Поділитись:

Кількість приміських поїздів можуть скоротити

Понеділок, 22 серпня 2016, 21:33

Зношеність моторвагонного рухомого складу, що використовується для приміських перевезень пасажирів, сягає критичної межі.

Роками з місцевих бюджетів не виділяли коштів для закупівлі нових електро- та дизель-поїздів для приміського сектору, як це прописано у Законі України "Про залізничний транспорт", та не повертали перевізнику в повному обсязі кошти за перевезення пільговиків. Як наслідок, нині електропоїзди зношені на 85 %, дизель-поїзди – 99 %, рейкові автобуси – понад 18 %, – повідомляє прес-служба ПАТ "Укрзалізниця".

Залізничники намагаються максимально відреагувати на попит пасажирів, але критичне старіння парку приміського сектору перевезень змушує зменшувати кількість рейсів та використовувати повністю замортизований рухомий склад і не дозволяє підвищити якість перевезень до сучасних вимог. Так, 182 електропоїзда та 139 дизель-поїздів треба було б списати, але вони працюють з перевищенням норм, встановлених виробником.

За усі роки незалежності України не виконувалося положення статті 10 закону України "Про залізничний транспорт", згідно з яким приміський рухомий склад повинен придбаватися із залученням коштів місцевих бюджетів.

Ще більше загострює ситуацію регулярне невідшкодування національному перевізнику коштів у повному обсязі за перевезення пільгових категорій пасажирів, – переконують в "Укрзалізницці". Так, з 2012 року галузі залізничного транспорту не повернули за перевезення пільговиків у приміському сполученні майже 1 млрд грн. Вже у першому півріччі 2016 року місцеві бюджети заборгували перед ПАТ "Укрзалізниця" понад 200 млн грн.

Поки що залізничникам вдається організовувати перевезення пасажирів у приміському секторі, але зважаючи на стан парку та неготовність місцевих влад компенсувати перевезення пільговиків, вже у майбутньому кількість приміських поїздів може скоротитися.

Надрукувати
мітки:
коментарів