Поділитись:

Найбільші у світі транспортні гелікоптери не літатимуть – виробництво їх двигунів лише в Україні

П'ятниця, 04 листопада 2022, 00:35
Найбільші у світі транспортні гелікоптери не літатимуть – виробництво їх двигунів лише в Україні

Мі-26 – найбільший у світі транспортний гелікоптер. Більшість з них належать російській армії, але їхні двигуни зроблені в Україні.

Про це пише сайт новин Луцька та Волині «Конкурент» з посиланням на Technology.org.

З огляду на це, подальші перспективи Мі-26 не найкращі. Поки що ці вертольоти продовжують експлуатуватися. Однак, кількість запасних частин та запасних двигунів в росії стрімко наближаються до нуля.

Двигуни Д-136 виробляє українська компанія «Мотор Січ». Але після нещодавнього арешту її генерального директора В'ячеслава Богуслаєва, який організував нелегальні поставки обладнання до рф, ця лінія постачання була повністю перекрита.

Певною мірою, російська федерація передбачала таку ситуацію ще у 2016 році розпочала розробку власного двигуна на заміну. Теоретично, ця нова модель має надійти в серійне виробництво у 2025 році, але робочий прототип ще не завершений.

Слід зазначити, що росія виробляє двигуни ще для кількох моделей гелікоптерів. Зокрема, Мі-28, Ка-52 та Мі-8 з обсягом виробництва в кілька сотень одиниць на рік.

А ось найбільші російські транспортні гелікоптери Мі-26, які до того ж є найважчими у світі, – це вже зовсім інша історія. Один Мі-26 важить до 56 тонн при повному завантаженні, включаючи вантаж до 20 тонн і навіть більше. Він має довжину понад 33 м і для польоту потребує два двигуни Д-136. Кожен двигун видає потужність понад 11 000 к.с.

Росія спробувала вирішити цю проблему, намагаючись замінити Мі-26 новим транспортним літаком Іл-112В. Цей проект розпочався у 1994 році, але зазнав низки невдач і затримок, поки 18 січня 2018 року не був продемонстрований перший і єдиний прототип. Але 17 серпня 2021 року цей же прототип зазнав пожежі у двигуні та розбився. З того часу жодного іншого Іл-112В не було побудовано.

За даними Служби безпеки України, колишній генеральний директор «Мотор Січ» регулярно постачав двигуни Д-136 до росії й під час її вторгнення в Україну.

Росія, схоже, продовжує будувати гелікоптери Мі-26, включаючи оновлені прототипи Мі-26Т2 та його військову версію Мі-26Т2В. Обидві моделі пройшли офіційні державні випробування у 2019 році.

У 2016 році було оголошено про розробку нового двигуна для заміни українського Д-136. В його основу покладено реактивний двигун ПД-14, який використовується у російських пасажирських літаках «Іркут» МС-21. За попередніми технічними характеристиками, він має розвивати потужність 14 500 к.с., використовуючи при цьому на 18 % менше палива. Очікується, що він буде на 100 кг важчим у порівнянні з Д-136. Передбачалося, що він буде запущений у виробництво в 2019 році, але тепер це відкладається щонайменше до 2025 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Надрукувати
мітки:
коментарів