Поділитись:

В Україні почали частіше купувати електромобілі

Понеділок, 09 травня 2016, 12:47

Україна на порозі буму електромобілів. Скільки коштують авто на електроприводі, на які пересаджуються українці, і чи економніші вони у порівнянні зі звичайними машинами.

На 1 січня 2016 року в Україні налічували 568 електромобілів. На перший погляд цифри невеликі, але вже до 19 лютого їх парк збільшився до 693 одиниць, всього за півтора з місяця приріст становив 125 машин, або приблизно 2,5 авто в день. Тут, швидше за все, спрацювало скасування імпортного мита, завдяки якому, наприклад, вартість найпопулярнішої моделі - Nissan Leaf з пробігом - знизилася з $ 20 тис до $ 16-18 тис, – інформує Фокус.

До речі, за прогнозами експертів компанії Electrocars, до кінця року число електромобілів може подвоїтися. А якщо парламент скасує ПДВ на електромобілі (відповідний проект зареєстровано), то темпи зростання будуть ще більшими..

Вражені таким бумом автовиробники нарешті почали розглядати Україну як ринок. До цього вони традиційно посилалися на нерозвинену інфраструктуру заправок, та й просто не вірили, що хтось в нашій країні готовий купувати більш дорогі, в порівнянні з традиційними автівками, електромобілі.

Але останнім часом інфраструктура розвивається навіть швидше за зростання парку: на сьогодні в нашій країні налічують вже більше 150 публічних зарядок на АЗС, біля торгових центрів і просто біля офісів - рік тому їх число становило всього 40-60 одиниць. А кожна публічна зарядка, як вважається, забезпечує появу до 10 електромобілів - так що вже сучасний потенціал українського ринку становить приблизно півтори тисячі автомобілів.

До недавнього часу офіційні поставки в основному вичерпувалися пробними партіями. У цьому році на наш ринок звернув увагу Renault. В українському представництві автовиробника пояснюють, що не планували виводити на ринок електромобілі через дуже низький рівень самого ринку нових авто. Але, "беручи до уваги інтерес українського споживача до електромобілів", там все ж зважилися вивести на ринок Kangoo Express Z.E. - на неї є попит у бізнесі. Наступною має стати вже популярна у європейців компактна ZOE, причому є ймовірність, що це відбудеться до кінця 2016 року.

"Необхідно добре підготуватися до запуску, навчити дилерську мережу їх обслуговувати", - пояснює затримку генеральний директор компанії "Рено Україна" Яна Міненко. Проте про постачання електромобілів в Україні в Рено кажуть як про доконаний факт. А в наступному році поставки можуть почати також Smart зі своєю новою моделлю Smart For two Electric Drive і Nissan.

А поки електромобілі ввозяться в Україну в основному за сірими схемами, причому абсолютна більшість з них - з пробігом. Звичайна процедура при покупці такого авто - замовлення, наприклад, з США: давши задаток, необхідно почекати 1-2 місяці і отримати обумовлену модель. Без очікування електромобіль зазвичай коштує на $ 1-2 тис. Дорожче, але і таких машин на ринку вистачає. Імпортери починають відкривати в Києві і інших містах України автосалони б /у електромобілів, їх вже налічується близько десятка.

Це позитивно позначається на ціні, але продаж стримує відсутність кредитування. Поки єдина цільова програма щодо електромобілів є хіба що у Ощадбанку, і умови там нічим не ліпші, ніж в інших автокредитах: це ставка в 22,5% річних, термін дії - 7 років і початковий платіж - не менше 25% вартості. Поки що цією програмою скористалося лише двоє українців.

Надрукувати
мітки:
коментарів