Поділитись:

Як війна вплинула на роботу служб таксі в Луцьку

Середа, 22 лютого 2023, 19:36

З початку повномасштабного вторгнення робота установ, закладів та сфери обслуговування в Україні зазнала значних змін. Нові виклики, як от впровадження комендантської години, обмеження пересування в темну пору доби, зменшення кількості замовлень, не оминули й роботу служб таксі.

Про те, як бізнес виживав в таких умовах Центр журналістських розслідувань «Сила правди» розпитав в таксі-сервісів «Морячок» і «Opti Global», які працюють на Волині.

Таксі «Морячок» працює в Луцьку понад десять років. Сервіс доступний також в Ковелі та Володимирі. З 2020 року власником бізнесу є Оксана Булахова. Вона охоче поділилася досвідом роботи служби таксі в умовах війни.

Першим викликом для таксистів стала робота в комендантську годину. Адже нічних потягів і пізніх автобусних рейсів ніхто не скасовував. А отже і людей треба було доставляти до вокзалів і додому. 

«Спочатку ми мали декілька перепусток для перевезення пасажирів саме в комендантську годину. Ми перевозили тих пасажирів, які їхали на автобус, залізничний вокзал, чи з автобуса. Замовлення на залізничний вокзал – це було зазвичай 1-2 ночі і 4-5 ранку, і лише за попереднім викликом, оскільки диспетчерська в комендантську годину не працює.

Перепустки були чинні до 17 листопада. Далі змінили відповідального за видачу перепусток, і тепер їх не видають таксистам, аргументуючи це тим, що є заборона видавати перепустки таксистам по цілій Україні. Поліція, звісно, зупиняла водіїв у комендантську годину, перевіряла усі документи, і водій їхав далі. Фактично, таксі з перших днів війни і до сьогодні працює в звичному режимі – з 5 ранку до півночі», – каже Оксана Булахова. 

У пресслужбі сервісу «Оpti» кажуть, що комендантська година стала для них неабияким викликом, а перепустки, які б дозволяли перевозити пасажирів, їм не видавали.

«Ми не припиняли роботу ні на годину. З 24 лютого ми приймали замовлення та забезпечували свободу руху мільйонам клієнтів, тому що з початком повномасштабної війни можливість вільно та швидко пересуватися стала життєво важливою. Звісно, частина наших співробітників виїхала в інші міста чи за кордон, але вони продовжили роботу, за що ми їм вдячні. Введення комендантської години та неможливість працювати з 23:00 до 5:00 – головна проблема для всіх сервісів таксі. Ми втрачаємо тисячі замовлень, які раніше отримували в мирний час. Особливо втрати відчуваються у святкові дні. Це також завдає незручності для пасажирів, але іншого виходу ні у нас, ні у клієнтів, немає. Комендантська година – вимушений крок в умовах війни.

Жоден сервіс таксі в країні не має і не може мати дозволи на роботу під час комендантської години. Звісно, окремі громадяни мають перепустки від місцевих правоохоронців, але вони виконують перевезення за власною ініціативою», –  розповіли в «Оpti». 

У травні на Волині, як і в більшості регіонів України, виникли проблеми із пальним. Це сталося внаслідок обстрілів нафтобаз, нафтопереробних заводів, припинення імпорту пального з Білорусі. З того часу українці відчули гострий дефіцит бензину і дизпалива. 

«Була велика проблема з наявністю пального, і, відповідно підвищення ціни на пальне внесло свої корективи. Тарифи на проїзд на початку війни не змінювались, а піднялись у травні, у зв’язку з різким дефіцитом пального та суттєвим збільшенням його вартості. Дуже важко було тоді працювати, адже були величезні черги на заправках, що призводило до того, що водії по декілька годин стояли в черзі. Або взагалі не було пального на заправках. Попри труднощі, замовлення старались виконати всі, оскільки є багато авто, які працюють на газу»,– каже очільниця таксі «Морячок».

Оскільки мережа таксі «Оpti» значно ширша і працює по всій Україні, то тут, кажуть, виручило партнерство. 

«Під час кризи, пов’язаної з нестачею пального, наші водії, мали можливості для заправки від наших регіональних партнерів, які надавали їм бензин чи газ на окремих домовленостях. Решта, як і мільйони інших водіїв, стояли в чергах» – зазначили в пресслужбі «Оpti».

Різкими темпами змінювалася і динаміка замовлень на послуги транспорту: в одних регіонах людей побільшало, в інших – навпаки зменшилося. Все більше населення виїжджало за кордон, а у зруйнованих містах України зовсім зупинилося нормальне життя.

«За підсумками 2022 року загальна кількість наших клієнтів не зменшилася. Звісно, під час перших трьох місяців війни, загальне число замовлень різко впало. Ситуація дуже відрізнялася по регіонах. В містах, які більшою мірою постраждали від агресії, динаміка впала в рази, в регіонах, які постраждали меншою мірою, кількість замовлень навіть виросла. Війна призвела до закриття наших філій в перспективних та великих містах, що опинилися в окупації (Маріуполь, Бердянськ). Також на деякий час «Opti Taxi» призупинило роботу у Миколаєві та Херсоні. Зараз ми вже працюємо над перезапуском сервісу там. Міграційні процеси, звісно, вплинули й на показники замовлень міст заходу України. Нові мешканці цих регіонів користуються нашим сервісом, зокрема у Луцьку», – кажуть в мережі «Оpti»

Окрім того, з початку повномасштабної війни обидва сервіси таксі зіштовхнулися з кадровими змінами. Це пов’язане з міграцією населення і мобілізацією.

«Переселенці були з Гостомеля, Дніпра… Внесла корективи у зміну складу і мобілізація. Частину водіїв мобілізували, і зараз вони знаходяться на захисті нашої держави», – розповіли в таксі «Морячок».

В пресслужбі «Opti Global» зазначили, що сьогодні в їхньому сервісі у Луцьку та у Волинській області працює близько 200 водіїв, які знайшли в регіоні нові домівки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів
28 березня 2024
27 березня 2024
20:57