Поділитись:

В Україні можуть з'явитися магазини "H&M", – ЗМІ

П'ятниця, 09 грудня 2016, 17:05
В Україні можуть з'явитися магазини

Один із найбільших міжнародних ритейлерів H&M зацікавився українським ринком.

На цьому тижні глава з розвитку нових ринків H&M Маттіас Ламберг відвідав Україну, – розповіли ЛІГА.net п'ять джерел: два директора торгових центрів, директор девелоперської компанії і два консультанти з нерухомості.

"Делегація складалася з двох людей, протягом трьох днів вони спілкувалися з представниками найбільших торгових центрів", – розповів консультант з нерухомості, який побажав залишитися неназваним. Шанси, що шведський рітейлер відкриє магазини в Україні, високі.

Довідка:

Шведська Hennes & Mauritz AB (розвиває мережу H&M) – одна з найбільших торгових компаній в світі. За даними ритейлера, зараз він управляє мережею з 4 135 магазинів в 62 країнах світу. Продажі компанії за 9 місяців цього року 162 млрд шведських крон ($ 16,6 млрд), що на 7 % більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. За даними дослідження компанії GfK Ukraine, магазини товарів для дому IKEA (46,8 % тих, хто проголосував) і одягу H&M (39,4 %) – лідери серед міжнародних мереж, яких не вистачає українцям.

Друга спроба

Шведський ритейлер H&M звернув увагу на Україну вдруге. Вперше представники мережі відвідали країну в 2013-му, – розповів ЛІГА.net консультант з нерухомості, який побажав залишитися неназваним. Тоді всі комунікації йшли через московський офіс.

"Текст договорів щодо відкриття перших магазинів в 2014 році вже був узгоджений, але в останній момент рітейлер відмовився від своїх планів", – розповів співрозмовник ЛІГА.net. За його інформацією, H&M планував відкрити магазини в центрі Києва і в споруджуваному торговому центрі Respublika.

Призупинення планів розвитку було пов'язане з початком в Україні Революції Гідності, а також різким падінням рівня життя населення. У H&M довго не відповідали на листи українських девелоперів, а представникам самої компанії заборонили відвідувати Україну через початок військових дій на Сході країни, повідомив директор великої девелоперської компанії. Зараз можливий вихід на український ринок курирує центральний офіс компанії в Стокгольмі, розповіли співрозмовники ЛІГА.net.

Високі шанси

Що робили в Україні представники H&M? У шведській компанії поки не підтверджують інтересу до відкриття торговельних точок.

"Зараз у H&M немає планів щодо відкриття магазинів в Україні", – заявив менеджер зі зв'язків з громадськістю та ЗМІ мережі H&M Ельназ Барара.

Співрозмовники ЛІГА.net кажуть, що під час візиту в Україну Маттіас Ламберг оглянув найбільші торговельні центри, такі як Ocean Plaza, Lavina, Gulliver і інші. Експерт також ознайомився з проектами декількох споруджуваних ТРЦ. За інформацією співрозмовників ЛІГА.net, компанія зацікавлена ​​в оренді приміщень площею від 2 000 до 4 000 кв м, але остаточне рішення про прихід мережі в Україні не ухвалено.

Імовірність появи мережі в Україні висока, вважає консультант з комерційної нерухомості. За даними Укрпатенту, в 2008 році бренд H&M зареєстрував в Україні свою торгову марку на компанію "Х енд М Хеннес енд Маурітц АБ". Але створити сторінку з доменом hm.ua ритейлер не зможе – його володарем, за даними Укрпатенту, вже є невідомий широкому загалу Олександр Штанько.

Як і більшість інших міжнародних рітейлерів, при виході на нові ринки H&M відкриває відразу кілька магазинів протягом шести-дев'яти місяців, – говорить директор департаменту торговельної нерухомості консалтингової компанії Colliers International (Україна) Наталія Кравець.

"Однією з вимог міжнародних рітейлерів в наш час є компенсація інвестицій на відкриття магазину з боку орендодавців", – повідомила вона. В середньому, за підрахунками директора великої мережі, це може коштувати близько $ 700 за 1 кв м. В один магазин потрібно вкласти $ 1,4-2,8 млн. Але керівництво українських торгових центрів готове понести такі витрати.

"Такому якірного оператору девелопери дуже раді, оскільки H&M гарантовано приверне покупців", – додає керуючий партнер консалтингової компанії CBRE Сергій Сергієнко. Зростання відвідуваності дозволить керівній компанії торгового центру підвищити орендні ставки, – пояснює він.

Надрукувати
мітки:
коментарів