оголошували новий конкурс, а тепер таких проводитимуть за умови, що і другий переможець відмовився укладати договір. Про те є у цьому й нюанс. Учасники, що не уклали відповідні договори, не отримують свої гарантійні внески назад. Вони підуть у бюджет громади.

«Була пропозиція від підприємців, якщо вразі відмови переможця підписувати протокол, то лот ми відаємо другому в черзі учаснику. Якщо ж і він відмовляється, тоді знову оголошуватимемо конкурс. А гарантійні внески обох учасників зараховуватимуться до міського бюджету», – кажуть представники міськради.

Після ухвали цього проєкту рішення міська рада зможе робити застереження підприємцям, які зволікають з оформленням паспорта ділянки. Вони розробили часові рамки, за які бізнесмен має впорядкувати документи. Якщо ж його порушити, то міськрада може звернутися до виконавчого комітету з проханням скасувати рішення про дозвіл конкретному підприємцю на встановлення тимчасової споруди.

Луцькі підприємціЛуцькі підприємці
 

Нові правила також розробили для встановлення літнього майданчика біля тимчасової споруди. До цього, щоб його розмістити, потрібно було оголошувати додатковий конкурс. Зараз пропонують це скасувати й відповідно до запропонованого метражу стягувати з бізнесмена плату за користування ділянкою. 

Решта змін, за словами представників Луцькради, суто технічні та відносяться лише до зміни територіальності. Раніше у документах йшлося лише про встановлення тимчасових споруд на території міста Луцька, а тепер стосується цілої громади.

Що хвилює підприємців?

Найбільше підприємців зацікавили нові умови проведення конкурсів на ділянки для встановлення тимчасових споруд. Тепер один лот може включати декілька ділянок. Проте у проєкті рішення ніде не вказана максимальна кількість їх кількість. Якщо ж там буде дві чи три ділянки, то це підприємців влаштовує. Але, наприклад, десять і більше ділянок – це вже проблема. За словами представників бізнесу, такі лоти не дають можливості розвиватися малому бізнесу, який не може собі дозволити брати участь у конкурсах, в яких фігурує така велика кількість ділянок.

«Підприємці, які мають один чи два МАФи просто не братимуть участі в таких конкурсах. Це, на мою думку, антиконкурентно. Розумію, коли буде лот з двох місць – одне цікаве, а інше не цікаве. Можливо, навіть з трьох. Але навіть п'ять місць в одному лоті – забагато», – каже одна з підприємців.

Підприємці Луцької громадиПідприємці Луцької громади
 

Крім того, вона зазначила, що встановлення однієї малої архітектурної форми – справа не дуже дешева. Адже вартість укомплектування й усіх супутніх витрат на один МАФ складає близько 150 тисяч гривень. Тому малий бізнес і не зможе дозволити собі брати участь у подібних конкурсах. За її словами, це просто «задушить» розвиток невеликих підприємців.

Ірина Чебелюк зазначила, що у місті немає схем, в яких передбачено встановлення навіть п'яти тимчасових споруд. Групування декількох ділянок, з її слів, робиться для того, щоб мотивувати підприємців поставити свої торгові точки у не дуже прибуткових місцях. Таким чином лот може включати місце, за яке бізнесмени можуть конкурувати й те, яке сильної конкуренції не викликає.

«До нас постійно пишуть люди з деяких мікрорайонів з проханням поставити там об'єкт торгівлі. Тоді чому підприємець, який має точки у центрі не може поставити ще один, наприклад, на вулиці Журавлиній чи у прилеглих населених пунктах. Для нас просто цікаво, щоб у тому місці теж щось було, таким чином ми хочемо мотивувати підприємця поставити там свою торгову точку», – каже чиновниця. 

Ірина ЧебелюкІрина Чебелюк
 

Тому підприємці запропонували прописати у проєкті рішення обмежену кількість ділянок, які можуть входити до одного лота. Наприклад, не більше трьох чи п'яти місць в одному лоті. Представники міськради пообіцяли обдумати таку пропозицію. 

Чому вирішили внести такі зміни?

У Луцькій міській раді кажуть, що цей проєкт рішення виник через зміну постанови, яка регулює діяльність підприємців, що займаються тимчасовими спорудами. До того ж, вони у процесі роботи помітили деякі нюанси, які потрібно було регламентувати та дисциплінувати.

«Зміни на даний час є технологічні. Змінилась постанова, яка регулює цю діяльність. Це ми робимо для того, щоб впорядкувати ті речі, які виникали в процесі роботи, на які нам вказували підприємці, і які ми побачили самі. Це робиться для того, щоб регламентувати діяльність підприємців та, скажімо, дисциплінувати вас і роботу, яка пов'язана», – зазначила пані Чебелюк.

Підприємці луцької громади до сьомого квітня ще можуть долучитися до обговорення цього проєкту рішення і внести свої пропозиції, які міська рада має врахувати.

Нагадаємо: у Луцьку виділили 1 мільйон 200 тисяч гривень для впорядкування малих архітектурних форм, що знаходяться на території громади.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів